Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Fruset blod

Publicerad 2009-10-12 05:56:23 i Boktema 2009,


Ja, det blir ju ett lite ensamt boktema här hos mig idag. Emma har inte möjlighet att vara med den här veckan. Egentligen skulle vi haft Darkside som tema men eftersom Emma alltså inte kunde vara med så valde vi att jag gjorde ett tema på en bok som Emma inte hunnit läsa ännu. det blev Richelle Meads böcker i Vampire Academy-serien. Jag valde att fokusera på del två, Fruset blod, och inspirerades lite av omslagets färger.

Ja, det är lite oinspirerat, men vad sjutton... Vi har ju gjort massor av vampyrer och jag laddar lite inför nästa vampyrsatsning som jag hoppas Emma är med på, nämligen P.C. Cast vampyrserie House of Night. den kommer under hösten, hoppas jag.

Ja, ni ser att jag inte överansträngt mig med lösögonfransar eller strass. En enkel blå sotning är liksom det hele. Men en ganska vacker blå, eller hur? Det är en grund av Color fresco från L'oreal så skuggorna fick ett fäste att bita i. Därefter lade jag Metallic wave från Make Up Store på hela ögonlocket och upp i globlinjen. Ovanpå den lade jag, på själva locket, en massa av den blå ur IsaDoras Fake Black-duo. Den lade jag även under ögat. Just ja, runt hela ögat är det en ram av Sapphire Flash, en penna från Revlon. Den har jag smetat ut med fingret under ögat för att se lite skuggad ut. Samma penna använde jag som inliner.

Sen är det Wedding från MAD Minerals som highlighter och Sparkle i inre ögonvrån och under ögat. Sparkle är från Makeupcosmetics. Huden har jag sminkat blek med Kryolan TV White. Kontaklinser i violett, om ni undrar. Ögonbrynsskugga från H&M.  Den nedersta bilden har jag tagit i badrumsbelysning och de övre på balkongen i eftermiddagsljuset. Hoppas ni gillade även detta, lite halvdana, boktema. Det blir bättre nästa vecka. Håll ut! ;D

Kommentarer

Postat av: Stephy
Publicerad 2009-10-12 09:19:15

oooh jag älskar blå sotningar! denna är verkligen bra tekniskt utfört, super fina övergångar och färger!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-10-12 11:34:10

Det är verkligen en snygg blåfärg.

Postat av: Karusell
Publicerad 2009-10-12 12:58:40

Whoa! Så läckert!

Postat av: Kajsa Kavat
Publicerad 2009-10-12 13:26:34

Verkligen isande vackert! Tycker om att det ändå är en så mjukt gjord makeup trots de skarpa färgerna.

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2009-10-12 15:20:32

Utrolig bra.

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-10-12 17:15:55

Underbart vacker sotning! Färgerna är så fina!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-10-12 18:47:06

Åh vad du är duktig som gör ett boktema själv, superduktig sminka! Det är ju dessutom en alldeles underbar tolkning, en fantastiskt vacker blå sotning i ljuvliga färger, det behöver verkligen inte vara krångligare än så:)

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2009-10-12 19:52:40

Vilken vacker blå färg, och härligt intensiv också.

Postat av: Marina
Publicerad 2009-10-12 21:52:04

Det var ju superfint ju! Måste inte alltid vara lösfrallor och glitter, det där passade ju perfekt ändå! Skitsnyggt applicerat! Jag blev också blå idag...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-10-13 06:45:42

Stephy! Tackar! Vad glad jag blir!



Sminkjante! Ja, jag gillar båda de skuggorna!



Karusell! Tack!



Kajsa! Tack! Jag gillade faktiskt också resultatet. Inte så avancerat men ganska lättburet. Bortsett från det vita fetsminket då.



Sexy Sadie! Tack så mycket!



Kerstin! Tack! Ja, blått är himla fint!



Emma! Tack! Ja, jag kände mig duktig. Och lite ensam. Ska bli skönt att ha dig vid min sida igen nästa måndag.



Makeupoholic! Tack! Ja, jag gillar den där Fake Black-duon och även Metallic Wave.



Marina! Vad skönt att det inte krävs mer avancerade saker för att få till ett okej boktema! Ja, blått är himla fint. Du klär i blått!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2009-10-13 07:25:34

Väldigt fint som alltid dock tror jag, efter att läst text och kollat vilka skuggor du använt, att den är ännu finare i verkligheten än min skärm visar.

Jag läser varje dag, även om det blivit dåligt med kommentarer det sista, bara så du vet

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2009-10-13 14:28:04

Oh, väldigt vackert! Fint hur du både lyckats med en passande "isighet" och mjukhet. Hur det nu går ihop ;) Gorgeous hursom, blev sjukt sugen på att sota när jag såg denna, tyvärr är jag förkyld och mina ögon vill inte ställa upp riktigt :/

Postat av: suss
Publicerad 2009-10-13 19:19:08

men gud så fantastiskt vackert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-10-13 22:30:02

Kajalen! Ja, jag gör likadant, surfar runt på alla favoritbloggar men orkar inte kommentera. Helt slut efter att ha jobbat och så lite annat tråkigt som grädde på moset. Och roligt med. Så kommentarer blir inte prioriterat liksom...



Sofia! Tack! Och nej, låt bli sminket nu när du är sjuk. Sotningslusten kan ju finnas kvar sen med. Kul att du kände inspiration alla fall! Hurra för det!



Suss! Tack! Det betyder mycket att du säger så!

Postat av: Areyanna
Publicerad 2009-10-15 17:39:27

Dööö läckert!!!=)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela