Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

NYX Royal Purple

Publicerad 2010-04-08 16:08:03 i Naglar i lila,


Snabbt lackbyte blev det här hos mig. Jag tröttnade totalt på Barielles Decadence och när jag gjorde om min mammas naglar nu på eftermiddagen så passade jag på att fixa mina egna också. Vi fick båda lack från NYX eftersom det mest var sådana jag tog med till landet. Mamma fick ett jättevackert mörkaubergine med glitter i  som jag önskar jag hade fotat så ni fick se men nu måste ni hålla er till dess jag provar det själv. Det är alla fall otroligt fint! Själv testade jag NYX Royal Purple som är ännu ett av de "nya" NYX-lacken i fyrkantiga flaskor. En härlig färg men inte så himla lila enligt mig. Basen är lila, förvisso, men det blå skimret tar helt överhanden och det allmänna intrycket blir att man har blå naglar. I varmt lampljus kommer det lila fram aningens mer, men det är ändå rätt blått tycker jag.


Lacket är alltså späckat med skimmerpartiklar i blått. Det är vackert men det äter glans som det värsta glitterlack ni kan tänka er. Ytan blir inte ruff men lite kärv och matt så även direkt efter att man lackat naglarna krävs två lager Poshé för glans. Det är lite segtorkat dessutom, drygt en halvtimme innan det slutade lukta lösningsmedel och vara stötmärkesbenäget. Lite trist för sådana som mig som vill bli klar med manikyren snabbt, snabbt.

Lacket klarar sig dock med två lager vilket är tur. Med underlack och överlack är man ändå uppe på skrämmande fem lager lack. Eller sex om jag dubblar underlacket vilket jag ofta gör. Inte den här gången dock, så fem lager sammanlagt slutade det på.


När lacket torkat efterlämnar det en lite plastig känsla när man tar i det. Vissa lack känns ju ceramiska, andra som glas eller emalj eller vanligt lack bara. Detta känns lite mer plastigt. Som plastbunkar man har i köket när man ska göra kaksmet, typ. Inte obehagligt alltså, men lite annorlunda än t.ex Barielles Decadence som kändes som glaserad keramik eller L.A.Girls Head Banging som kändes som en sorts folie. Ja, alla lack är ju lite olika i hur de känns på naglarna. Snyggt, trevligt och utan direkta fel är det här lacket. Kommer dock inte bli någon favorit. Tyvärr.

Kommentarer

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2010-04-08 16:34:36

Jeg slo til med Opis rosa matte lakk i dag. Folk har kikket på mine hender i dag, og da følte jeg meg kul.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-08 17:08:30

Toppefnint lack, och vilka gudomliga bilder! det är så härligt när du är på landet för bilderna blir verkligen helt ljuvliga då...

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-04-08 17:10:37

Fint djup och underbart skimmer!

Postat av: Ika
Publicerad 2010-04-08 20:02:51

Det där lacket har också jag nyss köpt. Har dock inte hunnit testa det ännu.

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-04-08 21:31:57

Färgerna är jättesnygg men fem lager för att uppnå (det ypperliga ska tilläggas) resultatet låter lite mycket för mig.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-08 21:42:28

Sexy Sadie! Rosa är en härlig vårfärg!



Emma! Ja, jag vet. Det är bra med lite snygga backdrops!



Nailtastic! Ja, i och för sig. Men lite trist.



Ika! Ja, mitt låg också otestat rätt länge.



Fru Choklad! Jag hoppas du såg att det var inklusive över och underlack. Själva lacket klarade sig med två lager. Normalt i en manikyr är ju ändå fem lager med över och underlack. Eller?



Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-04-09 08:17:23

Detta var riktigt snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-09 10:19:57

Kerstin! Helt okej men inte breathtaking skulle jag säga, men jag är alltid lite elak mot lila. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela