Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Viva la Diva 92

Publicerad 2009-05-19 06:20:44 i Naglar - duokromatiska,

Idag orkar jag inte sminka mig. Ska ändå bara stå vid en höjdhoppsställning på ett fält...Dessutom är jag förkyld. Ni får naglar ur arkivet istället.

Ett blått glitterlack med duochromatiska skiftningar i rosa, lila och grönt. Inte illa va?


Som vanligt går det inte att hitta rätt vinkel och ljus för att visa färgskiftningarna. Det finns i alla fall skiftningar, men inte riktigt så mycket som man kan tro om man tittar på själva flaskan. De små glitterkornen kunde man ha skippat helt. Istället för att vara roliga små gnisteraccenter blir de gryniga och ser ut som porer i lacket. Inget attraktivt med dem, med andra ord. Annars är lacket trevligt. Tre lager på bilden är helt täckande. Det ä ett bra lack att måla med, inga konstigheter, och dessutom torkar det helt okej. Det skulle alltså vara väldigt attaktivt om det inte hade haft glittret... Eller mer glitter kanske? Nu är det så få gryn utspidda att det blir nästan larvigt. Och just att de i vissa ljus mer ser ut som hål än stjärnor uppskattar jag inte.

Färgen är förtjusande, men glittret drar ner betyget odentligt...

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-05-19 12:45:06

Fint lack i sig, men jag håller med om att glitterkornen mest förstör:/

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-19 16:40:17

Det är en vacker färg, men glittret förstör faktsikt lite. Det ser liksom bara skrovligt och ojämt ut... Trodde först att det var massa luftbubblor i lacket.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-19 16:40:45

Förresten, gammal NOTD va?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-05-19 18:09:14

Sanna! Visst är det så!



Emma! Ja, glittret är helt onödigt. Och ja, från september 2008.

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-05-19 18:37:20

Åh det är det där! Jag har kikat på den många gånger. Den påminner mycket om VLD #38 fast att just denn har glitter. Synd med glittret. Då vet jag att det kanske inte är någon idé att lägga pengar på det.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-05-19 20:13:15

Alex! Nej, skippa den du...

Postat av: Marina
Publicerad 2009-05-20 08:27:36

Trist med glittret, men det var en snygg färg iallafall! Trevlig helg, jag drar från stan, ses på måndag! Kram!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-05-21 14:34:50

Marina! Ja, vi ses på måndag! Med en tutorial hoppas jag.. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela