Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Kattögon med markerade bryn

Publicerad 2009-05-02 17:15:55 i Eotd med lösögonfransar 07-09, Sminkans EotD,


Ni kommer väl ihåg att jag skulle starta en ny "serie" med lite festligare smink men neutrala färger? Dags för veckans look! Det är en väldigt klassisk look. Bara bruna toner och jag har använt mig av min neutrala palett ffrån Coastal Scents. Lösögonfransrna är dock lite mindre klassiska, men de är fina! :D

Basen är en vit stiftskugga från Sinful Colors. Därefter är det en mellanbrun färg på hela ögonlocket. Den går upp lite, lite över globlinjen upp på brynbenet, men inte mycket. Därefter har jag valt den mörkaste bruna, den direkt ovanför den svarta i högra hörnet, och lagt som en markering i yttre ögonvrån och en bit in på ögonlocket. En guldbrun skugga mjukar upp kanten på brynbenet och tjänar som highlighter. Runt hela ögat är det sedan en kraftig eyeliner med hjälp av MsChics eyestain i färgen Hot Chocolate. Lösögonfrasar, så klart, och ifyllda bryn! Som ni ser är det mina vanliga, billiga plastfransar från ebay, vilket gör att de inte följer ögats kant så smidigt. Men jag gillar dem ändå!

Jag tycker det här blev riktigt snyggt. Klassisk men ändå dramatisk. Jag trivs! Dessutom älskar jag att ha brynen så här, men det kräver att jag verkligen orkar plocka småhår och kamma till dem och vara nogrann. Jag är sällan det... Men, jag kanske bättrar mig nu. :D

Kommentarer

Postat av: kathrine
Publicerad 2009-05-02 17:47:27

Snyggt!:D

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-02 17:47:48

Kanonsnyggt! Jag gillar verkligen när du markerar brynen så här, det ger lite extra dramatik åt looken! Tjusig kombo dessutom med de väldigt dramatiska fransarna och de neutrala färgerna. Det blev ju hur bra som helst!



Förresten har jag bestämt mig för att det får bli den första paletten, jag tror att det är de knalliga färgerna jag vill åt, särskilt de rosa...

Postat av: Sanna
Publicerad 2009-05-02 18:14:59

Kanonsnyggt!

och jag fortsätter älska fransarna:)

Postat av: CrazyNails
Publicerad 2009-05-02 20:29:18

Riktigt snyggt! Jag älskar också fransarna:)

Postat av: Rouaa
Publicerad 2009-05-02 23:09:47

mjauuuuuuu!!

Postat av: P'ssion Emelie
Publicerad 2009-05-03 10:48:12

Sminkan, jag upptäckte att Kissie hotlänkar till en av dina läppbilder: 5857965.jpg" rel="nofollow">http://sminkan.blogg.se/images/2008/p14102025857965.jpg

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-05-03 14:17:32

Dem här ögonfransarna är verkligen lockande, otroligt snygga är dem. Din makeup är snygg, som vanligt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-05-03 15:32:42

Kathrine! Tack!



Emma! Låter bra! Ser fram emot alla sommarens fotd nu då!



Sanna! Ja, de är söta!



C-N! Visst är de fina!



Rouaa! Mjau, mjau!



Emelie! Jag mailade henne. Tack för att du sa till! Varför kan man inte bara fråga innan man lånar?



Alex! Tack!

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-05-03 20:11:26

Jag blir sugen på att köpa den där paletten när jag titarr på dina sminkningar men inte när jag titarr på paletten, den ser så tråkig ut!

Är alla skuggor matta eller har någon skimmer?

Kan inte få nog av brunt :)

Postat av: Inthemake
Publicerad 2009-05-05 11:37:12

ojojoj...älskar verkligen det här...galet snygg eyeliner ;)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela