Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

H&M trio med pumpaorange

Publicerad 2009-11-02 15:40:54 i Eotd i brunt, Sminkans EotD,


Det blev inget boktema, Emma vill vänta tills praktiken är slut. Ni får en höstfärgad ur arkivet istället. Kommer ni ihåg den trio som H&M hade för ett tag sedan, en orange en grå och en brun skugga i en liten ask? Den köpte jag och jag är väldigt förtjust i den. Bra skuggor för lite pengar och dessutom ganska fina nyanser. Här har jag använt alla tre plus favorithighlightern Cream Cat från www.britebird.se.

Som bas har jag använt min Color Fresco-stiftskugga från L'Oreal. Sen lade jag den mörkbruna skuggan på yttre delen av ögonlocket och lite snett uppåt. Därefter blev det orange på hela ögonlocket och sen lite grått i själva skarven. Jag använde faktiskt samma pensel till alla färgerna och det hela gick väldigt snabbt så det är långt ifrån perfekt, men det är ganska trevligt ändå. Just ja, det är en aningens brun kajal från Lancome som inliner också och så mascara från L'Oreal. Telescopic, som vanligt. Den gillar jag!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-11-02 17:06:41

Men fy vad hemskt det låter, vilken glädjedödare jag känner mig som... Tur att du lägger ut fint smink iaf:) Är du hemma nu?

Postat av: Josephine- Makeuponista
Publicerad 2009-11-02 19:14:56

Sv Emma P: Kommer inte ihåg vad som fanns i den kollektionen, men glanset var säkert fint, tyvärr blir sånt fort gammalt :( Förpackningarna är ju jättefina iallafall :)

Postat av: Marina
Publicerad 2009-11-03 00:27:05

Trist med boktemat, men den som väntar på nåt gott...! Tjusig sminkning iallafall, har klämt på den där asken en par gånger, men inte slagit till ännu.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-11-03 08:53:00

Härliga höstfärger. Jag blir glad på ett vemodigt sätt. (hmm hur nu det går ihop?)

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-11-03 13:34:44

Stiligt! Jag ångrar lite att jag inte köpt den paletten...

Postat av: Kajsa Kavat
Publicerad 2009-11-03 14:08:06

Nice, den orange skuggan piggar upp hela mejken på ett riktigt fint sätt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-11-03 18:06:19

Emma! Nej, inte glädjedödare. Du som jobbat så bra hela förra veckan. Vi ska ju ha kul med temat, så ingen fara alls.



Marina! Slå till!!



Sminkjante! Jag är ofta glad på ett vemodigt sätt. Lite rysk känsla!



Kerstin! Ja, den är himla trevlig faktiskt!



Kajsa! Tack! Vad roligt att du tycker det!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela