Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Anaka

Publicerad 2009-09-09 07:00:20 i Naglar i rosa,


Hoppla... Här hittar jag nagellack jag borde publicerat för länge sen. Nå, bättre sent än aldrig. Zoya Anaka är ett av höstens lack från Zoya. Det är ett starkt ceriserosa lack med glitter i guld och rött. Eller snarare microglitter eller stora skimmer. Lacket har också något av en Jelly-känsla, om än inte så speciellt uttalat.

En kall, blåtonad rosa alltså, men en del guldskimmer. Två lager lack på dessa bilder. Anaka har bra lackningsegenskaper och jag borde vara i extas över henne, men det är jag inte. Det är fint men inte så överväldigande ändå. Vet inte vad jag saknar...

Lacket har liv och lyster i och med den lite jellyaktiga känslan och glitterkornen. Det är en ganska skarp färg som passar mig bra men den gör inget för naglarnas form. Kanske är det det som stör mig? Det känns som att naglarna ser bredare ut med Anaka än annars.

En dag stod jag ut, sen åkte Anaka av. Ett av de lack som är bättre i teorin än i praktiken...

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2009-09-09 10:35:32

Och jag som tyckte det var ett av de snyggaste lacken jag sett det här året! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-09 12:51:25

Hmm, jag vet inte riktigt vad jag tycker faktiskt. Eller jo, det är fint, men jag gillar nog nästan Drew bättre...

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-09-09 13:13:45

Ser ut som en väldigt läcker färg men jag är inte alls pigg på rosa just nu. Röda eller mörka lack ska det vara nu för min del ;) Till tånaglarna skulle jag dock kunna tänka mig denna :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-09-09 16:00:44

Det ser inte alls ut som jag tänkt mig. Jag har beställt det tidigare. Hrm undras hur det kommer passa mina fingrar som normalt inte fixar lack som drar åt blått. Spännande......

Postat av: CC
Publicerad 2009-09-09 21:31:01

Det är snyggt!!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-09-09 21:54:16

Jag tycker det såg väldigt fint ut, jag... har beställt det från nailmail. Hoppas jag inte blir besviken! Men det tror jag inte, verkar läckert!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela