Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sminkan möter hösten med Makeupcosmetics

Publicerad 2009-10-11 13:40:55 i Eotd i orange och gult, Sminkans EotD,


Idag har jag valt att inspireras av naturen utanför mitt fönster. Jag plockade fram några pigment från Makeupcosmetics, Golden Olive, Excited och New Copper och en gyllene skugga från Overall Beauty som heter Summer Wheat och grep mig verket an.

Jag började med en bas av L'Oreals vita stiftskugga, Color fresco, och lade den från frans till bryn för att ge en klistrig bas åt färgerna. Den torkar snabbt så man kan lätt reglera intensiteten beroende på hur torr den är innan man lägger skuggorna. Här lät jag den bli ganska torr för att få en skir look.

Jag lade först den gröna skuggan på yttre delen av ögonlocket, sen den kopparfärgade på inre delen. Därefter Excited i inre ögonvrån och som ett band ovanför de båda andra ögonskuggorna. avslutningsvis svepte jag Summer Wheat mellan brynet och Excited.
Under ögat lade jag först en linje med en grön penna från IsaDora, Golden Green, och sedan en kopparfärgad linje utanpå den gröna med Lucky från Urban Decay. Slutligen lite mascara på fransarna och brynskugga.

Ja, det var min söndagsmakeup med nyanser av höstlöv. Inte så tokig, va? Inte så speciell heller, men vad sjutton. Man kan inte få allt. Jag tycker den känns väldigt enkel och lagom alla fall. Så är jag stolt över att jag faktiskt producerat några inlägg trots att inspirationen fortfarande inte är på topp.

Kommentarer

Postat av: Josephine- Makeuponista
Publicerad 2009-10-11 14:13:24

Vackert och höstigt! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-10-11 17:24:27

Ljuvligt! Den ljusa kopparskuggan, antar att det är New Copper, den är ju bara så fin!!! Härlig look du har skapat, vacker och harmo9nisk och höstig!

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2009-10-11 19:56:38

Underbara färger! Och vilket skimmer, det var jättefint...passar ypperligt med rönnbär. :-)

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-10-11 21:22:17

Finfina färger o finfin lyster! Mästerligt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-10-12 05:51:48

Josephine! Tack så mycket!



Emma! Harmoniskt var ett bra ord! Och ja, New Copper heter den koppriga.



Fåfängan! Tack! Jag var själv nöjd!



Kerstin! Kanske inte mästerligt men rätt okej alla fall. Tack! :D

Postat av: Viktbloggerskan
Publicerad 2009-10-13 08:19:55

Vilken tur att jag har bunkrat upp med MUC-skuggor - detta blev ju helt fantastiskt läckert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-10-13 22:31:01

Viktbloggerskan! vad kul om du gillade det! Och tur att du sitter med en massa MUC! Jag gillar deras skuggor, speciellt de äldsta med grym pigmentering!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela