Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Barry M Dazzle Dust

Publicerad 2010-04-29 19:22:59 i Mineralögonskuggeguiden,


Ja, mineral ögonskuggorna är slut för tillfället men jag tänkte hålla liv i kategorin genom att presentera andra lösa ögonskuggor. Jag börjar med Barry M och hans Dazzle Dust!

Jag har en del dazzle dust och jag gillar dem faktiskt riktigt mycket. De har många fördelar som jag ska berätta om alldeles strax. Först ska jag berätta vilka fyra jag valde ut för att swatchas. Det är röda #73, aquablå #82, limegröna #75 och så guldfärgade #26.

Som vanligt ligger de på tre baser. U=UDPP, P=Paint Pot Painterly och D=Dignity krämhighlighter från Face.
Som ni ser så fäster de i stort sett lika på alla tre underlagen. Färgerna är pigmentrika och vackra och ger ett nästan metallsikt skimmer om de inte matta förstås, som den röda, men även den ger bra täckning. utan bas funkar de dock inte som ni ser, då de blir väldigt skira på bar hud. Enda undantaget är den guldfärgade, som vanligt. Den hamnar i Centaur-kategorin, alltså antikguldiga skuggor med superpigmentering. ;D

Här ovan ser ni swatchen i lampljus.

Barry M:s Dazzle Dust är väldigt bra för de ger lite nedfall. De håller sig bra på penslen för de är lite "fetare" än ett vanligt mineralpigment. Alltså en dazzle dust är INTE ett mineralpigment, men om man jämför dem så är mineralerna torrare och dazzle dusten, precis som t.ex MAC:s pigment, lite fetare. De har också ganska grova korn jämfört med standard mineralpigmenten.

Dazzle Dust är lätta att jobba med, både att applicera och blenda. De är dock så pigmenterade att de inte går att göra "slöjor" så lätt av dem. De påminner en del om MAC:s pigment, tycker jag, fast jag gillar dazzle dusten mer. Kanske för att de är billigare, kanske för att de är bättre, jag vet inte riktigt där, men de dazzle dust jag har är av samma kvalitet allihop medan MAC:s pigment är väldigt olika.

Barry M går lätt att beställa från hemsidan http://www.barrym.com/ och de är både snabba och säkra att handla hos. Rekomenderas varmt av mig!


Här ser ni en sminkning, inte min bästa men alla fall, med dazzle dust i guld och brunt och beige. De ger ett lite  vått eller metallfolieliknande intryck ibland och har alltså, om de inte är matta, väldigt fint skimmer. Det är inte dumt med dazzle dust! Prova!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-29 21:49:17

jag tycker att de Barry M-skuggor jag har testat är alldeles fantastiska! jag borde egentligen köpa egna, men det har bara inte blivit av. de jag har fått av dig är iaf kanon. Dock upplever jag dem inte som feta, men de matta kanske är ett undantag?

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-04-29 22:14:00

ÅH!!! Barry M! Saliv! Orgasmer!

Postat av: Marina
Publicerad 2010-04-29 22:37:13

Åh jag gillar också Barry M, har faktiskt precis beställt ett antal från Satine. Har inte hunnit testa dem ännu dock.

Postat av: Mayaline
Publicerad 2010-04-30 06:19:03

Jag är ju också ett stort Barry M dazzle dust-fan, IaMias har helt klart det bästa utbudet bland de svenska webshopparna tycker jag. Jag håller med om att de blir skira utan en bas t.ex UDPP.

Midnight passar du ju riktigt bra i, swatcha den också så alla får se hur fin den är :)

Postat av: Maria
Publicerad 2010-04-30 09:58:14

Jag har ett DD, och det är svartgrå Charcoal - och jag älskar det! Dessutom är det en väldigt bra storlek på burkarna, även om jag inte kommer göra slut på den så känns det mindre slösaktigt stort än MACs burkar ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-30 16:11:47

Emma! Ja, så är det nog. Är bara de röda som är matta av de jag har. Tänkte inte på det.



Badis! Ja, det är kul med Barry!



Marina! De är riktigt härliga!



Mayaline! Ja, den är himla fin. Ska se om jag kommer ihåg att swatcha den.



Maria! Ja, jag håller med. Burkarna är bra. Bra lock också. Lite väl tunga kan jag tycka, eftersom de är i glas, men överlag bland de bästa ur burksynpunkt.

Postat av: shenie
Publicerad 2010-07-10 01:07:54

hej! är väldigt intresserad i smink & faktist i barry M. kan inte du göra en tävling där man kan vinna några barry m saker! eller bara lite smink! :D vore jättecoolt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-10 07:05:14

Shenie! Visst vore det roligt men just nu vill jag lägga mina pengar på mig. Ingen tävling just nu alltså.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela