Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Emma på söndagen

Publicerad 2009-09-15 18:21:06 i Emmas FOTD 2009,


Söndags-Emma på min balkong. Ja, sista dagen med Emma såg hon alltså ut så här. Inte så tokigt det heller. Och undrar ni varför det är jag, Sminkan, som skriver i Emmas kategori igen så beror det på att bilderna ligger i min kamera och Emma har åkt hem nu. Eftersom inlägget säkert publiceras senare i veckan så kan jag tillägga att klockan är fyra på söndagseftermiddagen när jag skriver detta och Emma har precis satt sig i bilen och åkt.

Bilderna är inte så bra som de kunde ha varit. Vi hade lite bråttom och ljuset är inte fantastiskt, men ja, så här blev det alla fall.
Det är jag som gjort ögonen. Grunden är en Color Fresco stiftskugga från L'Oreal. En tjock eyeliner målades längs övre fransraden med en mörklila kajal från Isadora. Sen ligger en lila "huva" i yttre ögonvrån gjord med Flamenco från Make Up Store. Över hela ögonlocket, över den lila också alltså, svepte jag sedan Bear with me från Brite Bird. Därefter målade jag ögonlocket med en wash av Rock'n'Rolla, också från Brite Bird. Mitt på ögonlöcket lade jag lite I'm Antiqui-teasing you, samma märke, Brite Bird. Den ger snyggt bronsguldigt skimmer och metallisk känsla.

Som inliner och som definierande ram runt ögat har jag använt lite, lite brun kajal från Tigi. Under ögat ligger Violin och Rock'n'Rolla från Brite Bird.
Ja, det var ögonen. Ja, Emma har målat i sina bryn med sin vanliga Clarinspenna så klart och använde samma mascara som på lördagen. En Masterpiece Max Beyond Length.

Övriga produkter som användes var bland annat Everyday Minerals foundation i färgen Fair Medium, alldeles för mörk för stackars Emma, och Plum Dust från samma märke som rouge. Läpparna målades med MAC Media.

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2009-09-15 18:45:06

Jättefin makeup till hennes ögonfärg, blir smått sugen på en mörklila kajal :o)

Postat av: Linda Johansson
Publicerad 2009-09-15 20:01:53

Ni gör så himla snygga sminkningar båda två!

Synd att mina allergiska ögon aldrig vill samarbeta, jag kör nästan alltid utan ögonskugga och mascara numera, jättetrist!

Ni inspirerar mig iallafall, trots att jag inte orkar/vill sminka mig längre... Kanske orkar jag snart:)

Postat av: Marie
Publicerad 2009-09-15 21:18:24

Gud vad roligt att se en Sminkan-sminkning på någon annan, och att det i sin tur är en annan person man sett en massa smink på! Detta måste ni göra om!

Förresten var det oerhört snyggt. Tycker också att man ser att det är en Sminkan-makeup, speciellt på riktningen uppåt/utåt vid yttre delen av ögonlocket, och kajalen vid och innanför undre fransraden :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-15 21:57:06

Linda: Åh ja, visst är det:)Förstår det, jag blev själv lite sugen på att använda mer kajal efter detta...



Linda Johansson: tack så mkt! Vad trist att du har problem med att använda smink, hoppas att det blir bättre så du får lite utlopp för inspirationen:)



Marie: ja visst är det! tycker att det var jätekul! Sminkan trodde inte att jag skulle bli nöjd, men hon har fel, jag tycker att det blev jättefint. En klar sminkan-look, himla kul att testa!



Sminkan: Åh vad jag är fin när du har sminkat mig:) Jag blev visst nöjd, tror inget annat tårtsmulan;)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-09-16 09:47:15

Kanonfint. Väl utfört på en underbar "canvas".

Postat av: Jeanette
Publicerad 2009-09-16 10:50:05

Vilka härliga färgkombinationer!

Älskar I'm Antiqui-teasing you från Brite Bird. Dags för en ny beställning därifrån nu =)

Ska ni beställa några nya skuggor?

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-09-16 12:34:56

Vackert som alltid :)



Ja Scarlett O'Hara lacket var fint men nästan exakt lika som OPI I'm not really a Waitress som jag redan har :(

Bogota Blackberry gillar jag massor, blir nästa beställning. Förhoppningsvis har någon både det och Pretty at the Premiere som jag försökt lägga vantarna på ett tag :)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-09-16 12:54:13

Sen tycker jag att OPI Glove You so Much från Holiday Wishes ser intressant ut också. Nån du sett live?

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-09-16 13:25:57

Åh vad fint!

Känns som en ära<3

Postat av: Makeuup
Publicerad 2009-09-16 13:26:51

Jättefint! Älskar färgerna. :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-09-16 21:43:38

Sminkjante: Tack, vad snällt:) Och jag håller med dig, hon är riktigt duktig.



Jeanette: tack. Ja den är himla fin, jag har ett prov på den här hemma... Kommer nog beställa en bunt skuggor från Brite Bird när lönen kommer, har ännu bara prover och de gillar jag himla mkt så vill gärna ha fler:)



Zizzie: Tack:) Ah, det låter som en plan:) Ja kör du ebaysäljare så är det ju inga problem... Nej du, har inte sett den live, men på bilderna ser den ju inte så tokig ut. Inget som får min hjärtrytm att accelerera dock, men OPI brukar alltid göra fina röda skimmerlack till vintern och årets kollektion är säkert inget undantag:)



Sanna: Tack. ja det förstår jag, du har gjort ett strålande jobb...



Makeuup: Tack. Ja de är fina, hon är inte dum lilla Sminkan:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela