Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mint, Cheerleader och Aquarius

Publicerad 2010-08-11 22:20:35 i Emmas FOTD 2010,

Här kommer en sminkning jag gjorde förra helgen. Jag hade tänkt visa den i förra veckan, men med mitt supersega bloggtempo får vi vara glada att den kommer i augusti. 2010. Det kan ju verka som om jag är en slöhög på alla fronter, men det är jag faktiskt inte. Idag har jag jobbat hela dagen, letat stallplats, färgat håret, lagat lasagne, pratat med Sminkan och nu bloggar jag. Det var väl inte så illa?

I alla fall. Jag gjorde en sminkning med underbara Aquarius, från MUS, fina Mint, från TMM och mesiga Cheerleader, också den från MUS. Jag var verkligen missnöjd med Cheerleader när jag gjorde den här sminkningen. Jag önskar att jag hade tagit knalliga Hollywood istället, det hade bergis blivit snyggare. Dessutom minns jag bara vilka skuggor jag använde, så jag tänker inte ens försöka skriva ut de övriga produkterna. I övrigt blev det väl okej, men bilderna är inte mycket att hurra över.  Sminket matchade för övrigt naglarna jag hade samtidigt rätt bra, tycker ni inte?

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-11 22:23:02

Tycker bilderna blev bra! Det är en härligt färgglad sminkning och jag tycker inte alls Cheerleader är så mesig.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-08-11 22:27:45

Det här såg helt fantastiskt snyggt ut! Du är så duktig!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-11 22:44:17

Sminkan: Tack raring! De här är inte så tokiga. Men jag har dissat en jävla massa bilder kan jag säga...



Nailtastic: tack så mkt, vad gullig du är!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-08-11 23:50:36

Jätteläckert! Härlig färgkombo :)

Vi tror inte alls att du slöar utan förstår att du har fullt upp :)

Postat av: Honi
Publicerad 2010-08-12 02:01:56

Vilken färgbomb! :) Supersnyggt. Tycker inte heller Cheerleader är mesig, på bilderna ser den superfin ut.

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-08-12 09:17:12

Tycker det blev riktigt häftigt! och nej du slöar inte du har ju fullt upp!

Postat av: Aila
Publicerad 2010-08-12 09:26:31

Älskar färgkombinationen!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-08-12 10:03:55

Muchos snyggo sminkning! Det är verkligen inte lätt att hinna blogga när man har mycket på alla fronter, även om man gärna vill...

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-08-12 11:34:50

Så häärliga färger!! :D sjukt snyggt snyggis <3

Postat av: CC
Publicerad 2010-08-12 12:35:30

Mycket snyggt!! Och jag tycker du fått till grymma bilder där färgerna verkligen kommer fram. Antagligen det faktum att du fotat utomhus

Postat av: Mia
Publicerad 2010-08-12 18:25:06

Jag vet inte vilken färg som är vad och vilken du anser mesig, jag vet bara att det där var ursnyggt! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-12 22:28:09

Zizzie: Tack raring:)



Honi: tack! Hmm, ja mesig kanske är fel ord. Jag gillar inte att den liksom drar åt gammalrosa. Jag skulle vilja att den var klarare i färgen, det är den i burken. Fast beror ju på vad man kombinerar den med också såklart.



Stephy: tack gumman! ja idag har jag verkligen varit i full gång så det kan jag skriva under på:)



Aila: Tack!



Kerstin: Tack! ja, det är ju så tyvärr... Bloggen får stå tillbaka lite.



Vanessa: tack gull:)



CC: Tack. ja de här är okej, fast jag har ljusat upp dem rätt mkt. Väldigt många bilder blev mörka. och så blev det skumma skuggor...



Mia: Tack så mkt snälla du! Haha, det är den rosa jag gnäller om, jag hade velat ha den knalligare.

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2010-08-14 15:09:20

Steinfin som vanlig.



Sendt deg mail.



Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-08-14 17:22:31

Det här är det snyggaste jag sett på länge. Toppen snyggt och otroligt inspirerande.

Postat av: nath
Publicerad 2010-08-15 10:39:07

Riktigt snyggt =) härligt när man har lite färg men ändå inte för mkt

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-15 16:17:51

Sexy sadie: Tack! Asbra att du skriver en notis här. Annars kan man få vänta länge på svar...



Sminkjante: nej men tack, vad gullig du är!



nath: tack:) Ja visst är det underbart med färg.

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2010-08-16 17:20:25

Väldigt tjusigt! Gillar kontrasterna mycket, Mint var dessutom hur snygg som helst!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-16 18:55:21

Sofia (nibblah): tack så mkt, vad roligt att höra:) Ja Mint är himla fin, och bra. Jag har använt den ganska mycket under våren, nu när minttrenden har varit stor:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela