Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Tisdag i Sabinataupe och silver

Publicerad 2009-11-24 18:23:05 i Eotd i grått och silver, Sminkans EotD,


Idag kör jag med en blandning av gamla och nya favoriter. Dels min trioskugga från Brite Bird, uppkallad efter mig, Sminkan, men skapad för att efterlikna min katts strimmiga päls. Den gråbruna, eller taupe-färgade, skuggan fick komma fram och leka lite solokvist idag. Ja, den fick ju i och för sig förnämlig assistans av Lucky Silver och Silver från Makeupcosmetics. Det är de som är mina "gamla" favoriter.

Grunden är L'oreals stiftskugga. Ovanpå den lades sedan den gråbruna skuggan från Brite Bird på hela ögonlocket förutom allra längst in i ögonvrån. Från inre ögonvrån och längs med brynbenet så lades den ganska varma och mörka silverskuggan Lucky Silver. Som highlighter användes den ljusa, skimriga som bara heter Silver. Ja, som ni förstår var det snabbt gjort på morgonen och det är det jag gillar med neutrala och ganska oavancerade sminkningar, man kommer undan även med en hel del slarv.

Svart kajal som inliner, lite av den brungrå skuggan under ögonen och så brun geleyeliner längs övre fransraden. Mascara, så klart, och massor av mörk brynskugga. Det var allt. Jag testade att ha min Lancomefoundation för första gången på ett bra tag och den var väldigt fin på. Sen blev det läppglans, Boréal Crystal från L'Oreal Glam Shine-serien. Ni får se det med, som bonus. Att alla bilder är rätt kass får ni leva med.

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-11-24 20:00:26

Kanonfint!

Postat av: Marina
Publicerad 2009-11-24 20:37:04

Tjusigt och fint i sin enkelhet... det ser väldigt lent och sammetsmjukt ut, jättefint!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-11-24 22:36:22

Jättefint. Det här är verkligen en classy sminkning. Glanset blev pricken över i. Övergången mellan det mörka och ljusa är otroligt snyggt gjord. Skuggorna liksom smälter in i varandra. Nice!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-11-24 22:38:53

Hurra vad fint sminkisen! Jag blir märkvärdigt glad över att få se en dagens som faktiskt är ny. Borde såklart inte spela roll, men på ngt sätt så gör det ändå det. Bra att din lancomefoundation är fin på, du behöver ju en facefinity-ersättare... Sådär nu ska jag bara kolla på dina silvernaglar och sen ska jag borsta tänderna och sova.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-11-25 09:49:15

Så vackert! Gillar din skugga :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-11-25 10:06:54

så fint

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-11-25 19:11:10

Kerstin! Tack!



Marina! Ja, det håller jag med om. Det kändes nästan lite sammetslent!



Emma! Visst har jag varit duktig nu på sista tiden! fast jag har raderat lite också... Bilderna är så sugit dåliga.



Zizzie! Jag med! Den är verkligen användbar och fin!



Sanna! Din förtjänst!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela