Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lila med Makeupcosmetics och Taylor Made Minerals

Publicerad 2009-09-17 09:59:57 i Emmas FOTD 2009,



Här kommer en liten sminkning som har några veckor på nacken, och jag har således hunnit glömma bort vad jag använde för produkter. Eller nej, jag vet vad jag hade för skuggor, i alla fall de flesta. Längst in i ögonvrån ligger Angel från Makeupcosmetics, på mitten av ögat ligger Amy, även den från MUC och längst ut i yttre vrån ligger Sucker från Taylor Made Minerals. Har ni inte testat Amy och Sucker så tycker jag definitivt att ni ska göra det, de är favoriter i sina kategorier, ljuslila och klarlila, båda två. Övrigt smink jag har är jag lite osäker på, men att jag har en svart eyeliner är ju ganska uppenbart, jag gissar på att detta är MUS kakeyeliner men det kan vara Cliniques gelliner lika väl. Highlighter är antingen den från Clarinspaletten eller Plush från TMM. Jag borde kunna avgöra det ifrån bilden men jag är inte säker, gissar på den senare dock. Munnen är jag i alla fall säker på, det är Clarinsstiftet Raisin, Lip Tint någonting heter de stiften och de är kalasfina, såna tycker jag att alla borde köpa. De är dessutom superbilliga hos Söderfin och nästan lika billiga hos Strawberrynet som dessutom skickar fraktfritt. Inte omöjligt att jag köper på mig ett par till, de är ju så fina och trevliga och ja, helt enkelt underbara.

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-09-17 10:28:05

Ljuva lila nyanser.

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-09-17 11:33:22

jättefint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-17 11:46:06

Sminkjante: Tack, det tycker jag med:)



Sanna: Tack:)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-09-17 12:22:12

Ojojoj vilka snygga lila! Ska försöka mig på nåt lila sen efter jag tränat kanske :)



Ja Man de la Mancha såg ganska tråkigt ut i flaskan men sen på naglarna är det helt fantastiskt! Ute riktigt glöder det. Jag är ute och promenerar och tittar på mina naglar hela tiden som nåt fån :D

Postat av: Linda
Publicerad 2009-09-17 15:27:25

Vilka härliga lila färger, de poppar verkligen :o)

Postat av: Suss
Publicerad 2009-09-17 17:22:10

åh mkt emma nu för tiden det gillar vi! Denna var riktigt söt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-17 17:32:11

Härliga lila nyanser! Vad kul att se dig det första man gör när man öppnar bloggen! <3

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-17 19:01:10

Zizzie: tack. Ja det tycker jag absolut att du ska, lila är superfint:)Mmm, har sett bilder på det lacket förut och det verkar supertjusigt... Haha, jag känner igen det där, jag brukar beundra mina naglar om jag har e tråkig föreläsning:)



Linda: Ja, de är verkligen härliga:)



Suss: Vad roligt att du tycker det, tack snälla Suss:)



Sminkan: Visst är det! Vad bra att du tycker det:D

Postat av: annie
Publicerad 2009-09-17 21:40:06

emma, du har så fruktansvärt fina ögonbryn... dom har du lyckets med:D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-17 21:57:54

annie: Åh tack, vad glad jag blir nu! Mina bryn är jätteglesa när jag inte målar dem, så då är det ju extra kul att höra att jag har lyckats:)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-09-18 21:41:09

Fint! Välsigt coolt highlightrat (ja, det är ett verb!) i ögonvrån!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-18 23:15:20

Kerstin: tack. Haha, ja men det är klart att det är;)

Postat av: Hanna
Publicerad 2009-09-19 16:41:37

SV: Åhh, tack Emma, är så glad för praktiken :D

Postat av: haboubaa
Publicerad 2009-09-19 18:39:03

I Love purple :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-20 15:03:08

haboubaa: ja lila är verkligen fint!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela