Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Kinda Citrus Soda

Publicerad 2009-11-17 19:59:08 i Emmas FOTD 2009,



Här kommer en liten sminkning jag gjorde i helgen. Inte lika fin som min bruna sotning, men ganska trevlig ändå, om än lite vardagligare. Jag tycker att Citrus Soda och Kinda är himla läckra ihop och dessutom så går Kinda ton i ton med eyelinern Macroviolet som jag har använt här. Riktigt trevliga skuggor är de båda två, eller ja alla tre, Cream Cat är verkligen en riktig höjdare på highlighterhimmeln. Ni ser kanske att min näsa är vit. Jag har inte bakat lussekatter, men det visade sig att Balancing Dust inte var något vidare att lägga ovanpå flytande foundation, jag såg verkligen ut som om jag hade ramlat ner i mjölburken...

 

Hyn

Foundation: Nvey Eco Organic Moisturising Fluid Foundation i 510

Concealer under ögonen: MAC Select Cover Up NW20

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Light    

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge: Fyrianne Mesmerize

Ögon

Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials
Ögonskuggsbas: Too Faced shadow Insurance
Ögonskuggor: Brite Bird Citrus Soda och Kinda från Makeupcosmetics

Highlighter: Brite Bird Cream Cat

Eyeliner: MAC Fluidline Mactroviolet

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: L’oreal Double Extension Beauty Tubes

Läppar

Läppglans: Face Pot Gloss Alert


Så där, det var det hela som Marina brukar säga. Nu ska jag åtegå till mina studier. Eller rättare sagt, jag ska börja plugga. Ha en fin kväll allesammans!

Kommentarer

Postat av: sminkan
Publicerad 2009-11-17 20:05:07

Så fint till dina ögon! Jag gillar verkligen de här skuggorna jag med. Det är bra grejer och fina färger. Kinda måste jag snart ta tag i igen, den har jag glömt lite när jag började med Brite Bird. Makeupcosmetics har ju ocskå många väldigt fina skuggor.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-11-17 21:23:44

Sminkan: Tack så mkt sötis! Ja, både MUC och BB har suveräna grejer. och det blir ju lätt så att man glömmer när det kommer ngt nytt. Ska försöka använda mina MUCisar lite mer, har ju ett gäng liksom... Iofs fodrar det att jag använder skuggor lite oftare, just nu blir det bara en eller ett par dagar i veckan, så det får nog vänta till efter praktiken. Då ska jag sminka massor dock:)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2009-11-17 22:52:27

Grym sminkning. Gillar verkligen grönt och lila ihop och Citrus Soda är ju awesome. Snygg kofta också, me like :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-11-17 23:06:38

Zizzie: tack! ja grönt och lila är snyggt ihop, det har jag alltid tyckt. Och yes, Citrus Soda är grejer det. Åh, kul att du la märke till den! Sa till Sminkan innan att hon skulle notera den särskilt då den är ca 10 år gammal, och den är från H&M. En av de bättre grejerna jag har köpt där...

Postat av: Marie
Publicerad 2009-11-18 01:19:41

Mycket fint!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-11-18 08:41:44

Ah vilka underbara färger tillsammans.

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-11-18 10:43:39

underbart<3

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-11-18 14:22:35

Finfint! Jag gillar kombinationen, annorlunda o kul!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2009-11-18 14:23:58

Jag råkade nog skicka iväg en anonym kommentar... Om den inte kommer fram ville jag bara säga att jag diggar sminkningen och den lite ovanliga färgkobinationen!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-11-18 21:02:41

Marie: Tack tack:)



Sminkjante: tack. Ja jag tycker de är fina ihop...



Sanna: Precis som dina skuggor då;)



Kerstin: Asch, lätt hänt ju. Tack så mkt. Jag tycker att det är en fin kombi, och ja, kanske inte jättevanlig...

Postat av: Linda
Publicerad 2009-11-18 21:05:11

Härlig kombo, gillar namnet citrus soda, fräscht :P

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-11-18 22:00:17

Två väldigt fina färger. Speciellt den gröna. (Jag och min grönkärlek ha ha.)

Hoppas att det går bra med pluggandet. Lycka till med det. :)

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-11-19 18:54:38

Duu .. Titta, titta, du måste titta!!!



http://1.bp.blogspot.com/_3QwOQ9KkdW8/SwMWjAhbXmI/AAAAAAAAFpE/PwTjWP77U7M/s400/dreamingofred.jpg



AAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH!!!!!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-11-21 18:06:25

Linda: tack. Ja, det är ett fint namn på en fin skugga:)



Fru Choklad: Tack. Ja jag tokgillar båda dessa skuggor faktiskt. Ja då, det går bara bra, men tack igen:)



Miss Pussy: Buhu, fy så elakt. Det är ju verkligen fantastiskt fint, för att inte tala om det guldiga ifrån samma kollektion (ja jag var tvungen att spana hos Scrangie). Skulle vilja ha det röda och det guldiga på julafton, det vore fint. Blir till att spana på Ebay tror jag. Synd bara att det lär bli apdyrt:(



Förresten så har jag gjort en sminkning med den mörka delen av brynskuggan. Så att du kan se hur den ser ut på. Den ser inte grå ut, jag tycker den var fin. Kommer i veckan hur som helst... Nästa alltså.

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2009-11-24 13:27:19

Själv blev jag bara kär i det röda, men det räcker gott och väl tycker jag .. Jag kollade upp det på eBay, och det kostar 18 dollar - bara lacket! Fy faaan vad dyrt, säger jag. Inte så att jag har räknat bort det ur mitt liv, men heller inget pris jag vanligtvis betalar för OPI på eBay.



Sedan är jag mycket sådan att jag inte gillar icke-klassiska nagellacksfärger i stil med gult, grönt, blått och så vidare och så vidare. Inget fel på dem alls, men det är bara inget jag använder. De färger jag egentligen alltid har är rött, rosa, beiget och svart. Sedan kan man så klart undra hur klassiskt och naturligt svart är som nagellack!? :D



Skall bli spännande med brynskuggan! För du har väl inte lagt upp den än?



Kram, kram - och förlåt för sent svar.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-11-26 19:28:12

Miss Pussy: jag är faktiskt mer sugen på det guldiga. Men ska inte ha ngt av dem., såg också vad de kostade... Och behöver verkligen pengar till annat, som julklappar. Är ju inte precis så att jag saknar kandidater till julafton heller:)



Haha, ja du, om man är goth så är ju svart en klassiker, annars kan det ju kännas mer tveksamt. Fast iofs, svart nagellack är ju rätt klassiskt, även om det kanske är lite kontroversiellt:)



Nu ligger den uppe, den rosalila sminkningen med grön eyeliner. Borde såklart ha skrivit ngt om det i inlägget, men nu glömde jag det och orkar inte ändra...

Kram , och det gör verkligen inget, bättre sent än aldrig:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela