Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Fiery Red

Publicerad 2010-04-18 09:18:56 i Naglar i rött,


Dags att beta av lite fler Risque Red-lack och tömma arkivet lite. Fiery Red gör sig absolut förtjänt av sitt namn. Den är, precis som Cabaret Red i samma kollektion, Nubar Risque Red collection, en klarröd som verkligen sprakar på fingertopparna.


Som de andra lacken i kollektionen så täcker den väl även med bara ett enda lager på mina små naglar och formulan är perfekt! Det är så lättlackat och det torkar fort och allt är så som man kan önska. Helt perfekt alltså. Färgen är inte en av dem jag bär ofta, klarrött är snyggt tycker jag, men jag väljer ofta murrigare nyanser eller knalliga gröna eller blå. Det är dock en färg jag tycker är både klädsam och smickrande för händerna de gånger jag kommer på att välja rött och är det så här smidigt att lacka med kan man hoppas att det blir oftare.


Färgen har en ljuvlig glöd i sig. Det finns guldskimmer i lacket som får det att luta något över åt det varma hållet, men det är ändå ganska så primärrött. Helt underbar glans och djup i färgen trots att det är swatchbilder och inget överlack. Jag älskar de skimrande av Nubars Risque Red-lack! Så bra att lacka med! Av pur entusiasm så blev det massor av bilder som ni får ta del av här nedan i klickbar form.

 

Är ni sugna på att handla Nubar finns förutom i tidigare nämnda webbshoppar även i den svenska webbshoppen Nailsbodybeauty som dessutom har fri frakt. De röda och grå lacken finns visserligen inte ute i shopen ännu men det är ju möjligt att de kommer. Nubar Sparks och Prisms finns i alla fall om ni är sugna på att handla från de kollektionerna och Prisms kostar dessutom 99 kronor precis som de andra lacken. På alla andra webbshoppar jag har kollat är Prisms dyrare, lite av ett fynd alltså.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-18 11:17:10

Riktigt fint lack! Jag har inga riktigt klarröda skimmerlack så vet inte riktigt hur jag skulle trivas men det, men det ser toppenfint ut på dig iaf...

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-04-18 11:45:02

Ser fint ut. Är inte jätteexalterad över denna kollektionen även om jag gillar rött. Lackar inte med rött så ofta men blev sugen på att lacka med det idag.

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-04-18 12:21:24

Väldigt fint! Jag är svag för klarröda skimmerlack.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-18 17:05:11

Emma! Ska vi byta? Mörkrött mot klarrött? ;D



Pamsan! nej, jag förstår att du kan känna så, men faktum är att man blir exalterad när man målar med dem.



Kerstin! Jag är svag för alla lack, tror jag snart... :D

Postat av: Anki
Publicerad 2010-04-18 18:55:46

Mumma! Fortsätter det såhär så skulle jag kunna tänka mig hela Risque Red-kollektionen bortsett från crèmelacken. Fiery är verkligen urtjusigt.

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-04-18 21:05:02

Läckert så sjutton!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-18 22:00:28

Anki! Ja! Det låter bra! Det kan jag med faktiskt. Funderar på att köpa Enchanting Red för jag har inte den än.



Badis! Visst! Jag gillar det också!

Postat av: adk
Publicerad 2010-04-20 00:18:13

måste än en gång säga- dina naglar…mmmm! när deär rödmålade lite extra mmmmmmm! :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela