Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Enklast möjliga makeup

Publicerad 2010-08-15 20:14:01 i Eotd neutralt och klassiskt, Sminkans EotD,


Det har gått några dagar utan smink från mig men jag har inte känt för smink alls den här helgen. Min katt har blivit sjuk och vi har varit hos veterinären hela dagen idag. Hon är så ledsen och jag med. Nå, jag har grävt i arkivet och hittat något som jag tidigare tyckt knappt varit värt att visa. En enkel sminkning med pigmenten Evocation, Shinkirou och Blue-Hooted Booby från Fyrinnae. Lite kajal och mascara.
Evocation i mörkt gråbeige på ögonlocket, Blue-Hooted booby längs brynbenet uttonad i Shinkirou som är highlightern. Svart kajal längs övre fransraden och så lite mascara. Inte så spännande men vad gör man inte för att visa lite variation här på bloggen. Ni vill väl inte bara ha naglar. Fast nagellacksinlägg har jag nog 30 ovisade alla fall så det lider vi ingen brist på här hos Sminkan.

Kommentarer

Postat av: Honi
Publicerad 2010-08-15 20:41:35

Stackars lillmissen :( Hoppas hon blir bättre.. aldrig kul när dom små fluffiga blir sjuka och har det dåligt.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-15 21:19:41

Fina Sminkan och fina Siri, håller tummarna för att det ska gå bra hos veterinären...

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-08-15 21:27:34

Hoppas kissen blir bra snart, skickar en stor kram till både dig och henne! :)

Postat av: CC
Publicerad 2010-08-15 21:35:35

Åh nej... vilken av kissarna? Jag och Camelot håller tummarna att hon blir frisk!!!

Postat av: Aila
Publicerad 2010-08-15 21:37:03

Åh, fina katten, hoppas hon blir frisk snart, väldigt snart...kissemisse!



Makeupen må vara enkel, men den är så fin, sval och sofistikerad!

Postat av: Lina T
Publicerad 2010-08-15 21:42:34

Usch, så tråkigt, hoppas kissen snart blir bra! Det är hemskt när ens älsklingar blir sjuka!



Jag tycker att sminkningen var snygg också, det är inget fel på lite enklare varianter ibland!

Postat av: Karin
Publicerad 2010-08-15 23:24:07

Aw, lilla Siri?! Hoppas hon blir bättre snart! Ge inte upp hoppet, Wendy är nu friskare än någonsin förut. De är envisa de små liven!

Postat av: Miss P.
Publicerad 2010-08-15 23:40:44

Naaaaww, hoppas att katten kryar på sig! <3

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-08-16 09:11:32

Åh, hoppas att kissen blir frisk genast!

Postat av: Linda Johansson
Publicerad 2010-08-16 11:04:09

Hoppas katten blir bra snart! Det är så jobbigt när de är sjuka. Sedan i juni har mina katter varit hos vet i omgångar, 3 av 4 katter. En drog ut en trasig hörntand i överkäken och fick naturligtvis en jäkla infektion på köpet. Inkompetenta veterinärer!:(( Nä, jag håller mig hädanefter till min vetfavorit på Öland. 3 timmars restid tur och retur men det är det värt!

Postat av: åsa-li
Publicerad 2010-08-16 11:51:42

Hej beklagar att di katt är dålig. Det är hemskt när ens husdjur blir sjuk. Min hund Ruff blev biten av en stor labrador i början av sommaren. Han har legat på Skara djursjukhus i 10 dagar ätitit antibiotika i 6 veckor han blev opererad 2 ggr. Det var en hemsk sommar men nu är Ruff nästan som vanligt igen. Jag känner med dig nu när din katt är sjuk. Jag tycker dom var väldigt bra och duktiga på Skara. Hoppas du har en bra och snäll veterinär som kan hjälpa din katt.Håller tummarna för er hälsningar Åsa-li

Postat av: ellie
Publicerad 2010-08-16 14:01:20

fin sminkning! :))

Postat av: MaryCaroline
Publicerad 2010-08-16 14:02:22

Snyggt! :)

Postat av: Tracy - TÄVLINGAR IGÅNG!!
Publicerad 2010-08-16 14:06:16

Vackert!!!

Postat av: Linda
Publicerad 2010-08-16 22:04:53

Krya på kissen! Fin sminkning, mjuk och behaglig.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-17 18:41:11

Förlåt alla mina söta läsare. Nu slår jag ihop mitt svar till er alla. Jag har just kommit hem från jobbet och ska både medicinera katten och spendera mystid med båda missarna. Siri mår bättre idag, tack för allt ert stöd! Imorgon ska vi på återbesök hos veterinären och förhoppningsvis kan vi då gå ner lite i antal medicineringstillfällen. Nu går jag upp flera gånger per natt för att hon ska få alla droppar och grejer.

Jag är alltså trött och orolig och ledsen så jag känner ingen riktig blogginspiration. Jag kommer igen så fort min baby är frisk och kry igen.



Tack alla! Kram på er!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela