Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Color Club Love 'em/Leave 'em

Publicerad 2010-08-04 23:21:07 i Naglar - holografiska lack,



Emma pratade för ett tag sedan om att eventuellt skaffa sig det här lacket, Love 'em/Leave 'em från Color Club. Jag sa at thon kan få min flaska för det är inte så himla imponerande. Hur som helst, jag har swatchat lacket nu så jag kan ju visa hur det ser ut på mig alla fall.  Ni får förlåta att lite neongult från Spot Light inte avlägsnats helt. Jag såg det först när jag redigerade bilderna.Jag glömde ta med flaskan ut när jag fotograferade så ni får leva utan den obligatoriska flaskbilden. Det är alla fall Love 'Em/Leave 'Em från Color Clubs Wild and Willing-kollektion från hösten 2009. Det är ett beigefärgat holografiskt lack med väldigt diskret effekt.


Som vanligt med Color Club är det utmärkt att lacka med. Det torkar fort, det täcker perfekt med två lager. Det är synd att det lir så otroligt hudfärgat på mig. Det känns inte alls roligt på naglarna. Tyvärr. Det här var definitivt inte ett lack för mig, trots att jag normalt sett älskar holografiska lack i beige. Snyggast tycker jag det är i skugga då det blir ett ljusbeige lack med silverskimmer.

Kommentarer

Postat av: feline
Publicerad 2010-08-05 00:33:46

Förmodligen är det råläckert på women of color. Ibland är det oturligt att ha nordeuropeisk hudton. :) Brydde mig aldrig om att skaffa detta. Ej heller duokromen från samma kollektion. :/

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-08-05 09:03:56

Jag är inte heller helsåld på färgen, men skimret är fint!

Postat av: Lina
Publicerad 2010-08-05 12:14:44

Alltså det är ju ett fint lack men inget så där wow....

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-08-05 12:47:26

Det är fin men ger mig ingen wow-känsla.

Postat av: Åsa-Li
Publicerad 2010-08-05 13:18:26

Hej Sminkan det är mindre klädsammt med begie lack. Själv ser jag ut som ett lik i begie lack. Jag hade också Lemon fizz på årets räkfrossa och dom mest oväntade människr komenterade lacket posetivt. När jag är ledig nästa gång ska jag testa LA gul neon som du hade förut har precis fått hem det. Måste passa på med gula naglar innan hösten för jag kanske inte känner lika mycket för gult då. Men det vet jag inte ännu. ha det bra åsa-li

Postat av: Miss P.
Publicerad 2010-08-05 14:32:13

Hmm, jag tyckte att det var ganska snyggt, det där ..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-05 16:28:17

Feline! Jag har så klart även duokromen, som är assnygg! Det här är lite mesigt, men jag skulle nog gilla det om jag inte hade fem andra i samma färg med bättre holoeffekt dessutom. :D



Kerstin! Nej, det finns snyggare så klart.



Lina! Exakt.



Sminkjante! Samma här.



Åsa-Li! Jag gillar i och för sig beige, men den här är så lk andra lak jag har. Jag tänker som du om gult. Passa på nu!



Miss Pussy! Ja, det är det ju på ett sätt. Lite trist att det inte är maxholografiskt som t.ex Spin me Round från China Glaze. Det är ju ett beige hololack med lite klös i.



Postat av: Miss P.
Publicerad 2010-08-05 17:14:33

Jag tror att det är ett sådant lack som holografiskt tråkiga jag skulle kunna ha .. Om jag någon gång ens skulle komma på en sådan tanke, vill säga. ;)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-08-05 18:06:22

Jag tycker Love Em', Leave Em' är fin, om än på ett diskret sätt. :-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-08-05 18:07:14

Det känns faktiskt inte jättewow. jag gillar nfu ohs mer, oavsett vad du säger om lackegenskaperna. Har ju inte testat det iofs, men det ser snyggare ut på bild...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-05 23:28:26

Miss Pussy! Ja, alla blir salig på sin fason. :D



Nailtastic! Ja, det är den. Det är nog mest att jag redan har en väldig massa hololack i beige.



Emma! Ja, det är klart, Nfu Oh gör enastående hololack vad gäller effekten. Det är bara att man ser varenda skavank på nageln också.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela