Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mystisk FOTD

Publicerad 2009-10-27 21:05:02 i Emmas FOTD 2009,

För att ni inte ska börja oroa er för vart vi har tagit vägen så har jag snokat fram en gammal FOTD åt er. En ganska trist FOTD, annars hade den inte blivit liggande. Men vad tusan, i tider som dessa så får man ta vad man har, här ser ni alltså en dryga månaden gammal sminkning med för mig tämligen okända produkter. Ja de är ju inte okända, de tillhör ju mig, men jag har glömt vad jag använde helt enkelt. Och det är såklart av denna anledning som denna sminkning är mystisk, på grund av saknaden av produktinfo alltså. Tanken var att jag ville ha en orange mun, men men facit i hand kan jag ju säga att den blev mest röd. Jag målade först läpparna med en orange penna från FACE, så långt var allting väl. Därefter fylldes dock färgen i med ett orangerött stift, och den röda färgen dränkte därmed all den orangea färgen. Kan ju tyckas trist, men så mycket värre saker har ju hänt, och vad tusan, röda läppar är ju med fint, även om orange känns ganska mycket mer spännande.

Jag har som sagt glömt vad jag har använt för produkter men jag minns i alla fall att det är Magic Copper på ögonlocken. Eftersom detta utspelade sig strax efter mitt Stockholmsbesök törs jag även gissa på att eyelinern är MAC fluidline och att jag har Soft Bronzer från Everyday Minerals på kinderna, samt troligtvis även foundation från EM, troligtvis i Fair eftersom jag ser så spökblek ut. Både läppennan och läppstiftet kommer från Face, men jag har ingen aning om vad färgerna heter tyvärr. Resten av produkterna vilar också i glömska, ni får nöja er med att titta på bilderna. Ni får hela två stycken, detta eftersom den första är fin men suddig och den andra är skarpare men inte lika fin.  

Kommentarer

Postat av: suss
Publicerad 2009-10-27 22:23:05

eyeliner å röda läppar = kärlek :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-10-28 09:04:03

Färgen på läpparna är så läcker.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-10-28 22:06:44

Suss: ja, det är ju läckert helt klart. Även om denna kanske inte är ett av de bästa exemplen på det;)



Sminkjante: tycker du det? Vad kul. Tack så mkt.

Postat av: Linda
Publicerad 2009-10-29 18:42:58

eyeliner o röd mun, såå fint :)

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-10-29 22:00:57

Mycket stiligt o klassiskt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-10-30 19:09:18

Linda: Tack:) Ja, det är klassiskt och fint, fast egentligen så tycker jag inte att jag passar så där superbra i det...



Kerstin: tack så mkt. Ja, det är det ju:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-10-31 14:10:54

LÄpparna är verkligen underbart röda! Så läckert!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-10-31 17:11:00

Sminkan: Tack. ja, det är de, men orangea är de inte, och det var ju det de skulle bli. Nåja, man kan inte lyckas jämt:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela