Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Vårigt med Golden Rose och Make Up Store

Publicerad 2010-04-22 19:14:15 i Emmas FOTD 2010,

Här kommer en färgglad vårsminkning jag gjorde i förra veckan när solen fortfarande sken. Idag är det betydligt molnigare och jag känner mest för att gå och dra ett täcke över huvudet… Har pluggat dock, jag håller på och skriver uppsats och då gäller det ju att inte ligga på latsidan för mkt.

Hyn
Foundation: Bare Escentuals Fairly Light

Concealer: Dream Mousse Concealer 04

Puder: Lucy Minerals Finishing Dust

Rouge: MAC Mineralize Blush Plesantry
Ögon
Ögonbryn: Clarins Retractable Brow Definer Lightest Brown
Ögonskuggsbas: GOSH Waterproof Eye Shadow Stick Love That Beige

Ögonskuggor: Golden Rose Loose Pearly Eyeshadow 108 Make Up Store Eyedust Sight

Golden Rose Loose Pearly Eyeshadow 105

Highlighter: Make Up Store Stardust Fairy

Eyeliner: Hot Make Up nr 24

Mascara: MAC Studio Fix Lash

Läppar
Läppglans: Face Backsippa

Jag började med att applicera Love That Beige från GOSH på ögonlocket, hela vägen upp till ögonbrynet samt även under ögat, krämskuggan jämnade jag sedan ut med fingret. Därefter applicerade jag en ljusturkos skugga ifrån Golden Rose på den inre halvan av ögonlocket och knalliga Sight från Make Up Store på den yttre halvan. Sedan applicerade jag en ljusgrön skugga från Golden Rose under ögat. Jag gillar deras skuggor väldigt mycket, framför allt på den här basen, de skimrar fantastiskt och blir väldigt intensiva och fina. När skuggorna var på plats applicerade jag lila eyeliner längs med övre fransraden och därefter mascara, rouge och läppglans och så var det klart. Jag var väldigt nöjd med den här looken, jag tycker den blev väldigt färgglad och fin, dessvärre ser den gröna lite blek ut på bilderna. Jag måste förresten visa en bild på mitt fina halsband. Jag tycker det är himla sött och vårigt/somrigt. Dessutom fick jag det när jag i Grekland som barn, det är således både sött och nostalgiframkallande.

Kommentarer

Postat av: ewe
Publicerad 2010-04-22 20:13:39

Jag har visserligen redan sett denna i verkligheten och lagt mina komplemanger då, mne jag kan ju även skriva att jag tycker den sminkningen verkligen passade våren med sina färger!

Postat av: Aila
Publicerad 2010-04-22 20:20:17

Vad häftigt med turkos snugga och lila eyeliner...mycket fint!

Postat av: CC
Publicerad 2010-04-22 21:09:24

Vad vårig och fin du blev! Och fint halsband också!!

Du passar så bra i de där eyelinervingarna du gör, själv ser jag ut som en idiot med vingar haha

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-04-22 21:23:34

Jäkligt snygg kombo med den turkosa skuggan och lila eyelinern. En sminkning man blir glad av att titta på. :-)

Postat av: Tina (Beleza)
Publicerad 2010-04-22 21:40:01

Så härligt med lila och turkost. Jättefint. :)

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-04-22 21:43:27

Riktigt fint gumman!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-22 21:47:08

Jäklar vad snygg du är! Härliga färger och otroligt fin vinge! Du är så tjusig och halsbandet är underbart! Jag är avundsjuk!

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2010-04-22 22:05:38

Fine Emma.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-04-22 22:29:14

Vilken härlig kombination och vilken snygg vinge :)

Postat av: A
Publicerad 2010-04-22 22:31:13

riktigt snyggt!

önskar jag kunde sminka så snyggt ;*

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-04-23 03:56:18

Oh, vilken härligt färgglad och fräsch sminkning! Skitsnyggt med den lila eyelinern mot de blå/turkosa skuggorna. Du är grym med dina vingar! Fint!

Postat av: Mayaline
Publicerad 2010-04-23 07:03:05

Vilka härliga färger, verkligen en vårig sminkning!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-04-23 08:02:04

Åh så fint! Färgerna är härligt våriga, och eyelinern är verkligen perfekt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-23 08:17:15

ewe: tack så mkt:) Ja, den kändes vårig och fräsch...



Aila: Tack! ja, jag tyckte det var lite roligt.



CC: tack:) Jag kände mig väldigt vårig och fin:) Hmm, intressant. Jag tycker att det är snyggt och klädsamt med vingar men det funkar såklart inte på alla...



Nailtastic: Tack! Vad roligt att höra, nu blev jag glad:)



Tina: Tack så mkt!



Stephy: Tack snälla Stephy:)



Sminkan: Tack:D Jag blev väldigt nöjd, kände mig väldigt färgglad och fin. Och halsbandet är jag mkt förtjust i...



Sexy Sadie: Tack tack!



Zizzie: Tack! Ja jag tycker det var en härlig vårkombi:) Kul att du gillar vingen...



A: Tack så mkt. Ja, men det är ju inte så svårt egentligen. Bara man övar och har hyfsade grejer. Kul att du gillade:)



Isabell: tack! jag kände mig verkligen färgglad och fin! Vad roligt att du tycker det. Jag var själv väldigt nöjd med vingen särskilt som jag tycker det kan vara svårt att måla med flytande eyeliner...



Mayaline: tack! Ja visst är det:)



Kerstin: tack snälla Kerstin! Jag tycker också att den blev fin...

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-04-23 09:28:31

Gud så härligt med så mycket färg - man blir så glad!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-04-23 09:30:04

Underbara färger. Supersnyggt gjort.

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-04-23 11:03:02

Oh snyggis!! :x ! Riktigt fin och vårig smink! SÅ fin!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-23 12:29:31

Ninni: tack! Ja men precis, så känner jag med:)



Sminkjante: tack så mkt snälla du:)



Vanessa: Åh, vad snäll du är, tack så mkt!

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-04-23 13:12:06

Vad fin sminkning, så fräscht! Och halsbandet! <3

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-04-23 17:22:02

åh så underbart fint Emma!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-23 21:02:24

badbomben: Tack:) Ja visst är det fint!



Sanna: Tack så mkt:)

Postat av: Emma
Publicerad 2010-04-23 23:02:13

Underbart vacker sminkning! =)

Jag ser att du använder Lucy Minerals foundation (inte i detta inlägget då, men iaf) =). Jag undrar hur du gör när du applicerar den? På mej syns i stort sätt varenda por när jag använder den. Men då jag har väldigt röda kinder, och den är väldigt täckande, så tar jag tacksamt emot varje sätt att applicera den på...

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-24 10:22:38

Emma: Tack så mkt:) Ja den är väldigt täckande och kan nog tendera att framhäva ojämnheter. Jag applicerar med min med Too Faced Retractable kabuki. Den blir helt okej, men jag brukar aldrig använda den dagtid. Tycker den är lite för täckande och matt för det. Skulle jag applicera den för dagsbruk skulle jag testa att applicera med en skunkborste, det har jag gjort med Elemental beautys foundation som är lite lik Lucys i egenskaperna. Har du ingen skunkborste skulle jag testa med en fluffig puderborste, den är tillräckligt täckande för att det skulle kunna funka. Sen kan det kanske bero på pudret du fixerar med också? Jag använder Bare Escentuals hydrating mineral veil på min foundation från Lucy Minerals. Den är lätt skimrande och blir väldigt fin som finish på den supermatta ytan tycker jag. nu behöver du ju inte ha just den men du kan kanske testa att använda olika puder för att se om det blir nån skillnad?

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-04-25 20:20:09

Supersnygg sminkning med vackra och uppiggande glada färger. Väldigt fint halsband också!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-25 23:14:44

Fru Choklad: tack så mkt! Ja visst är det:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela