Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Real Silver, Nautical Night och Pleasantry!

Publicerad 2009-11-06 12:16:30 i Emmas FOTD 2009,

Här kommer min sminkning från förra helgen. En ganska enkel sådan eftersom jag la mer fokus på håret än på sminket. What can I say, tiden var begränsad och jag var sugen på lockar. Är locknovis dessutom så måste öva lite. Förutom ljuvliga Nautical Night som inte alls görs rättvis här så ser ni även Pleasantry som jag har babblat så mycket om. Nu fotar jag ju med blixt och då blir det ju lite blekare rosor på kinderna än i verkligheten, men hoppas att ni i alla fall får en fingervisning om hur Plesantry ser ut på kinderna. Ifall någon av er undrar varför jag inte gjorde en halloweensminkning så kan jag ju tillägga att jag firade allhelgona med min familj och släkt, inte halloween med kompisar...

 

Hyn

Foundation: Kanebo Sensai Cellular Performnce Cream Foundation Special CF 11

Concealer under ögonen: MAC Select Cover Up NW20

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Light    

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge: MAC Mineralize Plesantry(!!!)

Ögon

Ögonbryn: Clarins ögonbrynspenna Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance
Ögonskuggor: L'oreal Color Appeal Platinum Real Silver och Brite Bird Nautical Night

Highlighter: Brite Bird Cream Cat

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: MAX Factor Masterpiece Beyond Length, den svarta delen

Läppar

Läppglans: Face Pot Gloss Alert

Kommentarer

Postat av: Karusell
Publicerad 2009-11-06 12:58:20

Åh, tycker att du blev jättefin med lockar! Sminket var inte fy skam det heller! :)

Postat av: suss
Publicerad 2009-11-06 13:20:57

Du passade väldigt bra i lockar måste jag säga! Och väldigt vacker i makeupen :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-11-06 13:35:12

Gillar ditt lockiga hårsvall.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-11-06 14:09:48

Karusell: Tack snälla Karusell! Vi locknoviser behöver höra det:)



Suss: Tack Suss, vad snällt sagt! Som sagt, behöver höra det, känner mig inte helt bekväm i lockar än...



Sminkjante: Tack så mkt, vad kul att höra!

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-11-06 14:30:03

Du är så fin!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-11-06 16:51:58

Vacker makeup och håret blev jätteläckert! Jag måste ta fram locktången och träna lite jag med :)



"Korsettlinnet" kostar 129:- om jag inte minns fel :)

Postat av: Stephy
Publicerad 2009-11-06 17:28:23

Ååh nice! super fint! håret är verkligen kanon fint! du passar verkligen i lockar!

Postat av: Mary - a creative amature
Publicerad 2009-11-06 18:32:02

Oj nu blev jag väldigt sminkrad! För det kommer från dig, har följt din blogg ett bra tag nu utan att lämna nå direkta spår. Och sedan hittar du till mig:) Tack så mycket! Kram /Mary

Postat av: suss
Publicerad 2009-11-06 19:16:42

emmaP: det ska du göra! otroligt vackert! och du har tur du, mitt hår är helt olockbart, blir rakt på en gång, om jag inte sprayar som en tok men då är det bara hårda strånkar, inte så snyggt :P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-11-06 21:29:43

Väldigt tjusigt! Du ser glamorös ut, som en hollywoodstjärna! Vackra Emma!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-11-06 22:44:18

Vad fin du var :)

Om det är något jag saknar ens det minsta med att ha långt hår så är det ordentliga lockar. Det ser så puffigt och mysigt ut :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-11-07 11:28:42

Sanna: Tack så mkt söta du!:D



Zizzie: tack, vad kul att du tycker det! Ja, lockar kan ju vara lite knepigt. Jag gör mina med värmespolar, tycker det funkar ganska bra...

Åh, det var ju inte så farligt. Synd att jag är så hejdundrande pank:(



Stephy: Tack så mkt snälla Stephy:)



Mary - a creative amature: Vad kul! Extra kul när du redan kände till vår blogg:) Och berömmet var välförtjänt, du är himla duktig och kreativ, jag är klart imponerad:) Kram



Suss: Tack igen:) Ja okej, då ska jag inte klaga då:) Mitt hår är bra, lite halt, men bra...



Sminkan: Tack så mkt hjärtat! Inga dåliga komplimanger du strör omkring dig:)



Marie: tack så mkt! Ja, det är kul med långt hår för att man kan göra så mkt med det. Men kort hår är himla fint, din frisyr är grymt cool.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-11-07 18:42:34

Åh så fint! Både rouget, ögongsminkningen o håret =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-11-07 21:21:57

Kerstin: Tack så mkt! Ja, det är en ganska trevlig helhet:)

Postat av: Linda
Publicerad 2009-11-08 19:14:22

Supersnyggt, ääälskar håret :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-11-08 23:15:14

Linda: Tack så mkt, vad glad jag blir:)

Postat av: Marina
Publicerad 2009-11-09 23:37:18

Jäddrars va tjusig du ser ut! Riktigt glammig! Fina du!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-11-11 19:51:56

Marina: Åh, tack så mkt snygging!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela