Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Aquolina Body Lotion Crème Caramel

Publicerad 2009-10-16 05:49:07 i Hud och hand,

Här kommer ett inlägg från 30/9 2008. Mer än ett år sedan alltså. Men jag tycker likadant nu. ;D

Creme Caramel... Ja, den luktar lite som det. Kommer ni ihåg de där små Jacky-förpackningarna? Någon med chokladpudding, någon med en kolasmakande historia? Den kola-puddingen luktade ungefär som den här body lotionen. Alltså ganska artificiellt men ändå gott.

Aquolina passar för min hud. Jag brukar i och för sig gå loss på tyngre krämer ibland, för det känns så lyxigt och härligt, men en lättare body milk eller lotion kan också fungera bra, speciellt på sommaren. Aquolina passar mig perfekt. De är lätta, dryga, lämnar ingen klibbig hinna och har lite skojiga dofter. Jag är nämligen inte särskilt road av blomdofter utan föredrar kaksmet, nötter och vanilj. ;D

Creme Caramel är alltså en lite artificiell koladoft som kanske inte gör mig jättelycklig men ändå är ganska trivsam. Jag använder den gärna. Doften ligger kvar i många timmar på huden och lämnar gärna små doftspår i sängkläder och även kläder om man smort in sig på morgonen. Jag har inget problem med att lukta efterrätt, men har man det kanske man ska hoppa den här doften. Jag föredrar kolasås på tub framför gardenia när man snackar hudvård, men vi är alla olika...

Kommentarer

Postat av: Marie
Publicerad 2009-10-16 11:57:18

Jag håller helt med dig! Låter som en finfin bodylotion!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela