Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Woman of the Otherworld

Publicerad 2009-09-14 18:05:21 i Boktema 2009,

Här kommer min boktematolkning. Jag måster erkänna att jag inte riktigt vet jag vad föreställer, jag har nog mest byggt min tolkning på att måla en stjärna i pannan. Jag fotade dels innan och dels efter stjärnmålandet, man vet aldrig var det slutar när man ska måla figrer. Den blev inte direkt bra kan jag inte säga, men vad tusan, ni får se den ändå, det är ju bara boktema en gång i veckan och det blir roligare såhär. För att ni inte ska tro att jag har blivit helt galen så visar jag här boken jag fick min inspiration ifrån. Ni ser stjärnsmycket, jag tycker det är ganska snyggt och tänkte att ett sånt målar jag, eyeliner är ju alltid kul att leka med.

Alltså gjorde jag ett stjärnsmycke, komplett med kedja och allt. Ganska fult blev det, men men, jag ska ändå tvätta bort det innan jag åker till stallet. Övriga sminket trodde jag skulle bli bra, men sen blandade jag in en massa silver och tappade därmed formen och helt plötsligt så blev det betydligt sämre. Dessutom så ändrade jag därmed min idé om att göra ett guldsmycke med röd sten till att göra ett silversmycke med lila sten. Tror dock inte att färgvalet gjorde så stor skillnad.



Hyn

Foundation: Egen mix av Everydat Minerals Neutral Fair och Light Medium, båda intensive

Concealer under ögonen: MAC Studio Finish Concealer NW 20

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Medium

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge: Everyday Minerals Blush Light Pink

Ögon

Ögonbryn: Clarins brynpalett, brynskuggan Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance + Wet n Wild Eye Shadow Pencil i Graphite

Ögonskuggor: MUS Pollution, Face Eyedust Oriental, MAC Knight Divine och L’oreal Color Appeal Platinum i Real Silver

Highlighter: L’oreal Color Appeal Platinum i Real Silver

Eyeliner: Fluidline Blacktrack runt ögonen och Silverstroke till stjärnan

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: Max Factor Beyond Length, den svarta delen

Lösfransar: Ardell 111

Läppar

Läppenna: MUS Golden purple

Läppstift: MUS Black Orchid

 


Jag började med att måla ut formen jag ville att sminket skulle ha med Wet n Wild-pennan. Därefter målade jag MUS Pollution i den yttre vrån, Oriental i mitten och Real Silver i inre ögonvrån. Knight Divide applicerade jag mjukt ovanför de andra skuggorna, och Real Silver fick ligga som highlighter, lite tunnare än i inre vrån dock. Därefter målade jag svart eyeliner som fick följa skuggningens yttre form, jag målade kajal, Knight Divide under ögat och svart mascara på fransarna. Jag limmade även dit ett par lösögonfransar från ardell, ganska grymma lösögonfransar om ni frågar mig. Slutligen målade jag dit stjärnan i pannan, och fäste en strassten i mitten. Inte världens bästa boktema, men å andra sidan inte det sämsta heller. Det var snyggare utan stjärnan, men den var ju i alla fall lite kul.

 

Kommentarer

Postat av: Alexandra
Publicerad 2009-09-14 18:07:52

Vilken fin sminkning. Du är ju superduktig!!!!!!

Postat av: Aila
Publicerad 2009-09-14 18:09:43

Lovely!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-09-14 18:09:58

Gillar helheten med färgen på läpparna mot det svarta och silvriga. Jag håller med dig om att det är snyggare utan stjärnan. Men du får gott betyg för att du vågar prova. En välutförd tolkning om du frågar mig:)

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-09-14 19:00:54

Jag skulle inte alls säga att det där är "betydligt sämre" än något annat - det var ju jättefint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-14 20:51:04

Wow! Vad läckert med det svarta och så de mörka läpparna! Jag tycker du är strålande! Du ser överjordiskt vacker ut, som alltid! Pentagrammet blev ju coolt även om jag också håller med om att du kanske var vackrare innan. Boktemat är ju lek och kreativitet, inte något vi har på stan, liksom.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-14 21:50:47

Alexlyndra: tack så mycket:)



Aila: Tack!



Sminkjante: tack. Ja okej, det låter bra, då är jag nöjd och glad:)



Miss pussy: Tack:) Nej, jag tycker inte heller att dte är sämre egentligen, är bara missnöjd med stjärnan...



Sminkan: Tack! Ja jag tycker med att det blev snyggt, är egentligen bara missnöjd med stjärnan. Och ja du har rätt, så är det ju och så ska det vaar, därför stjärnan får vara med:D

Postat av: Suss
Publicerad 2009-09-15 00:05:33

ser inte alls misslyckat ut! häftigt! :)

Postat av: CC
Publicerad 2009-09-15 00:57:42

Ja idag går ni all in tjejer :) Läckert o kreativt!!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-09-15 08:28:33

Woohoo! Annorlunda och kreativt! Du ser olik dig ut med ögonsminket, men ni är så duktiga som hittar på en massa. Verkligen kul att se! Jag tycker smycket i pannan blev fint!

Postat av: haboubaa
Publicerad 2009-09-15 11:26:01

wow så coolt :D

Postat av: Fia
Publicerad 2009-09-15 13:34:11

Åh, fan vad läckert! Jag känner för att vandra långt in i skogen och tillbe högre makter när jag ser din makeup. Eller se Den onda cirkeln. Black Orchid är ju alldeles underbar. Vad roligt att få se den "på riktigt". I M Magazine är den ju jämt så svart :D

Postat av: Kerstn
Publicerad 2009-09-15 13:34:43

Fantasitskt snyggt o coolt!

Postat av: Linda
Publicerad 2009-09-15 14:09:11

Otroligt häftigt, gillar stjärnsmycket, tycker de va coolt!!! Vad kreativa ni är!!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-09-15 14:40:28

Jätteläckert och kreativt! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-15 21:45:05

Suss: Tack! och vad bra då:)



CC: ja det gör vi nog, det är roligast så:)



Marina: Tack! Ja, jag tycker med att denna känns lite annorlunda på mig, men jag gillar den, kan tänka mig att göra mer i denna stil, minus stjärnan...



haboubaa: tack så mkt!



Fia: Åh tack! ja men då känns min stjärna genast liter mer lyckad! Ja Black orchid är otroligt läcker, och inte alls svart:)



Kerstin: tack, vad glad jag blir!



Linda: Tack, vad roligt att du tycker det. Kan ju inte hjälpas att jag blir lite nöjd med stjärnan när andra gillar den:)



Zizzie: Tack! Jag tycker själv att vi var ganska kreativa faktiskt:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela