Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Milani Luscious

Publicerad 2009-10-07 20:39:56 i Läppar,


Ett av mina favoritstift till vardagsbruk är Luscious från Milani. 29 kronor hos Kicki.be och i superbra formula för mina läppar. Mjukt och lent och lite oljigt. Som läppbalsam. Kanske kunde ha bättre hållbarhet men jag tar hellre lite bleknande men mjuka läppar än torra läppar med färg. Dessutom tycker jag faktiskt att dessa stift håller tillräckligt länge för att jag ska vara nöjd.
Det här läppstiftet har en trevlig färg som är någonstans mellan rosa och rött. Det är inte jätteglossigt utan lite lagom. Någonstans känner jag mig naturlig i färgen, även om den är mer än ett snäpp mörkare än min egen läpp. Den är väldigt nära min egen röda färg men några nyanser mer intensiv. Eller jämn? Något är det alla fall, men den blir ändå en "my lips but better" på något sätt.
Det är alltså ett perfekt stift för mig. Jag använder det ofta, ofta. Ett mer klarrosa känns mycket mer som "färg" och komkurerar med ögonsminket, likaså en röd, men den här nyansen smälter perfekt ihop med vilken makeup som helst. Sen har jag både klarrosa och röda favoriter från samma märke. Milanis läppstift är just nu mina absoluta favoriter! Sen mars faktiskt, då jag köpte det första. Rekomenderar dem alltså!

Kommentarer

Postat av: Josephine- Makeuponista
Publicerad 2009-10-07 20:45:14

Superhärlig färg, och dina läppar är fantastiska! =)

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-10-07 21:28:38

Det var jättefint, men jag hade gärna sett en helansiktsbild - just när det gäller läppstift och så .. :)

Postat av: Marina
Publicerad 2009-10-07 22:02:36

Jag har en par stycken, jag gillar dem också!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-10-08 05:39:52

Josephine! Tack! Färgen är verkligen härlig!



Miss PUSSY! Ledsen, men helansikten blir det inte. :)



Marina! Ja, visst är de trevliga! Så mjuka och lena på läpparna!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-10-08 07:58:23

Färgen ser jättefint ut. Jag gillar läppstift som förbättrar och jämnar ut den vanliga läppfärgen.

Postat av: CC
Publicerad 2009-10-08 12:28:56

Det är ju helt rätt tänkt...en läppfärg ska ju vara så nära ens egen som möjligt o ett par nyanser mörkare, det ser absolut naturligast ut. Och vi har ju alla så olika läppfärger, på mig skulle t.ex det här se helt galet ut. Ska testa att köpa nåt från Milani i USA..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-10-10 09:46:49

Sminkjante! Ja, det är ett väldigt bra läppstift. På alla sätt.



CC! Ja, sant. Och ja, gör det! Jag har inte provat något annat från dem i och för sig så det kan ju vara skräp, vem vet?


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela