Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Rosa och blå eyeliner

Publicerad 2009-05-03 18:18:56 i Eotd med lösögonfransar 07-09, Sminkans EotD,


Idag blir det en pigg rosa och blå look med skuggor från Coastal Scents och eyeliner från Hot!

Jag började med en grund av Face Eye Fix. Ovanpå den lade jag sedan den mittersta av de lila skuggorna från frans till bryn. Sedan förstärkte jag en diagonallinje från yttre ögonvrån till brynet med en mellanblå skugga och mörkblåt i yttre V:et. Därefter vet jag inte själv exakt vad jag gjorde. Det är alla fall aprikos, rosa och benvitt inblandat med en stor borste på brynbenet.

Alla färgerna blendades in ordentligt i varandra. Sedan drog jag först en rosa och sedan en blå eyeliner med mina flytande eyeliners från Hot. Under ögat markerade jag vattenlinjen och fransrötterna med en penna från IsaDora, Petrol green. fransarna målades med svart mascara, Define-a-Lash från Maybelline. Ögonbrynen fylldes i och så. JA, sist av allt klistrade jag fast en rad lösögonfransar. Man ska ha lite kul ibland.

Jag tycker det blev en rolig och glad makeup! Den dubbla eyelinern i glada färger bidrog helt klart till det!

Visst blev den söt! Jag tycker faktiskt det själv. Sen vill dessvärre de eyeliners jag använt smula sig lite då de är lite torra i konsistensen. Undrar vad man kan göra åt det. Några tips?

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-03 18:28:23

Det blev färgglatt och skitsnyggt! De fransarna är lovely! Hmmm, jag har haft problemet med den blåa, men de andra funkar bättre... Ingen aning om vad man ska göra åt det, inte köpa dem för 139 kronor styck kanske:)

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-05-03 18:46:56

Ja guu så glatt! Fler olika färger i samma makeup blir ofta fint och denna blev det garanterat! Härligt!

Postat av: badis
Publicerad 2009-05-03 19:28:30

Härligt!

Postat av: CC
Publicerad 2009-05-03 19:36:24

Mkt snyggt med de 2 eyelinerna :) sminkningen matchar nagellacket i inlägget under!

Postat av: stephy
Publicerad 2009-05-03 20:02:12

hur härligt som helst med en massa färg! kalas fint! :D

Postat av: Katta
Publicerad 2009-05-03 20:13:20

Väldigt fint på dig!

Synd att man inte passar i blålila toner själv!

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-05-03 20:26:20

Jättefint med två eyelinerar!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2009-05-03 20:42:29

jättesnyggt med den dova, nästan gråa skuggan mot de färgglada eylinersarna. är den så grå på riktigt? den skulle ju vara lila? hursomhelst, den skulle ha matchat Fly, om den hade fått vara på..

Postat av: Sandra
Publicerad 2009-05-03 20:42:47

Härligt med färg! :)

Postat av: roxycat
Publicerad 2009-05-03 22:05:13

so beautiful! i have a CS pallette on the way. can't wait for it to get here!

Postat av: Suss
Publicerad 2009-05-03 23:20:21

otroligt fin

Postat av: Karolina
Publicerad 2009-05-04 10:33:58

Vart får man tag på sån där palett?

Postat av: Caroline
Publicerad 2009-05-04 16:20:06

Jättefint! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-05-04 18:05:33

Emma! Nej, vi hade tur med priset! De är klart värda det du betalade för våra!!



Anonym! Tack!



Badis! Tack!



CC! Jo, jag vet! Det hade varit perfekt ihop!



Stephy! Tack!



Katta! Klart du passar i det! Det gör alla! ;D



Kerstin! Tack!



GQ! Hehe, grå? Ja, det kanske blev det... Det var lila och blått och aprikos och rosa i sammelsurium. Upplevde det själv mer som lila...



Sandra! Tycker jag med.



Roxycat! You'll love it!!



Suss! Tack!



Karolina! Coastal Scents webshop eller ebay!



Caroline! Tack!









Postat av: Marina
Publicerad 2009-05-04 23:29:46

Ahh jag gillar! Den rosa eyelihern var ju "hot" ha ha om du fattar!

Postat av: Inthemake
Publicerad 2009-05-05 11:33:50

Oh jaaa va läckert!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-05-06 06:04:52

Marina! Jag med! Håller med alltså!



ItM! Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela