Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Min vackra rosa graal

Publicerad 2009-10-17 12:05:11 i Emmas sminkväska,

Ni vet hur det är när man utvecklar en kraftig besatthet över någonting va? Ja alltså över något materiellt, säg en sminkprodukt. Oftast går det över om man sover på saken några nätter, men ibland gör det inte det, besattheten snarare ökar med tiden, du kanske till och med drömmer om tinget ifråga, kanske inte bara en utan två gånger. Ja alltså drömmer i sovande tillstånd, antalet gånger du drömmer om tinget i vaket tillstånd är självklart oräkneliga. Du bara måste ha! Och om du inte kan få, ja då blir din längtan så klart bara ännu större.

 

Ovanstående känslor beskriver tämligen väl hur jag känner för MACs Mineralize Blush i färgen Pleasantry. Eftersom jag bor i en liten stad så var jag såklart tvungen att vänta i en evighet innan det blev aktuellt med lite shopping. Under den här tiden kunde jag dock läsa ingående beskrivningar av de små ljuvligheterna på Pret-ty. Jag insåg i den vevan att ja, Plesantry ville jag ha. Väl i MAC-disken på Åhlens i Göteborg, vad händer? Det förbaskade rouget är såklart slut. Maximal otur faktiskt, alla andra färger fanns kvar. Det slutade med att jag köpte Pink Swoon då denna verkar ligga närmast Plesantry färgmässigt. Kika på Plesantry kunde jag ju dock göra, och det ökade enbart min besatthet. Tanken på Pleasantry kunde inte släppa mig. Någon månad senare köpte jag även Gentle, ett Mineralizerouge i en betydligt mer dämpad rosa färg, självklart för att dämpa min längtan efter Pleasantry. För längtade det gjorde jag, jag hade nämligen i den här vevan haft min första sovande dröm om Pleasantrys perfekta rosa färg.

 

Gentle är för övrigt underbar, men nej, den perfekta Barbierosa färgen är det ju inte.Sen kom MACs fasta kollektion med Mineralize-rouge ut, och till min förfäran förvägrades Pleasantry en fast plats i sortimentet. Det ryktades om att färgerna skulle bytas ut efter 6 månader, men 6 månader senare var det fortfarande stiltje på Pleasantry-fronten. I brist på Pleasantry högg jag dock två andra färger, men nej jag var fortfarande inte nöjd. Grand duos kom ut och jag köpte Love Rock och Moon River och tänkte att ja Love Rock är nog nästan Pleasantry.

 

Men nej, även om Love Rock är vacker och nästan Plesantry så räckte det ju inte, jag vill ha Pleasantry helt och hållet! 3 Mineralizerouge, ett vanligt MAC-rouge och 2 Grand Duos och en hel hoper rouge från andra märken senare så drömmer jag fortfarande om Pleasantry. Jag kan såklart inte hålla mig från att fråga om eventuellt byte av färger i det fasta sortimentet varje gång jag står i en MAC-disk, och nu börjar MUorna riva sig i huvet, Pleasantry, hur sjutton ser den ut, och när kom den? Det ser alltså mörkt ut. Men sagan får ett lyckligt slut, då jag bestämmer mig för att vända mig till ebay. Jag har i det längsta undvikit det men då jag hittar en säljare som shippar till Sverige och som har 100 % positiva omdömen så slår jag till, två dagar före min födelsedag. Oron är gigantisk när jag ska öppna paketet, tänk om den inte har överlevt färden, och tänk om, ve och fasa, den inte ser rätt ut, tänk om det är en kopia. Har ni börjat kippa efter andan kan jag lunga er nu. Pleasantry överlevde färden och burken ser exakt likadan ut som mina tidigare inköp. Det flög visserligen inte magiska gnistor ur paketet och världen blir inte rosa när jag öppnar asken, men Pleasantry är precis så ljuvlig som jag har inbillat mig! Perfekt barbierosa i kombination med ett diskret guldskimmer som ger perfekt glow på huden, Plesantry är äntligen i hamn, och jag är så nöjd! Det känns lite som en saga som har fått ett lyckligt slut faktiskt. En minisaga i alla fall, min Plesantrysaga. De 400 kronorna jag fick betala är det verkligen värt, särskilt som det för mig bara inte är ett rouge, utan snarare en symbol för att vi inte ska nöja oss med det näst bästa utan kämpa för att uppnå det vi verkligen önskar oss. Även om jag är förbaskat nöjd med alla rouge jag har skaffat mig på vägen mot Plesantry.

Kommentarer

Postat av: Aila
Publicerad 2009-10-17 12:56:48

WOW, vilken resa till Plesantry och 400 kr fattigare, men vill man ha nåt så vill man. Jag äger också Plesantry, men har använt den knappt men nu ska jag rota fram den;)!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-10-17 13:12:05

Aila: Ja visst var det:) Om man räknar in alla Plesantry-substitut jag har köpt på vägen så är 400 kr billigt:) Men som sagt, jag är inte precis ledsen för dem:)Det tycker jag absolut att du ska göra, det är ju så vackert!

Postat av: Anna-Viktoria
Publicerad 2009-10-17 13:17:23

Preciiis sådär känner jag för MAC´s royge "style".. kan inte leva utan det, det är min "graal"^^

Så jag förstår mkt väl din frustration och din lycka när du äntligen fick tag i det... ^^

Postat av: S A N N A ♥
Publicerad 2009-10-17 13:56:14

Åh vilken härlig färg!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-10-17 14:02:48

Det ser ut att vara en jättefin färg på rouget. Jag som inte alls är rougefantast har svårt att förstå längtan efter ett rouge. Men jag kan ju lätt överföra känslan på andra saker jag varit eller är sugen på...

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-10-17 14:54:36

Åh, fin sensmoral. Helt rätt, Emma!

Postat av: Ninni
Publicerad 2009-10-17 16:11:05

Oj, vad du fick kämpa för det rouget - vilken kul berättelse!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-10-17 21:46:02

Det ser underbart ut. Jag skulle inte tacka nej till ett sånt =)

Postat av: badis
Publicerad 2009-10-17 22:39:07

Go, girl, go! Vilket peppande och tjusigt inlägg och vilken perfekt, vacker törnroserosa. Nu ska jag på samma sätt hitta mig en young punk-skugga:D

Postat av: Marina
Publicerad 2009-10-17 22:50:04

Hi hi det var ett roligt inlägg! Den som väntar på nåt gott...! Verkligen tjusigt rouge,härligt bubbelgums/barbierosa, skulle gärna äga det själv. På sista bilden ser färgen urläcker ut! Kanske får göra ett besök på ebay också. Vilken säljare var det?

Postat av: Helena
Publicerad 2009-10-17 23:26:28

Vilket fantastiskt inlägg!! Jag förstår så väl hur du känner dig...jag kan oxå få såna där fixa ideer..

Postat av: Marie
Publicerad 2009-10-18 00:53:43

Oh my god, detta var ju jätteroligt att läsa! Grattis till att tillslut ha fått Pleasantry i hamn! Du visar väl upp det i en fotd snart hoppas jag?



Jag är inte alls som du på den fronten, jag letar inte ens efter Moonpool, jag bara tänker att jag köper det om jag stöter på det nånstans :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-10-18 15:07:22

Hehe, du och dina rouge... :D

Blir säkert fint på dina kinder.

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-10-18 20:40:37

Grattis i efterskott! Den typen av besatthet känner jag väl igen =) Rouget se fint väldigt fint ut, tur att det kom fram helt och hållet.

Postat av: marybeth
Publicerad 2009-10-18 22:42:48

Jag känner igen mig så mycket, man testar och testar och hittar inget som kan ersätta det man verkligen vill ha så till slut gör man nästan vad som helst för att få det och sedan är man så lycklig.. :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-10-18 23:10:37

Anna-Viktoria: Ja du, då förstår du precis:) Skönt att det inte bara är jag som drabbas av kraftig besatthet över MACs rouge:)



S A N N A ♥: Ja visst är det fint!



Sminkjante: ja smaken är ju som baken, men du förstår säkert mitt sug, även om du kanske inte begriper dig på föremålet;)



Miss Pussy: Ja jag var ju tvungen att komma med en poäng när jag hade babblat så länge, haha:D



Ninni: Vad kul att du tycker det! ja usch, jag slet hårt, men är vansinnigt belåten nu när jag har lyckats i mitt företag:)



Zizzie: Det är underbart, så det förstår jag:)



Badis: tack snälla badis, vad glad jag blir! Jag önskar dig lycka till med Young Punk. Skulle egentligen själv vilja ha den, men verkar dela denna längtan med halva sveriges befolkning så det blir nog inget. Men jag har ju iaf Plesantry;)



Marina: Tack. Vad kul att du tycker det! Ja, det är en himla fin färg, verkligen perfekt barbie/bubbelgum... Dock är det nog mer som på första bilden. Svårt att säga dock, det är ju skimrigt så beror mkt på ljuset. Melibeee heter säljaren...



Helena: Tack helena! ja, sminkbloggar är nog rätta stället att vända sig till om man vill får förståelse för laster som denna:D



Marie: tack Marie! Det är så hmla kul när folk gillar såna här inlägg tycker jag, det känns alltid lite osäkert att publicera såna inlägg, inte lika säkert som smink och naglar liksom... Extra kul med bra respons då:)Klart att det kommer i en FOTD! Fast dröjer tills nästa helg åtminstone, nu är jag i Jönköping och då blir det bara lite bassmink, och har ändå ingen kamera...



Ja, ibland har man ju tur, kul när man bara går på saker. Så kan jag göra med mycket, men här var jag tvungen att leta lite mer aktivt...



Sminkan: Hihi, det är den:D



Kerstin: tack så mkt Kerstin! ja, det verkar vara många här som förstår, klart rätt ställe att bikta sig alltså:) Ja du, det var verkligen tur, jag hade gråtit om det hade gått sönder...



Marybeth: Ja precis så är det! Men nu ska Pleasantry och jag leva lyckliga tillsammans i alla våra dagar:D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela