Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Palisade och Barielle Cotton Candy

Publicerad 2010-04-17 11:38:40 i Emmas NOTD övrigt,

Vi fortsätter med Nubar-lacken, här kommer ytterligare ett från Fortress-kollektionen, Palisade. Sen kunde jag inte hålla mig från att måla en nagel med Cotton Candy från Barielle då den stod i skåpet alldeles otestad, och rosa och grått är ju så fint ihop. Sen var kanske Cotton Candy lite för sockersöt för att egentligen göra sig mot lite tuffare Palisade, men det är så dags nu.

Palisade är ett av Nubars fantastiska krämlack. Det glider på som en dröm, täcker nästan med ett lager och fullständigt med två. Dessutom är de snabbtorkande och väldigt glansiga och vackra, i alla fall med ett lager överlack ovanpå. Full poäng för formulan alltså. Cotton Candy var lite tunnare och skirare men med tre lager täcker den också ordentligt. Det framgår nog inte här men Cotton Candy innehåller skimmer, om än väldigt diskret skimmer. Jag gillar Barielles lack, de är trevliga att måla med och har fina färger, ser verkligen fram emot min kompletterande leverans från Nailmail. Apropå Nailmail så har ni möjlighet att beställa Nubar-lack ifrån dem denna månad ifall ni är sugna på egna Risque Red eller Fortress eller kanske något helt annat lack. Jag kan varmt rekommendera både Nubars underlack Foundation och överlacket Diamont, det är de jag har använt här och de är kanonbra verkligen. Nubar kan ni även beställa hos den svenska återförsäljaren Nailshop. Föredrar ni att handla internationellt kan ni beställa dem från till exempel amerikanska webbshopen Nail de Royale eller ifrån ebayshoppen Sparkling Nails.


Uppdatering: Jag uppdaterar inlägget med lite bilder i dagsljus. När jag gav mig ut med lacket visade det nämligen upp en betydligt mer gråblå sida än inomhus och det måste ni ju såklart också få se. Förresten upptäckte jag igår när jag läste andra bloggar att även Nailsbodybeauty har Nubar i sin webbshop, med fri frakt dessutom, inte illa va? Nu har de inte Fortress och Risque Red inne, men det är ju mycket möjligt att de får in dem.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-17 16:46:12

Palisade ser underbar ut, precis som systerlacken. Jag är förälskad i formulan på de här! Underbar! Och på mig, med mina korta, små naglar, räcker ett enda lager. En vacker grå på Palisade, tycker jag. är den lik Recycle?

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-04-17 21:01:18

Väldigt fin grå!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-04-17 22:05:23

Jag tycker det var coolt med det sockersöta och det tuffa grå. Palisad är verkligen läcker. Undrar om jag ska ta den också när jag beställer från Nailmail eller om jag ska ta en mörkare grå, hmm.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-18 11:04:22

Sminkan: Ja det är en vacker grå färg. Och trevlig att måla med. Jag hade nog kunnat klara mig med ett lager med faktiskt, det är ett väldigt täckande lack. Recycle och Palisade är ungefär lika mörka, men Palisade har en blå ton som Recycle saknar.



Nailtastic: ja den är fin:)



Fru Choklad: Ja det har du kanske rätt i. Det är ett fint grått krämlack och trevligt att måla med. Tar du det så blir du säkert nöjd:)Å andra sidan kan det ju vara kul med ett mörkare grått också, Stronghold ser otroligt snyggt ut tycker jag, den skulle jag vilja ha...

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-04-18 12:22:42

Palisade ser underbart ut! Jag är alltid sugen på grå krämlack!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-18 16:33:32

kerstin: ja det är fint. Jag tycker att gråa krämlack är väldigt snyggt men jag tröttnar ganska fort faktiskt. kommer nog att byta snart, kanske redan ikväll...

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-04-20 22:26:12

Jättesnygg gråblå färg tycker jag!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-30 13:44:10

makeupoholic: Ja visst är det:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela