Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Metallic Wave och Amazonite

Publicerad 2009-10-21 17:23:09 i Sminkans EotD,


En gräslig makeup som jag genast tvättade bort, men jag måste visa den för vad den gör med min ögonfärg. Jag har alltså inte kontaktlinser på mig här. Mina ögon är ju grå eller gråblå egentligen, ibland kan de se ganska klart blå ut till och med, men detta är en för mig ny färg! Nästan lite turkosaktiga!

Ja, som sagt, sminket blev inte bra. Amazonite tog över helt och jag var inte sugen på att vara fullt så här blå, men jag fotade alla fall innan jag tvättade bort och jag måste absolut göra om detta igen, fast med lite mer teknik. Det är Metallic Wave från MUS på yttre tredjedelen av ögonlocket, Amazonite från Brite Bird i princip överallt. Den är tokpigmenterad och kan sprida sig som en löpeld om man inte är försiktig. Cream Cat från Brite Bird som highlighter. Plus Minx från Urban Decay som eyeliner.

Kommentarer

Postat av: marybeth
Publicerad 2009-10-21 19:04:15

Så illa var det ju verkligen inte och ja du fick väldigt annorlunda ögonfärg. Väldigt fin ögonfärg också!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2009-10-21 20:57:59

Jag tycker absolut inte att makeupen var gräslig, men så är jag ju ganska förtjust i turkost också... :-)

Postat av: Marina
Publicerad 2009-10-21 23:20:44

Inge fel på detta, fint tycket jag, som är en fan av turkost! Och det blev ju en helt otrolig färg på din egna ögonfärg!

Postat av: Karusell
Publicerad 2009-10-22 00:17:32

Jag tycker att det var en rätt trevlig sminkning med fantastisk ögonfärg som resultat! :)

Postat av: inkyblot
Publicerad 2009-10-22 07:56:57

Ååå men jag tyckte det var fint! Jag blev själv supersugen på att vara blå idag, för att inte tala om att köpa Amazonite! Det här var morgonens mest inspirerande mejk, ärligt talat.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-10-22 10:06:16

Jädrans vilken läcker ögonfärg! Kul det där att ögonen kan ändra färg beroende vilken ögonskuggsfärg man använder.

Postat av: Mayaline
Publicerad 2009-10-22 10:27:05

Jag tycker också den är fin, den är ju turkos :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-10-22 12:55:37

Du är knäpp, det är fint ju! Du ser ut som en sjöjungfru. Skulle passa bra med naglarna nedan dessutom...

Postat av: Linda
Publicerad 2009-10-22 17:46:55

Gräslig??? Underbart fint tycker jag, blev så förvånad när ja först såg bilderna och sen läste texten :D Annars får du allt se över dina glasögon/linser eller kolla synen om du inte använder det :P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-10-22 18:40:40

Marybeth! Tack! Vad glad jag blir!



Makeupoholic! Bra! Jag gillade den inte alls själv men hade nog en annan bild i huvudet än vad som faktiskt blev.



Marina! Ja, mina ögon blev verkligen annorlunda!



Karusell! Tackar! Kanske ska omvärdera då...



Inkyblot! Inspirerad! Hurra! Jag som verkligen var missnöjd...



Sminkjante! Visst är det kul! Man blir förvånad ibland vad som händer med ögonfärgen!



Mayaline! men det räcker inte alltid att vara turkos. ibland ska det vara form också...



Emma! Okej, jag är knäpp. Jag är knäpp och sjöjungfru. ;D



Linda! Ja, kanske ska göra det. Är några år sedan det var synkontroll här... :D

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-10-22 22:00:55

Jag tyckte minsann att sminkningen var fin! Häftigt med ögonfärgen!

Postat av: ERICAPERZZON
Publicerad 2009-10-30 10:57:48

Jag har tittat igenom din blogg en stund nu och jag måste bara säga att gud vad duktig du är!

Gillar alla dina sminkningar!



/E


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela