Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Dark Castle

Publicerad 2010-04-09 10:10:20 i Naglar i svart, grått, silver,


Igår visade ju Emma underbara Knight's Armor  och idag visar jag Dark Castle sock också är en del av Nubars grå Fortress-kollektion som kom nu i vår. Tidigare har jag visat ljusgrå Citadel också.  Otroligt coola lack är det i den kollektionen, de flesta krämlack, men med ett par mörka grå skimmerlack och ett glitterlack. Jag och Emma delar ju upp de kollektioner vi får så glittret och det andra skimmerlacket blev hennes, och ett krämlack också så klart, men jag behöll Dark Castle för mig själv. Det är ett mörkt, mörkt grått, nästan svart lack med diskret skimmer i sig.



Namnet är ju väldigt fantasieggande. Dark Casle... Som i en fantasyroman! Lacket är kanske inte lika fantasifullt utan mer ett standardmörkgrått som påminner om Misa Dying Love om jag inte missminner mig, men har den superformula som Nubar stoltserat med på sistone. Ett lager lack, alltså, som vanligt, och full täckning!


Här ser ni det utan överlack och då har det en satinliknande yta som gör det lite annorlunda alla fall. Det har också en lite grönaktig glans, eller grönblå, som kommer sig av att skimret är silverfärgat och aquablått som drar åt mintgrönt. Väldigt fint faktiskt! Finns att köpa hos Helén på www.nailshop.se samt på salonger som för Nubars lack, hos Nail de Royal om man vill handla amerikanskt samt även i superbra eBay-shopen Sparkling Nails och denna månad även hos Karin på Nail Mail!

Kommentarer

Postat av: Fia
Publicerad 2010-04-09 11:11:11

Satan vad snyggt! Undrar hur det skulle se ut med ett matt överlack?

Postat av: ingegerd
Publicerad 2010-04-09 11:31:47

snyggt!!!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-09 11:52:07

Wow vad snyggt det här lacket var! Färgen är ju rätt basic, men det ser så snyggt ut på dina naglar. Otroligt fin finish och mkt klädsamt...

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-04-09 12:53:12

Jädrans vad fint det här är. Jag var ju så kaxig när du visade paketet du fått hem med dessa gråa att jag var trött på gråa lack. Nu får jag allt äta upp det jag sa.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-09 21:41:06

Fia! Det får vi aldrig veta. Jo, om du köper det och testar. Mitt Matte about You står oanvänt i sin kartong. ;D



Ingegerd! Ja! Tycker jag med!



Emma! Ja, inte helt fel! jag gillade det!



Sminkjante! Ja, så brukar det ju vara. Det här är väldigt snyggt faktiskt så passa på och hugg dig ett från nail mail!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-04-09 23:20:18

Man kan ju tycka att svart är svart är svart men det här ÄR verkligen otroligt snyggt. Fint krämigt lack med otroligt bra färgtäthet.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-10 09:27:31

Fru Choklad! Jag älskar det! Det är verkligen snyggt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela