Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sotat med mörkt glitter

Publicerad 2010-04-16 10:05:47 i Emmas FOTD 2010,

Kerstin visade idag upp sin sminkning från förra fredagen så det slog mig att jag kanske skulle göra detsamma. Jag var hemma hos min kompis förra fredagen. Från början var det meningen att vi skulle kolla på film men sen blev det mer förfest med middag och vin av det hela. Jag körde dock så för mig blev det mest middag med päron-Mer och heller ingen utgång, men jag var lika glad för det, kanske ännu gladare:) Eftersom jag hade Knight’s Armor på naglarna förra helgen tyckte jag att det skulle vara kul att göra en mörk sminkning med silverglitter för att matcha. Sen fick jag för mig att jag skulle ta Leucite från TMM då jag inte hade testat det glittret. Dessvärre var det lite i mörkaste laget och smälte in lite väl i skuggan. Nåja, det syntes i vissa ljus i alla fall och mina kompisar tyckte jag var fin och glittrig… Jag passade förresten på att använda Flush då jag ju utlovade ansiktsbilder med den. Vad säger ni, den ser väl inte så galen ut på?

Hyn
Foundation: Lucy Minerals Mineralfoundation Cream uppblandad med Snow White

Concealer: Clarins Instant Light 00

Puder: Bare Escentuals Hydrating Mineral Veil

Rouge: Taylor Made Mineral Flush
Ögon
Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance och MAC Paint Pot Blackground

Ögonskuggor: MAC Danger Zone, den svartgrå sidan

Highlighter: Brite Bird Big Mean Yellow Dog

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: MAC Studio Fix Lash

Glitter: Taylor Made Minerals Leucite

Läppar
Läppglans: Face Backsippa

Jag inledde med att grunda ögonlocken först med Shadow Insurance upp till brynet och därefter Blackground där jag ville ha den mörka skuggan. Därefter applicerade jag den mörka Danger Zone-skuggan ovanpå Blackground. Jag målade eyeliner och kajal och därefter tryckte jag fast Leucite lite sporadisk ovanpå. Jag använde HOT Make Ups glitterfästningsvätska och den brukar vara bra men på Leucite funkade den sådär. Sen målade jag hur som helst mascara, rouge och läppglans och därefter knäppta jag några bilder och hastade sen iväg eftersom jag i vanlig ordning hade bråttom… Ikväll ska jag bara ta det lugnt, äta onyttigt och mysa med min älskling:) Hoppas att ni alla får en fin fredag!

Kommentarer

Postat av: Eva
Publicerad 2010-04-16 12:31:49

Hej!



Jag ville tipsa om en tävling som du är välkommen att delta i, samt

tipsa om på din blogg. Spastugan.se fick äntligen ihop 100 fans på

Facebook i veckan och det vill vi fira genom att lotta ut en goodie bag

med lite smått & gott ur vårt sortiment.



Det enda du behöver göra, efter att ha gått med på

http://www.facebook.com/?ref=home#!/pages/Stockholm-Sweden/Spastuganse/9902162492?ref=ts

är att skriva i kommentarfältet att du vill vara med och tävla. Från

sidan kan de sedan bjuda in dina egna vänner, och passa även på att

tipsa dina bloggläsare om tävlingen! Dragning sker på söndag kl. 12.

Hjärtligt välkommen & Lycka till!



Postat av: Isabell
Publicerad 2010-04-16 13:13:25

Åh, det här var jättefint! Rosa kinder och svarta ögonlock är verkligen en hit!

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-04-16 16:33:01

Väldigt fint! Väldigt Goth tycker jag ! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-16 16:48:41

Isabell: tack! ja, jag tycker också att det är en toppenfin kombi:)



Vanessa: Tack! haha, tycker du?:) ja okej. jag är inte så särdeles gothisk dock...

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-04-16 17:11:11

Super snyggt! älskar eyeliner vingen! sjukt snyggt! din rouge är härligt rosig med!

Postat av: Suss
Publicerad 2010-04-16 17:12:43

fiiint, Damn va bra du är med eyelinern!

Postat av: Elena
Publicerad 2010-04-16 17:29:17

Oooh, Emma vet du vad?

Sminkningen skulle göra sig urbra med mitt svarta läppstift blink blink, jag råkade just göra lite reklam för läppstiftet man kan vinna hos mig :p

Postat av: ewe
Publicerad 2010-04-16 17:45:39

Snyggt Emma! Tckte faktiskt bättre om den sotningen du nu gjort med lite glitter, än vanligt. Lite konstigt med tanke på min klassiska stil;)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-04-16 18:45:29

Utgång är överskattat =) Underbart fin sminkning! Rouget är ju helt perfekt!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-04-16 18:53:30

Alltså det ÄR ju så jäkla snyggt med klassisk sotning. Supersnyggt gjort och glittret blev pricken över i :)

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-04-16 19:29:57

Snyggo! Ha en fredagsmysig fredag!

Postat av: Aila
Publicerad 2010-04-16 19:45:22

Snyggt och ditt hår är så fint, glansigt och långt har de blivit ;)!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-16 22:15:47

Verkligen tjusigt! Du vet ju att jag gillar dig i svarta sotningar!

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-04-17 15:02:36

vackert

Postat av: Linda
Publicerad 2010-04-17 20:50:30

Åhhh så fint, och jag är kär i det där rouget!!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-18 12:17:10

Stephy: Tack:) Jag tycker att vingen blev väldigt bra. Och ja, det är verkligen ett superrosigt rouge:)



Suss: tack! Jag tycker att mina eyelinervingar har blivit otroligt mkt bättre faktiskt. Är nog ett exempel på att övning ger färdighet:)



Elena: haha:) Jag är inte modig nog för svart läppstift, men det vore säkert coolt... Du är himla duktig som gör egna läppstift hur som helst...



ewe: Tack! Ja det är ju piffigt med lite glitter. Och du brukar ju gilla roliga detaljer...



Kerstin: det har du banne mig rätt i! tack så mkt. det är ett mkt fint rouge, skulle nog passa dig perfekt.



Fru Choklad: Tack! ja, dte är verkligen en tidlös look:) Och kul att förändra med färg och glitter....



badbomben: tack snälla du! det hade jag verkligen...



Aila: ja du har rätt, det har blivit otroligt långt. Tack så mkt:)



sminkan: tack raring! ja jag vet ju det. jag tycker också det är fint...



Sanna: tack:)



Linda: tack! ja det är ett topenfint rouge verkligen!



Postat av: Aida
Publicerad 2010-04-18 22:57:58

Jättefint med glittret! And one thing, me want your haaaiiiir!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-18 23:08:23

Aida: Tack så mkt, vad gullig du är:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela