Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Modern Matte Avant Garde

Publicerad 2009-10-16 11:06:15 i Emmas NOTD i rosa, lila och rött,

Det här blir ett kort inlägg. Jag skrev ett längre med sen ballade Words ur och jag hade inte sparat, alltså gick mitt jobb åt helvete. Japp, jag är sur. Trodde dessutom att jag redan hade visat det här lacket. Nåja, det kommer nu iaf, på högerhanden då jag skadade långfingernageln på vänstra handen genom att drämma den i en kran.

 


Så, ska kanske säga något om lacket med. Avant Garde är en mellanmörk skimrig brunröd färg en dragning åt koppar. Det är dock lite rödare än vad mina bilder anger, det var inget vidare bra ljus när jag fotade. Ni ser flaskbilden. Färgen som lacket har i flaskan där är ganska väl återgiven. Av Modern matte lacken är detta helt klart min minst favorit. Det här är inte riktigt den typ av lack jag brukar dras till, och dessutom höll det sämst av de jag har provat. Dock är det kul att ha hela setet, särskilt som dte kommer i en liten väska, så det är inget snack om att jag kommer att behålla detta...


Kommentarer

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-10-16 12:09:34

Ser ut att vara en fin färg! Fast jag har fortfarande inte blivit såld på matta lack även om de är fina på andra, det är nog inte min grej helt enkelt :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-10-16 15:53:37

Det är så irriterande när inlägg "försvinner", precis som om man orkar skriva om....

Jag gillar det här lacket och jag gillar matta lack men jag håller mig till matta överlack.

Postat av: Ardeth
Publicerad 2009-10-16 16:55:50

Härlig färg, kanske skulle testa matta lack... Någon gång, vilket århundrade som helst :o)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-10-16 18:09:35

Zizzie: Ja det är inte så tokigt. Nej, smaken är ju som baken. Jag tycker det är fint, men mest som omväxling. Får jag bara välja en så väljer jag blanka:)



Sminkjante: Ja precis:) Mmm, matta överlack är supersmart. Kommer jag med att hålla mig till det och mina Nubar, inga fler matta med andra ord.



Ardeth: Haha, ja det låter ju som en plan;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-10-18 15:07:55

Nja, inte så hett i mina ögon. För brunt. Men det andra röda... mums!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-10-18 17:36:07

Sminkan: Mmm, håller nog med dig. Min kompis testade Contempo igår, hon var helt till sig:)

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2009-10-18 21:16:05

jag tyckte den här rödbruna färgen var jättesnygg, även om jag inte riktigt trillat dit på de matta lacken...

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-10-18 23:12:38

Makeupoholic: ja, den är helt okej, men ingen favorit...Tycker att matta lack kan vara fint, men det ersätter ju inte på ngt sätt de blanka...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela