Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Modern Matte Contempo

Publicerad 2009-09-24 19:03:46 i Emmas NOTD i rosa, lila och rött,


Nästa lack ut för testning bland Modern matte-lacken är Contempo, en ganska mörk röd färg med rosa inslag och mycket skimmer. Även om Prevail kanske är en roligare färg så är Contempo himla fin, och med tanke på att jag är en stor entusiast av röda skimmerlack så kan jag såklart inte låta bli att jubla över att ett sådant ingår i kollektionen. Precis som Prevail är Contempo ordentligt täckande och fungerar, om man applicerar noggrant, med bara ett lager färg. Den här gången valde jag dock två lager, dels för att jag är motsatsen till noggrann men även för att jag upplevde att Prevail slets väldigt hårt i tipparna, inte så att det flagade men så att det liksom tunnades ur om ni förstår hur jag menar.  För att slippa det så är två lager lack en klar fördel, jag har inte alls haft samma problem med Contempo. Hållbarheten är för övrigt rätt okej, inte fantastisk men okej, de håller sig fina i några dagar, men knappast i en hel vecka.  Precis som med Prevail använde jag underlack, två lager av Nubars egna ligger som grund. Slutligen måste jag bara tillägga att de här lacken är riktigt trevliga att måla med, jag upplever inte alls att de är så avslöjande som jag normalt associerar till matta nagellack, det här flyter på riktigt bra och läger sig jämt och fint på naglarna.



Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2009-09-24 19:15:09

Har haft lite svårt att gilla de där matta sakerna men detta va annorlunda, riktigt snyggt!

Postat av: Karusell
Publicerad 2009-09-24 19:18:04

Riktigt läckert, påminner om röd sammet eller frostade julgranskulor. :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-24 19:37:53

Linda: Ja smaken är ju som baken:) Jag tycker att matta lack är ganska fint, men man vill ju ha ombyte:)Sen tycker jag att Nubar har lyckats riktigt bra med sina faktiskt, både färgmixen och formulan...



karusell: Ja det är nog en ganska bra beskrivning:)Jag tycker med att det är fint.

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-09-24 21:16:13

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-09-24 21:25:11

Dina naglar ser ju helt flawless ut! Tror inte det är formulan som är förlåtande, jag tror det är dina naglar och hur du tar hand om dem.

Jättesnyggt lack, personligen hade jag velat se ett matt rött skimmerlack som har en varm bas istället för rosa.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-24 21:37:32

Miss Pussy: Hahaha:)ja det är fint, du kanske behöver detta med;)Fast allvarligt, det finns röda skimmerlack som är lika fina, och du har väl ett matt överlack från Essie va?



Marie: Nej men tack! Jag tycker faktiskt att mina naglar ser särdeles bra ut i detta lack. Sen vet jag inte om det är min omvårdnad eller lacket. jag har klippt dem nu, de är inte alls lika tjusiga längre... Ja du, ett rött med varm bas hade nog inte varit så tokigt det heller, hur är det med Zoyas, är det också rosa bas?

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-09-24 21:39:26

Snorsnyggt! Ska genast rota runt lite här o se om jag kan få till ngt liknande med det som finns hemma (orlys matte top + ngt rött skimmerlack).

Postat av: Marina
Publicerad 2009-09-24 22:02:39

Hmm jag håller med Linda, jag har inte riktigt bestämt mig ännu om jag gillar alla de här matta lacken. Men jag måste säga att det här var annorlunda! Det ser otroligt tjusigt ut på dina naglar, både appliceringen och färgen är ju helt otrolig! Mjaaa, man kanske får se till att äga ett sån där matt lack ändå... frågan är bara vilket? Vad gör du för att vårda dina naglar/nagelband? Massor av olika medikamenter?

Postat av: Nathy
Publicerad 2009-09-24 22:10:18

Åh snyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-24 22:36:26

Kerstin: Det tycker jag låter som en bra idé, man ska återanvända när man kan, inte hetskonsumera(hint till mig själv):)



Marina: Nej åsikterna verkar vara lite delade men jag tycker att detta är himla fint faktiskt. Fast det tyckte jag ju iofs om Prevail med:) Fast detta ser nästan snyggare ut på mina naglar tror jag, jag tycker själv att de ser kalasfina ut såhär... Nej då, inget avancerat, jag brukar smörja dem på kvällen, iaf varannan kväll, antingen ACOs nagelbandskäm eller Solar balm... Och så petar jag upp dem innan jag målar naglarna.



Nathy: Ja det är fint!

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-09-24 22:57:35

Jupp, det har jag. Jag funderade på Pretty at the Premiere och Essie, vad tror du om det?



Fast i ärlighetens namn tycker jag inte att det överlacket är så där fantastiskt bra. Det yttorkar fort, men man kan repa lacket i timmar efteråt och även om man lyckas att inte göra det, måste man ändå måla om allt kanske 36 h senare - dels för att det matta har slutat vara matt i topparna, dels för att det helt enkelt inte alls har några av överlackets vanliga skyddande och "nagellacksihophållande" egenskaper.



Oj, detta blev långt .. :)



Kram, kram!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-24 23:05:18

Pretty at the premiere är ju ett av de allra finaste röda skimrisarna, så ja, det tycker jag absolut!



Aha, du har problem med det alltså... Jag har faktsikt bara använt mitt till min flerfärgad manikyr, men då tyckte jag att det var bra. Beror väl lite på hur fort det vanliga lacket torkar med såklart, men det jag använde var på inget sätt snabbtorkande... sen tror jag att just det där med att det inte har de vanliga skyddande egenskaperna är just lite av problemet med matta lack och anledningen till att de håller sämre, den blanka hinnar skyddar liksom... Undrar om det skulle funka med vanligt överlack först och sen Matte About You ovanpå, det måste jag nog testa tror jag...



Kram E

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-25 05:39:00

Det där var ju skitsnyggt! Jag gillade det bäst av de matta vi provat hittills!

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-09-25 07:59:12

Jo, det har jag faktiskt också tänkt på. Men eftersom jag sällan, mycket sällan, har tid med någon torkning utöver Seche Vite-motsvarande, har jag inte kunnat göra det. Vi får väl se vem av oss som hinner först! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-25 10:05:24

Sminkan: Verkligen? Visst är det fint, men jag tror ändå att jag föredrar Prevail... Just nu har jag Wagon Trail och Essie Matte About You, det är rasade snyggt, hoppas att det blir skapligt ljus så att jag får bra bilder:)



Miss Pussy: Jag antagligen för jag har redan testat. Drog på ett lager Matte About You på min en dagar gamla manikyr. Det blev jättebra, funkade hur fint som helst, och snyggt är det också:)

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-09-25 13:42:23

Min (Seche Vite-)manikyr är naggad i kanterna, annars hade jag faktiskt testat i dag, jag också. Jag sitter ju ändå hemma och häckar och väntar på Schenkers leverans av min laptop. Får se, jag kanske målar om sedan och testar. :)



PS. Läste ditt svar till Sminkan, ta nu och fota det! :)

Postat av: Aila
Publicerad 2009-09-25 15:04:48

Skitsnyggt (får man skriva så i en blogg;)?)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-25 15:20:43

Miss pussy: Det låter som en plan:) Och ja, jag ska, men det är rätt mulet så får väl se om bilderna duger att visa...



Aila: Klart att man får, jag brukar med skriva så:)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-09-25 23:27:01

Jag har inte varit så sugen på matta lack men det här skulle jag absolut kunna testa =)

Postat av: badis
Publicerad 2009-09-26 07:58:46

jag brukar inte riktigt gilla matta lack men det här lacket startade en salivutsöndring deluxe.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-26 12:44:04

Zizzie: Ja det är fint, och gillar man röda skimmerlack så är det ju en riktig liten pärla:)



Badis: Haha, ja det är väldigt fint. Jag gillar Nubars matta, det är fina färger som faktiskt känns lite speciella...



Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-09-26 14:39:06

Jag tycker att det är ganska enkelt att färga brynen men jag kan se ganska hård ut i mörka bryn så den här gången testade jag att låta första fjärdedelen närmast näsan vara utan färg och så fyller jag i den med ögonbrynsskugga istället. Jag blev riktigt nöjd den här gången!



Sitter och kladdar med Black Cherry Chutney nu, några lager till så tror jag det blir toppen. Kände för något mörkt :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela