Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Fake Black

Publicerad 2010-04-02 16:45:15 i Eotd med lösgonfransar 2010, Sminkans EotD,


Jag är så himla produktiv idag! Det bara sprutar ut inlägg här på bloggen! Nå, ni får scrolla om ni vill titta på naglar och katter och annat spännande. ;D

Så här tänker jag se ut ikväll. Ja, ni vet hur det är. Ibland vill man ha blått. Blått är så vackert och dessutom finns det så många tilltalande nyanser. Här är det IsaDoraduon Fake Black, en svart och en mörkblå skugga, som jag ganska ofta använder för de är riktigt bra.

Grunden för makeupen är Face Dignity. Ovanpå den har jag sedan lagt en form med den svarta skuggan ur duon över hela ögonlocket och lite ut i en spets. Den mörkblå har sedan lagts ovanpå den svarta och båda har blendats kraftigt.

Samma sak under ögat, först den svarta och sen den blå ovanpå. För att få mer blått skimmer och en lite klarare färg så tog jag en aning av en klarblå skugga från Deborah över brynbenet. Sedan använde jag min favorithighlighter, Shinkirou från Fyrinnae, ganska generöst under brynet och in mot näsan.

Därefter använde jag en svart kajalpenna för att förstärka ramen runt ögat. Jag fyllde dels i längs fransrötterna och så använde jag den som inliner. Därefter målade jag mina egna ögonfransar med mascara, Telescopic från L'oreal, och slutligen fäste jag mina silvergnistrande lösögonfransar. De har varit med förut på bloggen, bland annat här, och jag gillar dem faktiskt. De är lite annorlunda. Silvret är inte så iögonenfallande men förhöjer ändå en del.

Kommentarer

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-04-02 17:28:00

Väldigt väldigt snyggt. Låter som du ska hitta på nått speciellt ikväll. Hoppas du får kul

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-02 18:08:42

Otroligt snygg och glammig sminkning! Väldigt bra bilder dessutom... Det är inte utan att jag blir sugen på att skaffa fake black när du alltid visar så mkt fint med den:)

Postat av: Linda
Publicerad 2010-04-02 20:34:53

Vilka frallor!!! Ser ut som ngt ur en tidning!

Postat av: Maria, Hjärterdam
Publicerad 2010-04-02 21:05:49

väldigt fin färg! =)

Postat av: bella
Publicerad 2010-04-03 00:09:18

Jag måste ha såna fransar!! Var köper man dom?

Postat av: Fia
Publicerad 2010-04-03 10:22:16

Så fantastiskt snyggt! Blått är så jävla vackert! Jag älskar formen på ögonskuggan, helt perfekt!

Postat av: Josephine
Publicerad 2010-04-03 10:35:32

Galet läckert! Hur snyggt som helst! =)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-04-03 12:30:45

Vackert! Underbara färger och helt otroliga fransar! :)



Glad Påsk!

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-04-03 13:15:50

Kanonsnyggt!



Glad påsk-kram från mig!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-03 14:05:49

Kajalen! Inte mer än middag med lite gäster. Men det är ju också trevligt.



Emma! Fake Black-dion är inte så dum! Om du behöver den vet jag dock inte, för du har ju redan färgerna. Sen är ju samma sak gällande även för mig och jag använder min Fake Black rätt flitigt.



Linda! Tack! Jag gillar verkligen de fransarna.



Maria! Tack!



Bella! På eBay. Tror jag köpte typ 40 par eller något. 20 alla fall. Om du vill kanske jag kan skicka dig ett par för jag har nog kvar, men det får bli efter påsk i så fall för jag har bara med mig ett par hit.



Fia! Visst blev det rätt fint! Jag är faktiskt nöjd med helheten!



Josephine! Tack! Jag tycker också det blev fint!



Zizzie! Tack! Och Glad Påsk själv!



Sanna! Tack! Och Glad Påsk!!

Postat av: marybeth
Publicerad 2010-04-03 23:58:37

Tack vare dig skaffade jag Fake black och det är jag så glad att jag gjorde, så fina skuggor!



Den här sminkningen var jättevacker också. Du får alltid till det så bra. Blev väldigt fint ihop med din ögonfärg också, noterade jag.. :)



Frallorna är urtjusiga också, jag måste ta tag i det här med att våga handla på ebay så jag också får hem lite mer kul fransar.. :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-04-04 11:57:06

Underbart vacker sminkning!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-04 14:29:10

Marybeth! Ja, Fake Black är väl värda att äga så det var ett kalasbra tips av mig! ;D

Ut på eBay med dig, det finns en uppsjö med fantastiska saker där som man bara inte kan låta slinka sig ur näven...



Kerstin! Tack!

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-04-04 20:07:40

Sjukt läckert. Hoppas du hade en riktigt mysig kväll med gästerna! Dom där frallorna är störigt långa och fina.

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-04-04 22:29:36

så glammigt och fint, du har tonat så sjukt fint

glad påsk btw :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-04 22:57:34

Badbomben! Tack! Ja, de är fantastiskt trevliga! Bra köp från eBay.



Nicole! Tack så mycket!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-04-05 14:00:32

Fake Black är verkligen en suverän duo! Den blev väldigt festlig och fin ihop med Shinkirou tycker jag!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-05 15:39:20

Makeupoholic! Det är en fantastisk duo! IsaDora ska vara stolta över den!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela