Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Vardagstutorial

Publicerad 2009-05-18 19:00:59 i Tutorial,

Hej! Här kommer en klasiker till makeup som tutorial. Tänkte att ni behövde lite inspiration! Fler ska väl ändå vara med i tutorialtävlingen? Så här kan alltså en tutorial se ut. Det behöver inte vara en fancy partymakeup som ni bidrar med i tävlingen. Kanske visar ni hur man gör en snygg eyeliner eller en vanlig vardagslook? Kanske kan man få se en cut crease eller varför inte er version av mitt eviga V? Här kommer alla fall en enkel vardagslook. Släng på lite eyeliner och lösögonfransar så är det party, ha den så här som vardagsmakeup. Inte så tokig va?

Som ni ser är det samma gamla V-makeup som jag visat tidigare, men vad sjutton, nu blir det en favorit i repris...
1. Lägg en bas av valfri krämskugga, jag har valt Color Fresco från L'oreal. Därefter tog jag en brun kajalpenna och drog en linje runt ögat. Behövs inget finlir för detta, den suddas över med skugga sen.

2. Dags för en mellanfärg på ögonlocket. Jag väljer Naked, en matt, mellanbeige skugga från Urban Decay. Den är riktigt bra på den här basen. Lätt att få jämn och fin. Jag lägger den på locket upp till vecket i globlinjen.

3. Dags för den mörka skuggan. Jag börjar med att sudda in den bruna skuggan längs fransraden, både uppe och nere. Övre fransraden förlänger jag utåt något. Därefter viker jag in mot globlinjen och suddar den mörka skuggan i vecket samt upp mot brynbenet.

4. Nu är det dags för det magiska momentet. Blenda.... Här ser ni mina båda penslar. Den lilla, snedskurna, till den bruna och den bredare till Naked. Sudda, sudda...

5. Dags för highlighter. Här är det Polar Bear från Fyrinnae. Den är vackert gyllene. Jag lade den med en stor fluffig pensel brett över brynbenet.

6. Mascara, Ifyllda bryn...

Mer bilder...

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-18 22:04:13

Snyggt smink och en bra tydlig tutorial! Tur för Stephy att inte du är med i tävlingen:)

Postat av: Karusell
Publicerad 2009-05-18 23:12:24

Ska försöka vara med i tutorialtävlingen hade jag tänkt, måste bara komma på en bra idé. Har lite lösa tankar så vi får se när jag får fatt på dem. :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-05-19 06:10:26

Emma! Åh, men hennes är ju lika tydlig! Stephy är suverän!



Karusell! Ja!!! vad kul! Det är kul om fler med mer distinkt egen stil är med. Många av oss sminkbloggare har ju det och du i högsta grad! Hurra!

Postat av: Marie
Publicerad 2009-05-19 15:29:56

Jättejättejättefint! Du får det att se så lätt ut :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-19 16:42:13

Japp, det är den, det är en bra tutorial. Men å andra sidan så är din med tydlig, så hade blivit jämt. Fast Stephy hade vunnit, hennes sticker ut mer med de färgerna;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-05-19 18:10:36

Marie! Det är lätt!



Emma! Jo, Stephys är mycket mer spännande!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-05-19 18:34:24

Mer brunt, woho! :D Väldigt bra tutorial, som vanligt! Jag tänkte vara med i tutorial tävlingen men vet inte med vad än. Känns säkrast med min vanliga makeup, så det kanske blir den..

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-05-19 20:12:01

Alex! Du är min största fan när jag är brun! ;D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-05-19 20:12:40

Alex, jag blev anonym... Och jag glömde säga att JAAAA! Var med!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela