Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Orly Meet me under the Mistletoe

Publicerad 2010-08-26 18:55:27 i Naglar i grönt,



Många av er var nyfikna på de lack från Orlys vinterkollektion, Tis the Season, som jag köpte. Eftersom grönt är min favoritfärg så börjar vi så klart med Meet me under the Mistletoe.

Det är överraskande vackert faktiskt! En ganska kalltonad mörkgrön med grönt glitter. Otroligt fint och dessutom pigmenterat och bra. Två lager här och utan överlack.Det blir ändå en slät fin yta och det torkar bra. Jag är positivt överraskad, faktiskt, för Orly tillhör inte mina favoriter eftersom jag har svårt för deras penslar men den här gången gick lackandet som en dans. Inget problem alls trots att penseln är så lång och böjlig.


Bilderna är tagna nu idag vid fyra på eftermiddagen och det är rätt mulet, men jag tycker ändå man kan se hur vackert det gnistrar! Gillar ni gröna glitterbomber är detta absolut väl värt att äga! I vissa ljus tar det upp en lite blå ton, men inte i så hög grad att det slutar vara grönt, om ni förstår vad jag menar. Nej, det här lacket är definitivt en vinnare och Sminkan rekomenderar varmt! Orly har en lysande höst och vinter vad gäller färger i år och har alla lacken den här kvaliteten så omprövar jag definitivt mitt tidigare omdöme om märket! Orly är ju toppen!

Och för er som undrar så beställde jag mina Orly-lack från Trans Design men det verkar som att de inte längre skickar Orly internationellt? Mycket underligt. Man kan dock köpa Orly från både 8ty8 och Head2Toe men de brukar vara lite segare på att uppdatera sitt sortiment. Normalt sett köper inte jag så gärna från TD, dels för att de har så sjukt seg leveranstid och för att jag råkat ut för "tull" två gånger av tre, något som aldrig hänt med paket från 8ty8... Hur som helst, det går alltså att få tag på lacken både från e-tailers och Orly finns med på NailMails utskickslista i år så man kan även köpa dem så. Jag vet inte om Karin tar in de senaste kollektionerna dock, men det får vi väl snart svar på.


Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-08-26 18:58:36

Fiiint!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-08-26 19:02:01

Superfint! Jag håller med om att Orly ryckt upp sig i år, om man bortser från Bloom som jag tycker var urtrist. Men vad dumt att TD slutat skicka Orly internationellt, tur att jag hann få iväg min beställning innan de ändrade sina regler.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-26 19:38:29

Kerstin! Visst är det!



Nailtastic! Jag vet inte om det är så men jag tyckte det verkade så. Jag lider inte så mycket av det ändå, men det är klart, TD har alltid varit snabba på nyheter.

Postat av: Maja
Publicerad 2010-08-26 20:33:51

Supervackert! Orly har aldrig förut haft några nagellack som jag blivit intresserad av, men både julkollektionen och Cosmic fx ser jättefina ut! Tror absolut jag ska beställa några av lacken nu när Nailmail ska ha Orly.

Postat av: Helena/LipGlossBitch
Publicerad 2010-08-26 20:46:01

Väntar med spänning på en Orly-leverans från transdesign, verkar dra ut på tiden tyvärr.

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-08-26 20:46:49

Jag som inte ens är någon grönt-fantast blev helkär i detta, det är ljuvligt läckert!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-26 21:30:00

Riktigt fint lack!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-08-26 21:52:49

Läckert. Ser ut som att julkollektionen också är högst intressant :)

Postat av: Andrea
Publicerad 2010-08-26 21:57:05

VA? Har TD slutat skicka Orly?

Varför i hela friden...? När blev det så?

Tur att jag köpte Comsic FX lacken för ett par veckor sedan då..



Det där lacket är utsökt!



Ang. Nailmail så är det ju just de nya kollektionerna som gäller nästa månad! Endast dem två nya verkar det som. Kolla hemsidan.

Postat av: Linda
Publicerad 2010-08-26 21:59:43

Tjusigt!

Postat av: Marina
Publicerad 2010-08-26 23:58:34

Ahh den var ju superfin ju! Överhuvudtaget så är det dregelvarning på den där kollektionen. Vill också ha hela! Jag väntar med spänning på dina bilder!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-27 06:12:15

Maja! Det tycker jag du ska göra!



Helena! Visst är TD sega. Man blir tokig på dem. Hoppas de kommer inom kort och att du slipper "tullen".



Ninni! Ja, det är riktigt snyggt!



Emma! ja, det tycker jag med!



Fru Choklad! Så är det absolut!



Andrea! Jag tyckte det verkade så men jag vet inte. Har inte djupundersökt det hela. Och vad bra ifall det är de senaste kollektionerna. Då blir nog många glada!



Linda! Ja, det håller jag med om.



Marina! Jag vet inte om de andra lacken i julkollektionen tagit mig med storm. Jag köpte ju två till men mer för att fylla paketet. Vi får se om de är så tjusiga när jag kommer till dem i swatchandet.

Postat av: Honi
Publicerad 2010-08-27 08:23:18

Jättesnyggt :) Finns allt för många fina gröna lack som jag vill ha nuförtiden.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-27 17:21:53

Honi! Det finns minst 150 stycken underbara gröna lack bara i min Helmer! ;D

Postat av: HELEN
Publicerad 2010-08-29 17:30:49

Snygg färg!

Postat av: Karin
Publicerad 2010-08-30 23:54:53

Jodå, tis the season och cosmic kommer på onsdag. Tack för att du nämnde det.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela