Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Prinsessan Jenna

Publicerad 2010-04-19 21:09:53 i Boktema 2010,

För veckans boktema, Septimus Heap, har jag valt att tolka prinsessan Jenna, Septimus Heaps adoptiv/fostersyster. Jenna kommer till familjen Heap samma dag som Septimus föds och skendör. Hon lämnas till Silas Heap av Marcia Overstrand, borgens övermagiker, för att hon ska få växa upp i en trygg miljö. Vad Marcia dock inte tänker på är att Jennas mor, drottning Cerys och henne far, Milo Banda är mycket olika de ljushåriga Heaparna med deras magikergröna ögon. Jenna får därför som den enda i familjen Heap violblåa ögon istället för gröna som resten av familjen, något som leder till att hennes fiender förstår vem hon är, något som försätter henne i stor fara.

 

Jenna beskrivs framför allt med fokus på sina starkt violblåa ögon. Hon bär en röd mantel och ett guldband i håret, ett arvegods efter hennes mamma drottningen. Jag bestämde mig för att i min tolkning av Jenna ta fasta på det violblå. Nu har jag ju inte violblå ögon utan snarare magikergröna, därför valde jag att tolka Jenna med lila ögonskuggor. Sen tyckte jag att det kunde vara fint med glitter eyeliner och strassfransar på en prinsessa så det blev det också. Ja och så guldband runt håret såklart…

Hyn
Foundation: Lucy Minerals Mineralfoundation Light uppblandad med Snow White

Concealer: Dream Mousse Concealer 04

Puder: Bare Escentuals Hydrating Mineral Veil

Rouge: MAC Mineralize
Ögon
Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: GOSH Waterproof Eye Shadow Stick Love That Beige

Ögonskuggor: Makeupcosmetics Amy och Lars Wallin Sharon

Highlighter: Isadora Gleaming Eyeshadow Silver White

Eyeliner: Lila glittereyeliner från H&M

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: MAC Studio Fix Lash

Lösögonfransar: Korsade från ebay som jag limmat strass på

Läppar
Läppglans: Benefit Her Glossiness My People, Your People

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-19 21:26:33

De där lila fransarna är helt gudomliga! Så snygga! Jag blir riktigt avundsjuk! Du är en stor konstnär! Jag kan verkligen inte göra lika fina trots att jag försökt. Snyggt guldband också! Blev ju riktigt lyckat. Och det är en fin sminkning som grädde på moset.



Just ja, halsbandet är riktigt fint till!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-04-19 21:49:54

Fint som alltid! Fransarna är jättetjusiga!



Jag läser väldigt sällan Fantasy, men när jag ser era fantastiska bokteman blir jag sugen =)

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-04-19 22:58:08

Fransarna var riktigt läckra!! Och jätte fin make för övrigt!!liike alwaays:D

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-04-20 00:49:22

Du är så vacker emma! super fint med lila skugan och fransarna, gillar att du tänker på detaljerna som med panbandet. fint fint fint!

Postat av: Suss
Publicerad 2010-04-20 01:43:31

dom där fransarna är så läckra! å lila är helt klart min favoritfärg, vackert! Och guldbandet var bara så coolt :)

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-04-20 08:56:15

Gud vad VACKERT.

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-04-20 09:05:21

Åh, det här var otroligt fint. Vackert smink och jag gillar din huvudutsmycknad! Amy är en stor favorit hos mig :) Nu blev jag inspirerad!

Postat av: Basteth
Publicerad 2010-04-20 11:49:01

VILKA frallor! Så himla coola! och snyggt på dig, som vanligt!:)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-04-20 12:51:21

Underbart vackert. Kanontolkning med det lila och hårbandet.

Postat av: Aida
Publicerad 2010-04-21 15:09:20

Jättefin tolkning och som vanligt är dina fransar fab!

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-04-21 21:30:57

Du är en superprinsessa :D fransarna är så grymma, verkligen pricken över i:et :)

Postat av: Linda
Publicerad 2010-04-22 09:06:32

Vad vacker du är! Jättefint!!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-23 12:28:01

Sminkan: tack! Ja jag tycker med de är fina, om än lite stela... Äsch, jag har ju gjort flera par till dig och jag kan fixa fler om det är så... ja guldbandet funkade helt okej tycker jag, det ser ju guldigt och blankt ut iaf:)Halsbandet fick jag i doppresent tror jag, tyckte det passade Jenna:)



kerstin: tack! Ja jag tycker de är väldigt söta, men de är ju inte helt lättmatchade...

Vad roligt om du blir sugen på att läsa fantasy av våra bokteman! det tycker jag att du borde, det finns så mkt spännande fantasyböcker:)



Vanessa: tack så mkt söta du:)



Stephy: Tack så mkt:) ja visst är det fint med lila, och lite kul med strassfransar. Haha, ja jag försöker iaf när det känns någorlunda genomförbart:)



Suss: Tack! Ja jag tycker de är fina, och lila är ju himla vackert... hehe, tack:) Det är ett paketsnöre...



badbomben: tack snälla!



Isabell:Tack så mkt! ja jag tycker också att Amy är väldigt fin:) Och vad roligt om du blev inspirerad...



Basteth: tack! ja, de är lite roliga... Åh vad snällt, tack igen:)



Sminkjante: tack, vad roligt att höra:)



Aida: Tack! Åh tycker du, vad glad jag blir:)



Nicole: tack snälla Nicole! Ja jag tyckte de var fina här:)



Linda: Tack så mkt snälla du:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela