Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Grå igen

Publicerad 2009-09-04 06:15:55 i Eotd i grått och silver, Sminkans EotD,


Inte så spännande idag men vem säger att man måste vara det hela tiden? Det är en enkel grå sotning och jag tycker den känns precis lagom för mig idag.

Jag har använt båda mina paletter med Hot Pots från Coastal Scents. Basskugga har jag också idag. Color Fresco från L'oreal. Ovanpå den blev det den grå från den matta paletten, det är den ni ser ovanför min tumme på andra bilden, och så en massa highlighter i en krämig beigevit, nummer två i highlighterraden, samma palett.
Därefter använde jag den skimrande paletten, första bilden, och även där den grå man ser ovanför min tumme. Den lade jag över kanterna på den mörkare, matta grå. Lite skimrande highlighter ut mot tinningen. Ja, det var allt. Just ja, jag började ju med att, direkt efter basskuggan, dra en svart linje runt ögat med kajal och även ha kajal som inliner.

Under ögat har jag sedan suddat kajalen med den skimriga grå. Mascara, Hypnose, och brynskugga, Myrrah från Face. Klart. Lite rosa läppar valde jag att ha till också. Ni kan få se dem med.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-04 09:22:52

Nej du, så spännande behöver det inte vara jämt och jag tycker att denna var otroligt snygg! Satt själv och funderade på gråsotat igår faktiskt, du vet när man inte hinner sminka sig så kan man ju alltid planera för det;)Hoppas att du inte var allt för dödstrött idag. Jag slutade skriva vid ett och då gick jag och somnade som en sten, mkt skönt:)

Postat av: CC
Publicerad 2009-09-04 12:02:56

Jag gillar läppfärgen jättemycket :) o grått är alltid ett säkert kort

Postat av: Suss
Publicerad 2009-09-04 12:20:07

Väldigt mjuka och fina övergångar! v'ldans snyggt! :)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-09-04 13:32:08

Snyggt och sobert! Läppstiftet ser härligt mjuk ut.

Postat av: Nanna
Publicerad 2009-09-04 15:42:50

måste fråga! Hur får du så bra bilder? :)

Ps. SKITFINA sminkningar. Är du utbildad?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-05 14:30:00

Emma! Grått är flott! Älskar det! om du gör en grå sotning så fotar du väl?



CC! Visst är det så!



Suss! Tack!



Kerstin! Ja, men det är rätt trist. Fastr färgen är fin. Ja, läppstiftet menar jag alltså. det är trist i konsistensen.



Nanna! Med en ganska bra kamera. Utan bra kamera kan man inte ta bra bilder, så enkelt är det. Tack förresten!



Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-09-05 15:44:30

Synd på konsistensen. Det är lite lurigt med vissa stift.

Postat av: Hillevic.
Publicerad 2009-09-05 17:57:41

Har funderat på att beställa ifrån coastal scents, undrar om det är dyrt med frakt och tull därifrån ? =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-05 21:37:25

Ja om jag bara hinner så lovar jag att fota:) Mitt smink var dock extremsimpelt igår, hann bara inte ngt roligare...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-09-06 09:42:55

Kerstin! jo, men det var billigt. Rea på Yves Rocher..



Hillevic! Det beror väl på vad du beställer? Innan du checkar ut ser du fraktkostnaden. Tull är egentligen moms så det kan handla om 30% på värdet. Jag har betalat tull 3 gånger av 4. Om varuvärdet och frakten understiger 200 behöver man sällan betala "tull".



Emma! Ja, men du vet hur jag ser det. Allt smink är värt att visa. ;D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela