Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Chic Cobolt

Publicerad 2009-10-29 09:01:27 i Naglar i blått,


Jag tänkte hjälpa till lite med att uppdatera bloggen även om Emma gör ett superbra jobb alldeles själv. Jag är ju på semester, som ni vet, och det i kombination med bloggtrötthet har gjort att jag inte ens kollat vad som hänt här sedan förra torsdagen. Tack och lov att vi har Emma, eller hur!
Hur som helst, ett arkivinlägg kan vi väl kasta ut. Det här är från augusti i år.Det blev nog liggande för jag hade en period med ganska mycket blått och grönt så jag höll väl igen lite. ;D

Sally Hansen XtremeWear Chic Cobolt. En vacker klarblå med en liten flash i lila. Som glas på nageln! Lite skirt på första lagret men det tar sig på andra. Här är det faktiskt tre lager och även Sally Hansens toplack som Emma skrev om för ett tag sedan.

Det är lite halvknepigt i formulan, inte helt lättlackat, men heller inte jättebesvärligt. Okej, det är inte dess egenskaper som lack man älskar med det, det är färgen. Färgen är ljuvlig! Den lilla skirheten eller vad det är, som finns i lacket gör att det ser väldigt speciellt ut på nageln. Som att det är lite upplyst inifrån. Kan inte förklara bättre. Är alla fall väldigt nöjd med mitt köp! Ebay så klart och säljaren, som jag verkligen gillar, heter Cassie Cosmetics.

Kommentarer

Postat av: suss
Publicerad 2009-10-29 09:29:08

ja tyckte färgen var ganska mysig :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-10-29 09:31:26

Vad härligt att du får semester och får vila upp dig. Emma gör sköter sig utmärkt:)



Gör inget om vi blir bombade med blå och gröna lack. Den här färgen var supersnygg. Jag blir glad av att se den.

Postat av: Cilla
Publicerad 2009-10-29 20:40:58

hehe ja vet..riktigt svårt att toppa, men de är bara så läckert! Och himla mysig för på lacket!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-10-29 21:38:28

Ja Emma är super!

Lacket ser spännande ut, man kan fortfarande ana att det är skirt men inte för att man ser VNL eller så. Sally Hansen kan onekligen rocka!

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-10-30 14:07:54

vacker färg på dig!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-10-30 17:30:07

Superläcker färg! Och skönt med lite uppdateringshjälp:) Nu har jag gjort en sminkning som jag ska lägga ut snart, så duktig är jag:D

Postat av: Marina
Publicerad 2009-10-31 00:01:35

Och blått går ju alltid hem eller hur, så himla läckert! Hoppas du har en skön semester och att dina bloggbatterier blir riktigt fulladdade, jag saknar dig här! oh Emma gör ett finfint jobb försås men jag vill se dig här också ;-)!

Postat av: Bodda
Publicerad 2009-11-01 17:06:03

Hej! Jag var på en affär här i västerås idag och där fann jag wetnwild, antar att du känner igen märket? hur som helst så hade de doftande nagellack, man kunde välja mellan vanilj och ros, ett litet tips på något roligt bara!

saknar dina mörkare fotds, de var så coola.

//Bodil

Postat av: emelie
Publicerad 2009-11-02 18:18:00

hur mycket brukar du köpa dina Sally Hansen nagellack för? :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-11-03 05:53:12

Suss! Färgen är härlig!



Sminkjante! Visst blir man! Den är så vacker!



Cilla! Tack.



Marie! Ja, SH är väldigt bra!



Sanna! Tack!



Emma! Duktig som bara den!



Marina! Lite laddade, kanske, men inte så jag orkar fota dagens. :D



Bodda! Onekligen intressant! Har aldrig haft nagellack med lukt. Minns att det fanns på 80-talet dock. Rätt rolig idé.



Emelie! Olika. Jag köper dem på ebay och de flesta ligger runt 1-2 dollar.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela