Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

En remover som inte passar mig

Publicerad 2010-04-15 21:46:45 i Hud och hand,


Fick för ett tag för mig att testa en annan remover än min vanliga. De säger ju att omväxling förnöjer och man vet ju inte vad man kan hitta för guldklimpar där ute i världen. Det här var dock inte en guldklimp och min gamla kompis, Ciens remover köpt från Lidl, kommer fortsätta vara min kompis även i fortsättningen.

ACO Nail Polish Remover ska vara mild och effektiv. Den är inte effektivare än min vanliga remover, den är faktiskt mindre effektiv, och dessutom känns den oljig och sprider färgen över fingrarna. Den stora nackdelen är dock att den är kraftigt uttorkande. Mina fingertoppar blir vita och huden blir torr och efter ett par veckors användande är nagelband och naglar oerhört uttorkade. Jag som lackar om naglarna var och varannan dag har naturligtvis haft torra nagelband annars med, speciellt på vintern och under mina mer intensiva handspritsperioder. Här är det dock mer akut torrhet. Tyvärr är det alltså inte en remover jag kommer köpa igen.

Kommentarer

Postat av: Anki
Publicerad 2010-04-16 12:24:55

Kan bara hålla med. Speciellt effektiv var den inte och mina naglar såg riktigt dassiga ut när lacket väl var av. Jag som tänkte att en utlovat skonsam produkt från Apoteket skulle vara just.. ja, inte en nageldödare iaf.

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-04-16 16:32:26

vad har du för remover nu :) ??

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-16 22:20:46

Anki! Visst är det så! Mina fingrar är helt torra och eländiga och jag håller på och intensivkurar naglar och nagelband för fullt. Mild och effektiv är ett skämt de tryckt på flaskan.



Vanessa! Ciens remover köpt på Lidl.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela