Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Stardust

Publicerad 2009-05-01 16:58:57 i Boktema 2009,

Här kommer min boktemasminkning! Jag valde att tolka Stardust eftersom jag bara har läst den och Coraline och knappar istället för ögon kändes inte som ett alternativ. Alltså blev det Stardust. Rent spontant så borde det ha betytt silver, glitter och strass. Jag kände dock inte alls för silver i någon form, jag tror att jag har fått en överdos av silversmink på sistone. Inspirationen lyste med sin frånvaro, så jag bestämde mig för att bildgoogla lite, och tada, se vad jag fann!


Mycket bättre än silver tänkte jag, och kastade mig över orange, koppar och blått. Som en liten eftergift valde jag dock strassfransar, det kändes passande till stjänstoftstemat. 


Hyn

Foundation: Elemental Beauty Nude

Concealer under ögonen: MAC Studio Finish Concealer NW 20

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Fair          

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge:Glo Minerals Sunset och I.d. Clear Radiance

Ögon

Ögonbryn: Clarins ögonbrynspenna Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance och Nars krämskuggan Eldorado
Ögonskuggor: MUC Forgotten, NYX Orange Pearl, Fyrinnae 1.22 Gigawatt, MAD Minerals Cobolt och MUC Blackstar Blue

Highlighter: MUS Stardust Fairy

Eyeliner: MUS Cakeeyeliner Black

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Eyes

Mascara: Estée Lauder Double Wear Mascara Black

Lösögonfransar från ebay, med Ardelllim

Läppar

Läppglans: Lancôme Juicy Tube Pamplemousse



Kort beskrivning idag, jag känner mig otäckt pollenallergisk och är mest av allt sugen på att krypa upp i sängen och tycka synd om mig själv. Forgotten och Orange Pearl ligger på ögonlocket, 1.22 Gigawatt, Cobolt och Blackstar Blue ligger från globlinjen och en bit uppåt, Stardust som highlighter. På med fransar med strass på, eyeliner ovanför fransarna och mascara. Lite Sunset under kindbenen och lite Clear Radiance på kinderna som highlighter. Juicy tube på läpparna, ett nyförvärv som luktar underbart! Så, det var mitt boktemasmink! Hoppas att ni alla hade en trevlig valborg, och att resten av helgen blir bra! Om ni inte redan har sett det garanterat coolaste valborgssminket så måste ni in och kika här, det är så läckert så jag nästan svimmade när jag såg det.

Kommentarer

Postat av: CC
Publicerad 2009-05-01 18:27:05

Åh vad snygg du blev!!! Jag använde exakt likadana strassfransar på en modell nyligen, fy vad svårjobbade de var...ser att du inte fått dit de 100 % heller. Kanten är liksom alldeles för hård..

Postat av: MALIN - amor vincit omnia
Publicerad 2009-05-01 18:46:39

cool sminkning :)



hoppas allt är bra med dig!

Postat av: Stephy
Publicerad 2009-05-01 20:15:37

Lovely as always babe!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-01 21:31:20

CC: Tack!:D Ja jag vet, de var lite kämpiga, ena ögat blev bra, andra var kanten lite utanför. Och ja, de är lite hårda. Men men, det är inte hela världen, fast visst är det retligt:) fast det är fina fransar iaf... och jag har haft andra från ebay som är ännu svårare.



Malin: tack så mkt! Och detsamma.



Stephy: Tack så mkt Stephy! Du är alltid snäll, blir alltid glad av dina kommentarer!

Postat av: Suss
Publicerad 2009-05-02 01:09:21

färgerna blev verkligen jättefina ihop! och dina ögon ser jätte stora ut :)

Postat av: Minimänniskan
Publicerad 2009-05-02 11:57:34

Emma, det här var en otroligt läcker sminkning! Snyggt!

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-05-02 15:24:25

Blått och oranget går riktigt bra ihop tycker jag. Galet snyggt! Lite häftigt att man inte ser att det är något orange där när du har öppna ögon. Så när du blundar eller blinkar så får man sig en överraskning. :) Snyggt, Emma!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-05-02 16:57:31

Enorma rådjursögon här! Vacker som en valborgsnattdröm! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-02 17:51:56

Suss: Tack! Ja jag vet, vinkeln är väldigt smickrande på fransarna, öppnar upp ögat väldigt... Dessvärre blev det andra ögat sämre, men jag fotade såklart närbilder på det öppna ögat på det bästa:)



Minimänniskan: Tack! Vad glad jag blir:) Jag är nöjd med den...



Alex: ja, jag tycker med att det är fint tillsammans! Har testat koppar och blått tidigare, men Forgotten är nog ännu lite mer orange. Och ja, det blir visst lite överraskningseffekt:) tack så mkt!



Sminkan: Tack! Dessvärre är det mer rådjursöga på ena ögat, det andra blev inte fransarna så bra på. Men jag friar hellre än fäller, så visar såklart det bästa ögat;)

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-05-03 20:35:22

Fint! Färgkombinationen o formen är fantastsisk!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-03 21:56:53

Kerstin: Tack så mkt! ja jag gillar denna, tycker den blev fin...

Postat av: Kajsa Kavat
Publicerad 2009-05-04 21:17:53

Det här var var en ny och alldeles fantastiskt vacker färgkombination! Jag gillar verkligen den här, du har fångat inspirationsbilden alldeles perfekt.

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-06 13:59:06

Kajsa Kavat: Tack så mkt Kajsa! jag gillar den med, tycker att det blev en fin tolkning.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela