Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Vårgrön med Barry M

Publicerad 2009-10-04 07:04:29 i Eotd med lösögonfransar 07-09, Sminkans EotD,


Lite mjuka toner med Barry M kan väl vara på sin plats denna helg, eller vad säger ni?
Det är dazzle dust nr 79, 68 och 38 som använts. 79 är gyllengrön, 68 gråskimrande och 38 beige.

Basen för ögonskuggorna är Face Stockholms Dignity, en krämhighlighter som är perfekt under ögonskuggorna för att ge intensitet och fäste åt färgerna.
Den gyllengröna eyedusten har sedan lagts på hela ögonlocket. Grått i globlinjen och beige på brynbenet. Inte så spännande kanske, men enkelt och fint.

Runt hela ögat, i franslinjen, har jag målat en lite diffus linje med olivgröna pennan Stash från Urban Decay. Under ögat har jag även målat en yttre linje med Green Card från Make Up Store. Som inliner användes Blonde från IsaDora. Mascaran är Telescopic från L'oreal. Lösögonfransarna är från Ebay. De är inte perfekt fästade, men jag hoppas ni inte hakar upp er på det. De är lite stela även om de är bland de bättre av dessa plastfransar från Ebay som jag har en uppsjö av. Oftast går de att få snyggt på plats, men ibland blir det lite glappt.

Jag tycker det blev ganska fint alla fall. Tror inte man tänker på de små missarna, även om jag ser dem, allihop... :D

Kommentarer

Postat av: Stephy
Publicerad 2009-10-04 10:42:27

åååh käns härligt höstgrönt! super nice!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-10-04 10:50:06

Jag tycker att det här var superfint! Underbart skimmer i skuggorna, och nej, jag kan inte se att fransarna inte sitter ordentligt, de ser jättefina ut... En kanonfin sminkning!

Postat av: Mayaline
Publicerad 2009-10-04 11:37:23

Underbar vårgrönska! Du använder alltid Barry M skuggorna så fint.

Postat av: Helena/LipGloss Bitch
Publicerad 2009-10-04 11:58:22

Ursnygg kombo! Gillar särskilt det vårgröna ihop med grått, det måste jag testa nån gång.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-10-04 13:10:19

Stephy! Tack! :D



Emma! Tack raring!



Mayaline! Tack! De är lättanvända!



Helena! Tack! Ja, det grå är fint till grönt. Det blir så mjukt, som regn i maj!

Postat av: marybeth
Publicerad 2009-10-04 15:05:42

Det var lite speciellt att ha en grön till, verkligen tjusig kombination. Frallorna är som vanligt fina och nej, jag har ser inga missar. Det är som vanligt bara du själv dom gör.. :)

Postat av: Marina
Publicerad 2009-10-04 22:53:38

Det ser ju jättefint ut! Jag kan då inte se några misstag alls. Fräsch sminkning... kan behövas nu när det är så ruggigt ute!

Postat av: Kajsa Kavat
Publicerad 2009-10-04 22:54:39

En sådan mjuk och fin grönska! Och de där ögonfransarna är galet snygga.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-10-05 05:43:38

Marybeth! Jag gillade färgerna!



MArina! Tack! Skönt att höra!



Kajsa! TAck! Ja, mjukt och fint tycker jag med!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2009-10-07 22:29:49

Kombinationen av den limegröna och den grå var fasligt snygg!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela