Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Modern Matte Prevail

Publicerad 2009-09-18 15:41:37 i Emmas NOTD i rosa, lila och rött,

Visst vill ni se lite mer av Nubars matta lack? Sminkan har ju redan visat Vital, men hon sparade det absolut snyggaste lacket i kollektionen till mig, Prevail. Prevail är en riktigt snygg och annorlunda färg, jag skulle beskriva den som grålila med skimmer, ja och så är den ju matt då såklart. Matta lack är ju inte alltid så skojiga att applicera, men detta skötte sig faktiskt riktigt bra. Jag har ingen aning om huruvida Nubar rekommenderar underlack ihop med dessa lack eller inte, men jag skulle aldrig måla mina naglar i en så mörk färg utan underlack, alltså grundade jag med två lager av Nubars eget baslack. För att vara på den säkra sidan fick det torka lite innan jag målade på Prevail, inte överdrivet länge dock, kanske tio minuter sisådär. Sen målade jag på ett lager av Prevail, här försökta jag att jobba snabbt och med så få penseldrag som möjligt och jag är faktiskt nöjd med resultatet. Matta lack är ju kända för att vara otroligt avslöjande men jag tycker inte att Prevail var så farlig. På de sista naglarna hade jag jobbat upp en bra teknik så då tror jag inte att jag målade med mer än två penseldrag per nagel. Nubars lack är bra att måla med inget snack om den saken, vilket är ruskig tur för mig med tanke på att jag den senaste månaden har utvidgat min samling av Nubarlack från 1 till 13. Nubar har hottat upp sig något alldeles otroligt, eller är det bara marknadsföring? Jag inbillar mig att de alltid har haft snygga lack men de har ändå inte frestat mig så mycket. Det gör de nu…

 


Nåja, tillbaka till Prevail, ett lager målade jag och sen täckte det, ingen mening med att måla fler lager då. Jag gillar såna här lack, Chrome-lack och matta lack är ljuvliga när man vill att det ska gå snabbt eller bara har taskigt tålamod, vilket jag definitivt har när jag lackar, när jag är inne på andra eller tredje lagret färg så har jag för det mesta slutat bry mig om det kommer utanför, och på fjärde lagret är jag redo att doppa fingrarna i flaskan för att snabba på processen. Alltså, jag gillar Prevail, massor. Detta är en otroligt het höstfärg, OPI borde se och lära av Nubar, det går ju faktiskt att släppa nya färger, fast lacken har en ny struktur. Avslutningsvis så vill jag bara säga att lacket torkade kanonfort, och nej det har ännu inte flagat på mig. Jag är inne på andra dagen och det har inte varit några problem så här långt. Matta lack påstås ju hålla betydligt sämre men än så länge så har jag inte sett något av detta. Kanske att lacket har slitits lite mer i kanten än vanligt, men med tanke på att jag inte har något överlack så är det ju inte så konstigt.

Kommentarer

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-09-18 16:34:43

ÅÅÅÅHHHHHHHHH!!!!!!! Jag DÖR så snyggt!!!!!!!!!



(Och nu vill jag se de andra lacken!!!)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-18 16:42:26

Miss Pussy: Åh ja, visst är det snyggt! De kommer i den här och nästa vecka, vill få ut dem innan jag går på praktik v 40...

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-09-18 16:45:54

Yay!! :) Jag blev totalkär i Prevail, wow!



Vad har förresten hänt med MUA? I går kunde den inte ens hitta Chanel no. 5 åt mig .. Egentligen fann den inga Chanelparfymer över huvud taget och heller inga Cacharel .. Nu funkar det visserligen i dag, men i stället existerar inte Nubar som märke ens en gång .. Märkligt, märkligt.



Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-09-18 18:45:07

Jag vill bara dela med mig av min lycka: Alldeles nyss var jag nere på macken och hämtade ut ett paket innehållande (bland annat) China Glaze Short&Sassy och Essie Matte about you. Tillsammans har de nu visat sig vara en kombination så hänförande att jag har små fjärilar i magen av pur lycka! ÅH!



Det förvånar mig förresten lite att ingen av er har nämnt China Glaze kollektion Retro Diva. Fast ni kanske inte gillar den?



Kram

Postat av: Linda H - Hair & Make-up artist
Publicerad 2009-09-18 20:16:29

Jäklars vad snyggt det var!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-09-18 20:18:12

Utan tvekan det snyggaste av Nubars matta lack. Och sååå fint på dina naglar!

Postat av: Aila
Publicerad 2009-09-18 21:23:49

Döläckert....jag vill haaaaaaaa

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-09-18 21:37:00

Urfint!

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-09-18 22:20:52

Åhh, nu har jag köpt Prevail! Jag kunde inte låta bli .. (Det får jag komma ihåg när jag sitter där nästa vecka: utan mat och innan CSN .. )

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-18 22:34:39

Det ser finfint ut! Och jag hade också underlack när jag testade Vital. Nubar är fina!

Postat av: ewe
Publicerad 2009-09-18 22:42:06

Riktigt snyggt med matt nagellack! Och ett extra plus att det var en så enormt snygg lila färg!!:D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-18 23:23:58

Miss pussy: Nu är jag ingen hängiven användare av MUA, men såg en liknande kommentar nån annanstans. Tror att det är sökfunktionen som har förändrats och inte innehållet, kan det stämma? Annars vet jag inte...



Åh, det låter kanonfint, det måste du visa! fast det kanske du redan har gjort, ska kolla när jag har svarat på kommentarer:) Jo du, vi gillar visst Retro Diva, vi har bara inte kommit oss för att visa våra lack. Jag har Let's Groove, Thunderbird och Short & Sassy, och Sminkan har samma som jag fast Stroll ist för Thunderbird. Hon har testat och fotat Stroll och jag har fotat Let's Groove så om du är intresserad så kan vi nog få ut dem i helgen:) tror inte att du kommer att ångra att du köpte Prevail, det är verkligen fantastiskt snyggt!

Kram



Linda H: Jag kan inte annat än hålla med, det här är verkligen ett ursnyggt höstlack...



Marie: Ja nu har jag ju inte testat de andra, men utifrån flaskorna och de bilder jag har sett så är Prevail klart coolast...



Aila: Jag förstår dig, detta är ett lack jag är väldigt glad över:)



Kerstin: ja absolut:)



Sminkan: Ja det är asläckert! ja, det var inga som helst problem med att ha underlack. Oh ja, Nubar har verkligen avancerat...



ewe: ja visst är det. Jag gillar det helt klart, och som sagt, färgen är asläcker;)

Postat av: Lina
Publicerad 2009-09-19 01:23:31

Älskar också detta lack men det satt inte alls bra på mig och det trots överlack....Andra dagen rök lacket redan, upptäckte det när jag tvättade håret.

Hmm jag kanske måste prova igen.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-19 09:37:59

Lina: ja det är vackert! Det slits väldigt hårt på mig med, tunnas liksom ut i tipparna. Men det satt bra i två dagar så det må väl vara hänt, jag räknade inte med att hållbarheten skulle vara tipp topp. Flisar gör det iaf inte...

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-09-19 10:35:56

Jag tror inte heller att jag kommer ångra att jag köpte Prevail! :)



Nej, jag har inte lagt ut det. Jag är extremt dålig på att blogga. Rättare sagt har jag inte tid. :(

Postat av: Veronica
Publicerad 2009-09-19 15:54:19

Så snyggt! T.o.m. jag som är lite skeptisk till matta lack tycker det. Mycket speciell färg.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-20 19:18:36

Miss Pussy: Okej, då behöver jag inte leta där...



Veronica: Ett bra betyg till Prevail alltså:) det är ett himla fint lack...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela