Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sminkan på söndagen

Publicerad 2009-09-19 09:31:12 i Eotd i lila, Sminkans EotD,


Nya ögonskuggor köptes ju när jag och Emma var på stan. Två av dem lekte jag med redan på söndagen. Det är Diva och Silk från Make Up Store som jag plockat fram.

Basen är en krämskugga från Max Factor i pärlbeige. Därefter Diva på de yttre två tredjedelarna av ögonlocket. Silk är svept från inre ögonvrån och längs skarven av Diva.

Därefter är det highlightern Cream Cat från Brite Bird som allt tonats ut i upp mot brynet. Mycket enkelt. En aningen grå kajal, Dusty Smoke, från Make Up Store längs övre fransraden. Mascaran är Telescopic från L'Oreal och ögonbrynsskuggan Myrrah från Face.

Det var mitt sista inlägg från förra helgen. Blev en rätt bra sminkhelg, eller hur? Vi får se om det blir något smink denna helgen också. Just nu känns det inte så men jag är ju helt nyvaken och har inte fått min kaffe-fix än. ;)

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-19 09:38:59

Du är och var fantastiskt fin i detta smink! Så fina färger och gissa vem du har fått att drömma om MUS-skuggor?:)

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2009-09-19 14:46:35

Väldigt snygg mejk! Diva ser väldigt fin ut.

Postat av: Marie
Publicerad 2009-09-19 15:04:30

Asfint! Vinrött och grått, riktigt höstigt och skitsnyggt!

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-09-19 18:05:25

Jättefina nyanser. Dina ögon ser klara ut!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-09-20 00:40:40

Oh de där skuggorna har jag missat! Det var väldigt sofistikerat och fint! Måste kolla in! Tjusigt var det!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-20 00:56:09

Emma! Tack raring!



Makeupoholic! Ja, det är en vacker skugga!



Marie! Tack! Jag gillade färgerna jag med!



Sanna! det är nog mer att de faktiskt var klara. Jag var ju inte dödstrött som jag brukar när jag fotar... :D



Marina! Ja, det är vackra skuggor! Spana absolut in dem!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-09-20 15:41:35

Väldigt vackert. Fint när det inte är "målat" under ögat.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela