Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Emerald Fitzgerald

Publicerad 2010-08-25 07:15:27 i Naglar i blågrönt&turkos,


I måndags hade jag matchat min makeup, som ni kan se här, med mitt nagellack som ni får se nu. Emerald Fitzgerald skulle ni kanske ha trott att jag skulle bära först av alla ur Vintage Vixen? Det trodde jag själv tills jag fick hem dem. Den är fin men oj vad mycket mer lockande lack det fanns i den kollektionen...

Emerald Fitzgerald är en blågrön färg som inte känns så himla ny. Den är som en mindre skimrig Color Club Rulebreaker. Snyggt men inte jättenytt alltså. Fint skimmer, fin basfärg, fina egnenskaper gör dock att lacket är väl värt sin plats i samlingen. Dessutom så är jag en rätt okritisk älskare av alla blågröna färger.

Det torkar fort men kräver tre lager. Det är dock mycket lättlackat och har bra flöde från penseln utan att pöla eller droppa. Man har kontroll helt enkelt. Det är inte lackets fel, tror jag, att det bubblade sig något hysteriskt på vissa naglar, det är överlacket som ballat ur.  

Jag har ett linne i den här färgen och jag kallar den petrol. Vad kallar ni den? En vacker färg alla fall, oavsett namn. Ett bra lack. Men inte så att man blir andlös.

Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-08-25 08:01:26

Vackert! Detta lack står på min önskelista!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-08-25 08:50:10

Tänkte precis som du när jag fick hem lacket. Det var ju fint men...det finns finare gröna lack och många i kollektionen verkar snäppet vassare än just denna. Snyggt är det ju ändå men det känns lite som att man har sett det innan.

Skönt att det är lättapplicerat. :)

Postat av: Marina
Publicerad 2010-08-25 09:08:34

Men den är ju fin ju! Jag skulle också kalla den petrol och jag är nog som du, ganska okritisk till den här typen av färg, tycker de är snygga oavsett nyans. Blågrönt är så himla läckert!

Postat av: Ida-M
Publicerad 2010-08-25 13:17:19

Jag tycker den verkar väldigt lik Deep Sea Mica från LA Girls Metal kollektion. Fast jag tror jag föredrar Deep Sea Mica för den verkar snäppet blåare och skimrigare.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-08-25 13:39:24

Kerstin! Ja, det är fint!



Pamsan! Jag skulle inte kalla det grönt alls faktiskt, mycket mer blåton i det. Och visst är de andra lacken så mycket mer lockande trots att detta är vackert!



Marina! Den är jättefin men inte så "ny". Blågrönt är ljuvligt!



Ida-M! Ja, de är också lite lika, men som du säger, DSM är mer blå och med grövre skimmer. jag är också väldigt förtjsut i DSM!

Postat av: Linda
Publicerad 2010-08-25 14:35:22

snygg men that´s it, ingen jag har habegär efter...eller nja kanske lite :P fast på senare år är jag mer för varmgröna nyanser än kallgröna...

Postat av: roxcat
Publicerad 2010-08-26 10:14:42

Jag skulle också kalla det här petrol, och jag har svårt att låta bli lack i den färgen, så den här kommer jag definitivt skaffa!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela