Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Royal Gems och Nubar Emerald

Publicerad 2009-11-17 15:43:02 i Naglar i grönt,


Titta vad som kom på posten idag! Nubars kollektion Royal Gems! Helt fantastiskt fina färger! Jag valde så klart att börja med det gröna men det finns många vackra färger i den här kollektionen som jag är nyfiken på att prova. Emmas favorit är Tiger's Eye så den kommer ni nog snart få se på hennes fingrar och efter det gröna är jag sugen på det lila. Vilka ser ut att kunna bli era favoriter?

Här ser ni den gröna, Emerald. Första bilden tagen i fönstret med även lampljus, andra klev jag ut på balkongen och tog i rent dagsljus. Alla de övriga bilderna är tagna i dagsljus. Ja, ni ser också den söta väskan hela kollektionen kom i.

Emerald är en vacker mellangrön med kall ton och massor av microglitter. Det kommer inte fram så bra på bilderna men det syns faktiskt väldigt bra när jag sitter här vid datorn.  I gult lampljus kan man se hur det gnistrar av turkos och grönt skimmer. Det är så stora skimmerpartiklar att man kan ana deras struktur om man stryker över nageln. effekten är förtrollande utan att vara överdriven.

Lacket är extremt fint i formulan. Det glider på lätt och blir jämnt utan att man behöver anstränga sig alls. Det är dessutom täckande nog att klara sig med ett lager, men Emma har lärt mig att ändå ta två för hållbarhetens skull, så det gjorde jag. Jag har även ett snabbtorkande överlack här, i detta fallet China Glaze Fast Forward. Lacket yttorkade väldigt snabbt med det överlacket men var lite känsligt för stötar ca 30 minuter efter lackningen. Inget problem egentligen, jag märkte det när jag lagade lunch och grejade runt med konservöppnare och hackade grönsaker och så.

Ett vackert lack alltså, och bra! Återigen visar Nubar att de kan skapa lack som verkligen har bra egenskaper. Och i grönt! ;D

Kommentarer

Postat av: moonstruck
Publicerad 2009-11-17 15:57:27

Det är riktigt fina lack! Jag gillar Sapphire mest, med Emerald som god tvåa. Tigers eye är så oerhört vackert, men funkar inte det minsta med min hudton tyvärr. Vissa nyanser gör min hud grågrön och det är väl inte direkt någon höjdare ;) Smolket i bägaren var det lack jag hyste störst habegär till; det glittriga Tiara! Trodde, efter att ha sett bilder på flaskorna, att det skulle ge en silverglittrande men ändå ton-i-ton effekt på lacken. Men det är bara att konstatera att lacken nog är finast på egen hand. (Oavsiktlig dålig humor där)

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-11-17 19:28:00

Fina lack! Emerald är jättefin på! Jag tycker att alla de "färgade" ser fina ut, men känner mig lite skeptisk till de vita.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-11-17 19:30:45

De ser underbart fina ut! och Emerald verkar vara ett vackert grönt lack...

Postat av: sminkan
Publicerad 2009-11-17 20:07:23

Moonstruck! Det lila är väl lockande också! Jag är sugen på det!



Kerstin! Det ena "vita" är ju glitter och det andra silver. Men jag håller med om silverlacket, det är minst lockande så här när man bara tittar i asken. Fast det kan ju vara grymt på! Än så länge är Trixie från Zoya favoriten i silver.



Emma! Japp! Imorgon postar jag Tigern och Tiaran till dig.

Postat av: Karin
Publicerad 2009-11-17 21:34:21

...och om någon är nyfiken på dessa går de att köpa via Nailmail ;)

Postat av: sminkan
Publicerad 2009-11-18 05:27:45

Karin! Det är sant! Hoppas många gör det! Lacken förthänar det och du med!

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-11-18 10:44:57

det ser kanonfint ut!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-11-18 21:41:23

Oh jag klappar händerna av förtjusning. Emerald finns nämligen med i mitt kommande paket från Nailmail. Supersnyggt. Det är en helt underbar nyans suckar av hänförelse

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-11-19 19:07:06

Meh jag skrev ju en kommentar på den här igår och den verkar inte ha fastnat mutter mutter Ja ja det är bara att upprepa sig :)



Oh så fin den är på, ljuvliga Emerald :) Nu blir jag verkligen jättesugen på att få mitt paket från Nailmail där den finns med i paketet. Dessutom har jag idag fått en avi som jag väntat på alldeles föööör länge med nagelgodis från USA. Så snart blir det roliga naglar i bloggen hos mig också :)

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-11-19 20:08:34

Meh jag skrev ju en kommentar på den här igår och den verkar inte ha fastnat mutter mutter Ja ja det är bara att upprepa sig :)



Oh så fin den är på, ljuvliga Emerald :) Nu blir jag verkligen jättesugen på att få mitt paket från Nailmail där den finns med i paketet. Dessutom har jag idag fått en avi som jag väntat på alldeles föööör länge med nagelgodis från USA. Så snart blir det roliga naglar i bloggen hos mig också :)

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-11-19 20:10:02

Förlåt det är nått skit bakom spakarn här borta. Jag verkar inte kunna hantera min dator för tillfället. Den gör tjurrusningar för mig. Ursäkta spamandet! Inte meningen :S

Postat av: sminkan
Publicerad 2009-11-19 20:32:03

Sanna! Visst är de fina!



Fru Choklad! Helt okej att bli "spammad" av dig, du är ju snäll och trevlig och entusiastisk! Hoppas du kommer gilla Emerald. Det är en jättefin färg! Lite knottrig i strukturen så man behöver ett ganska tjockt överlack för att få en slät yta. Jag hade två lager av ChG FF och kan berätta att det inte räcker på det lila. Det är ännu knottrigare. Men färgerna är vackra!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela