Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nfu Oh 165

Publicerad 2009-10-14 20:40:37 i Naglar i grönt,


Nfu Oh 165 är ett lack jag borde ha visat men har glömt bort. Nubarlacken kom liksom emellan med all sin gröna skönhet och detta, som jag hade precis innan, föll i glömska. Nu hittade jag bilderna i en bortglömd mapp och passar på att visa!

En varm grön, guldtonad oliv, som verkligen kommer fram i solen.

Det krävs tre lager för att få full täckning och det är inte superlätt att lacka med. Färgen är otroligt vacker men lacket i sig är ingen höjdare. eftersom jag är tokig i grönt så är jag glad att ha det, men det kommer inte vara det jag använder flitigast.

Även i skugga ser man skimret tydligt.

Inomhus i ljuset från ett fönster och i stark eftermiddagssol tillsammans med fjäril. Inte så illa, va?

Så måste jag ju visa det med ett halsband som Lina/Karusell gjort till mig. Ser ni hur perfekt de matchar! Galet vackert!!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-10-14 22:17:30

Jäklars så ärtigt! ser fantastiskt ut till halsbandet helt klart, även om jag föredrar Nubars:)

Postat av: Marie
Publicerad 2009-10-14 22:18:26

Nej men du.. Fan vad fint!

Postat av: Susanne
Publicerad 2009-10-14 22:52:57

Otroligt vackert. Jag tjatar verkligen om vilken inspirationskälla den här bloggen är för mig, men den är verkligen det, och livet skulle vara mycket tråkigare utan era fina bilder och fantasifulla sminkningar. Blir så inspirerad!!!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-10-14 23:37:41

Ah vilken läcker färg! Ärtig va ordet, precis som Emma säger! Trist om den är svårlackad... men fin ändå!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-10-15 07:31:05

Elakt av dig att inte posta den här förrän efter jag gjort min Nfu.oh-beställning :(

Postat av: Areyanna
Publicerad 2009-10-15 17:38:22

Cool färg! Riktigt insekts grön=) Läckra bilder med=) Ha en vacker torsdag=)

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-10-15 23:03:56

Den här har jag också. En av mina absoluta favoritfärger när det kommer till grönt. Åååå alla dessa blider får mig att längta efter sommaren suck

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-10-16 05:52:20

Emma! Grönt är ju som vi konstaterat förr alltid skönt! ;D



Marie! Ja, den är lite rolig!



Susanne! Vad härligt om det är så! Jag blir verkligen glad av kommentarer som din!



Marina! Ja, det är en liten läckerbit! Hur har det gått med Green Bean då?



Kajalen! Om jag bara hade vetat... ;D



Areyanna! Ja, visst är det en fin grön! Tack!



Fru Choklad! Vem längtar inte? Just nu känns hösten rätt tung.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-10-16 12:15:26

Åh jäklar vilken läcker färg! :D

Får också sommarlängtan av bilderna. Men det är bara att gilla läget och se fram emot julen och alla vinterlack ^^

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-10-16 17:19:57

Det är sååå vackert!

Postat av: Kajsa Kavat
Publicerad 2009-10-20 18:25:22

Så vackert, vårgrönt men inte det minsta mesigt.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela