Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Glitter Gal Deep Green

Publicerad 2010-08-06 16:51:46 i Naglar - holografiska lack,


Tycker ni det räcker med grönt nu? Nej, tänkte väl det. grönt kan man aldrig få nog av. Låt mig visa min manikyr för dagen! Glitter Gal är ett australiskt (tror jag) märke som gör holografiska lack i alla möjliga färger. Jag har fyra, ett rött, ett blått, detta och ett svart som jag inte testat än. Den holografiska effekten är bäst i det röda av de tre jag provat hittills men alla är attraktiva och bra lack.


Ni ser att det finns en antydan till regnbåge men huvudsakligen är det holografiska glitterkorn. Jag är ändå förtjust då lacket har en vacker färg, djupt granskogsgrön, och dessutom ypperliga egenskaper. Det täcker med ett lager, det torkar på en minut och det håller bra även när man städar och skurar och har sig.

Nu har ni sett lacket i morgonsol men det är även vackert i skuggan. Se bara på bilderna nedan.


Den djupa gröna färgen och glansen i lacket tillsammans med glittret gör det till ett unikt och fint lack i alla ljus. Vad säger ni? Är det inte snyggt!

Kommentarer

Postat av: Lina
Publicerad 2010-08-06 17:20:13

Ohh vad fint! Jag måste nog göra slag i saken och beställa från Glitter gal!

Postat av: moonstruck
Publicerad 2010-08-06 18:53:00

Ursnyggt! Just det lacket ligger på min önskelista hos Glitter Gal nu. Dessutom har de kommit med helt nya hololack som ser helt ljuvliga ut. Just det här gröna verkar tillhöra en kollektion med "sparkles", men det finns alltså en hologram-kollektion också.

Postat av: Veronica
Publicerad 2010-08-06 19:33:15

Mycket fin grön färg. Påminner om en gran faktiskt i färgen. Eller skog överlag. Men nu blev jag väldigt nyfiken på den svarta från samma märke!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-06 22:06:44

Lina! Det tycker jag! Jag ska nog skaffa fler jag med, men först ska jag ha höst- och julkollektionerna som kommer från alla märken. Eller, alla ska jag ju inte ha, men det är mycket kvar på önskelistorna.



Moonstruck! Ja, jag vill ha så himla många lack från dem men ska spara det till efter jul om jag kan. Eller senare i höst alla fall. Det är så många lack jag vill ha just nu...



Veronica! Ja, jag ska visa det snart. Det är bara så många lack som jag vill testa. Har 74 otestade just nu och det är rätt mycket för att vara jag.

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-08-07 08:57:12

Hjälp vad fint! Med bara ett lager, det är ju fantastiskt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-07 10:43:12

Vilket fantastiskt lack! Jag blir alldeles till MIG. Jag vill med ha glitter gallack!

Postat av: Feline
Publicerad 2010-08-07 11:19:07

Hjälp, det killas mellan benen! xD Fan, har verkligen försökt skjuta upp detta med Glitter Gal, men du gör det svårt att fortsätta prokrastinera. :) Det röda vill jag absolut ha!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-07 14:39:48

Kerstin! Ja, fast rätt många lack täcker ju med ett lager. :D



Emma! Ja, det är bara att skaffa en hög! Jag vill också ha fler!



Feline! Ja, de är så fina! Jag vill också ha en hel hög till!

Postat av: Erika - Madame Scandaleuse ♥
Publicerad 2010-08-07 14:52:41

Snyggt! Är det dina riktiga naglar? :D

Postat av: Maja
Publicerad 2010-08-07 15:05:12

Galet snygg færg!

Postat av: JNY
Publicerad 2010-08-07 15:32:05

O lala la..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-07 23:28:50

Erika! Ja, det är mina egna naglar.



Maja! Tycker jag med!



JNY! Fint? Tycker alla fall jag!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-08-08 23:10:16

Det här har jag med. Underbar nyans men jag tycker glitterkornen försvinner i det. Skulle gärna fått vara mer som det lila (eller ditt röda) men färgen är grymt snygg! Man kanske kan franka i lite mer glitter? ;)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela