Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Brite Bird skuggor

Publicerad 2009-11-15 14:37:40 i Swatchbibliotek övrigt,


Jag fick för en vecka sedan fyra skuggor från Brite Bird. Dels "bloggkollektionens" skuggor av mig, LipGloss Bitch och Micromiss, dels Moa Im-pressed som jag varit sugen på länge.

Så här ser min skugga ut. Den heter Sminkan i kollektionen men egentligen heter den Sabina, i alla fall för mig.
När Sanna frågade om jag ville få en egen skugga skapad av henne var min första tanke att den skulle se ut som pälsen på min katt Edit. Svart med lite kastanjelyster. Sannas kanin Moa har ungefär samma färg, eller hade, Moa är ju tyvärr bortgången nu, så Sanna tyckte det skulle bli för likt den skugga hon gjorde till Moa. Fullt förståeligt. Eftersom en skugga skapad till mig ska vara svart fick jag hjärnsläpp. Hur ska min skugga då se ut? Ja, jag har ju två katter, tänkte jag. Låt oss skapa en Sabina!

Guld, taupe och svart! Här står hon på balkongen i solnedgången så alla färgerna är varmare i det röda ljuset än annars, men hon är fin på bilden så jag visar den alla fall. Man kan inte förstå att hon är borta. Det gick så snabbt och var så oväntat. Jag saknar henne fortfarande så vansinnigt mycket.
Ögonskuggan Sanna gjorde åt mig tar upp hennes färger och så här ser de ut på huden:

Jag fick med min svarta, som ni ser, och så en användbar, kall gråbeige och en guldskimrande, högmetallisk!
Väldigt snyggt! Jag förstår dock om ni är fundersamma över att min skugga blev så neutral. Ja, svart är ju också en neutral, och det var som sagt mitt första val, men jag känner inte att någon färg är så enormt starkt förknippad med mig. Jag gillar alla färger. Och jag är glad att ha ett sådant här minne av Sabina.
De andra bloggskuggorna då? Hur ser de ut på en swatch?

Jag köpte inte Bjootis skugga för jag har så pass mycket gulgröna nyanser i och med Manly paletten. Lila och teal är dock färger jag använder så pass ofta att det kändes befogat även om jag, så klart, har en uppsjö av dem med. När jag fick hem dem trodde jag faktiskt först att Micromiss var en dupe till Teal från MAC och att LipGloss Bitch var en dupe till Flamenco. Så var inte fallet.

Micromiss turkosblå och så pigmentet Teal. Ni ser att Micromiss är mycket mörkare i basen. Teal är mer grön och mycket ljusare.

Här ser ni LipGloss Bitch bredvid Flamenco från MUS. MUS-skuggan är mycket mörkare och mattare. Precis motsatt förhållande än det ovan med Micromiss och Teal alltså.
Det var det. Jag måste säga att skuggorna känns oerhört lena och mjuka och välpigmenterade. Bra jobbat Sanna!
Och vill ni ha dem kan de köpas till väldigt bra priser på www.britebird.se. Glöm inte kolla pigmenten och de andra fasta skuggorna också! Sanna har ett jättefint sortiment med hög kvalitet!

En sista, mer färgkorrekt, bild på min Sabina.

Kommentarer

Postat av: marybeth
Publicerad 2009-11-15 17:03:30

Jag blev lite förvånad i början när jag såg skuggan Sabina, eller Sminkan som andra säger eftersom den var så pass nedtonad. Men tänker man sedan ett steg längre så känns den perfekt på något vis ändå. Du har ju skrivit mycket om en perfekt svart skugga och varför då inte matcha med en guldig och en greige? :) Att den sedan påminner om Sabina är ju så himla fint. Jag blev lite tårögd av att läsa inlägget faktiskt, det tar så mycket på en när en livskamrat går bort. För mig var min katt en livskamrat även om det kanske låter hemskt konstigt, jag finner inget bättre ord dock.



Jag hoppas att förkylningen blivit lite bättre nu.. fortsätt att krya på dig!

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-11-15 20:51:06

Åh, Sabina var så fin!

Nu kanske Moa och Sabina skuttar runt i djurhimlen på fluffiga moln.

Visst är det lite kul hur färgerna luras lite?

Micromiss är blå/svart i basen laddat med turkosgrönt skimmer-nästan duokromatiskt vilket man kan se om man jämför de små swatchbilderna:P

Jag tycker att du fångade färgerna på dina Sabina-skugga så bra!

kramar!<3

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-11-15 21:03:13

Sabina var fantastiskt vacker! Skuggorna är också fina =)

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2009-11-15 22:46:05

Men det ser ju faktiskt ut som färgerna på din söta kisse! Urläckert. Jag är klart sugen på "din" och "micromiss" nu när jag sett dem swatchade.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-11-15 23:30:31

Marybeth! Ja, man saknar sina vänner länge... det är hemskt att mista dem.

Jag är nöjd med min trioskugga. Den blev bra! Och annars hade jag ju bara haft en svart. Nu fick jag tre i en!



Sanna! Ja, vi hoppas att de har det bra där de är och väntar på oss.



Kerstin! Ja, Sabina var en sötnos! Jag är glad att jag fick ha henne!



Fru Choklad! Ja, jag tycker absolut det är bra val! Sabina-skuggan är jättefin!



Postat av: Marie
Publicerad 2009-11-16 01:06:37

Tack för dina fina swatches,

och så tycker jag det var fint hur du presenterade din skugga. Väldigt fin katt, beklagar hennes bortgång...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-11-16 09:46:20

Marie! Jag hoppas swatcherna kommer till nytta. Och ja, det var en himla fin katt. Vi saknar henne. Tack för dina ord.

Postat av: badis
Publicerad 2009-11-16 10:57:15

Både Sabina och skuggar var/är så fina. Jag är helt övertygad om att din fina kissemiss mår bra och äter gösfilé och whiskas nånstans där uppe och kurrar. Förstår att du saknar henne jättemycket.

Postat av: CC
Publicerad 2009-11-17 07:31:03

Aww, vad fina bilder på Sabina kisse... R.I.P

Och fin skugga du fick!



Har inte hittat dina lack tyvärr, så du får en annan liten grej. Är tillbaka i Sverige om ett par dagar o ska börja följa er blogg igen :)

Postat av: sminkan
Publicerad 2009-11-17 09:13:03

Badis! Ja, jag hoppas det. Att Sabina är i en annan dimension och väntar på oss som är kvar här. Tack för dina ord.



CC! Sabina var en underbar katt. Jag är så glad för den knappa tid vi fick.



Du behöver ju inte köpa något alls åt mig, det vet du väl? Du ska ju handla åt dig själv och ha kul! Kram på dig och ha så kul de sista dagarna nu!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela