Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Eld och aska

Publicerad 2010-08-25 19:41:52 i Boktema 2010,

Här kommer min tolkning av veckans boktema, Ballad. Jag kände inte för att vara så utstuderad som Sminkan, så jag gjorde det enkelt för mig själv och tolkade eld och aska, som såklart symboliserar det bål, var på Nuada brinner vart sextonde år, för att sedan resa sig ur askan, utan minnen från sitt tidigare liv.  Min tolkning av Ballad är därför gjord med svart, rött och orange, eld och aska. Sen var jag himla sugen på strass så jag valde att limma dit lite ”eldgnistor” också. Och ja jag vet att några av mina gnistor drar i grönt, de var gula i asken, en liten missräkning alltså. Fast jag är lika glad för det. Jag tycker sminket är fint och det var superkul att leka med skuggor fransar och strasstenar:)

Hyn

Foundation: Wet N Wild Mineral Foundation Fair

Concealer: MAC Select Cover Up NW 20

Puder: Bare Minerals Mineral Veil

Rouge: Make Up Store Wonder Blush Cairo

Ögon

Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: Make Up Store Pollution, Taylor Made Minerals Vegas, Makeupcosmetics Forgotten

Highlighter: the Balm Shady lady Devlish Danielle

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Mascara: Max Factor 2000 Calorie

Lösfransar: MAC nr 6

Strasstenar: Superbra och fina som jag köpt på ebay

Läppar

Läppglans: MAC Slimshine Bare

På en bas av Shadow Insurance applicerade jag först svara Pollution på ögonlocket. Min tanke var sen att jag skulle ha en blendad övergång mellan färgerna. Men så tog jag fram röda Vegas med glitter och jag insåg genast mitt misstag. Vegas är fin och knallig, men grymt svårblendad. Dessutom rasade det ner glitter lite överallt, ingen hit alltså. Efter Vegas tog jag orangekoppriga Forgotten och sen Devlish Danielle som highlighter. Eyeliner, kajal, mer Pollution under ögat, mascara och så lösögonfransar. Det är andra gången jag använder dessa från MAC och de är väldigt behagliga, men nästan förrädiskt mjuka i kanten när man ska fästa dem. De vrider sig liksom om man inte är försiktig. Fina när de väl sitter dock, och mycket behagliga eftersom de är så mjuka. Sist applicerade jag lite rouge och lite läppstift och sen var jag klar. Kul med boktema igen tycker jag! Visst kan man leka med färger, snirklar strass och megafransar även utan boktema, men med boktemat känns det mer legitimt på något sätt:)

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-25 19:45:21

Galet vackert! Jag visste att du skulle vara enastående! Det här är bland det finaste du gjort, som jag enligt dig alltid tycker men ändå... Underbara fransar också! Och håret är så fint! Du är perfekt, helt enkelt!

Postat av: Honi
Publicerad 2010-08-25 20:03:45

Jättefint Emma :) GIllar strassen! Blev pricket över i. Håller med Sminkan, du är så fin!

Postat av: Tina (Beleza)
Publicerad 2010-08-25 20:29:31

De varma tonerna är så fint till dina ögon, perfekt med strassen också. :)

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-08-25 20:52:38

sååååå snyggt! älskar färgerna

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-25 21:11:31

Sminkan: haha, ja du säger det ofta, men det är okej;) Tack hjärtat! var kul att gå all in så att säga.



Honi: tack så mkt:) Åh ja, visst är det fint med strass.



Tina (Beleza): Tack! jag tycker också att det blir fint med varma toner... Fast jag gillar kalla med:)



Stephy: tack raring! Ja visst är det härliga färger...



Postat av: Sanna
Publicerad 2010-08-25 21:13:37

otroligt fint, Emma!

Postat av: bella
Publicerad 2010-08-25 21:17:46

Fint!

Postat av: Maja
Publicerad 2010-08-26 08:53:57

Jättesnygg sminkning! :)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-08-26 09:43:14

Hur vackert som helst!

Postat av: Fia
Publicerad 2010-08-26 11:55:59

Så otroligt vackert! Det finns ingen färg du inte klär i!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-08-26 13:05:10

Åh, vilken vacker och dramatisk sminkning!

Postat av: Linda
Publicerad 2010-08-26 13:58:51

Otroligt snyggt, strassen va verkligen läckert till också!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-26 21:34:57

Sanna: tack!



bella: tack:)



Maja: Tack så mkt!



Kerstin: tack snälla du:)



Fia: Åh tack! Haha, vad snäll du är. Fast gult ät ingen hit på mig. Fast beror ju på vad man kombinerar med.



Nailtastic: Tack så mkt:)



Linda: tack! ja det är alltid lite festligt med strass:)

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-08-27 11:17:10

You are in fire giirl ! ;) Lääckert :D

Postat av: Leonie
Publicerad 2010-08-29 00:53:20

Båda era tolkningar är fullträffar. Din får mig att associera till både frontida egyptiska avbildningar och flower powereran - två tidsepoker som jag gärna hade fått uppleva.



Kul att du hittade till min blogg och kommenterade, jag blev glad. Det är svårt att veta hur man ska nå ut med en nystartad blogg men man får ge det tid.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-29 21:12:27

Vanessa: tack söta gulliga:)



Leonie: Tack så mkt! haha, ja det har du kanske rätt i. Låter bra iaf:)



ja du, det kan vara knepigt det förstår jag. jag hoppade ju på en färdig blogg med befintliga läsare, så jag slapp ju den fasen. Förstår att det kan kännas tufft. Jag tycker alltid att det är roligt att hitta nya duktiga sminkbloggare, och jag är övertygad om att fler tycker som jag:)

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2010-08-30 16:54:31

GORGEOUS! Fyfarao vilken tjusig sminkning! Älskar färgerna, Forgotten var lite extra läcker. Gillar de skarpa kanterna, passar till de feta lösögonfransarna! Underbart maxat, spot on med halsbandet till :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela