Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Kinda Naked Baby Shimmer

Publicerad 2009-05-30 09:07:40 i Eotd med lösögonfransar 07-09, Sminkans EotD,


Här kommer en sminkning ur arkiven. Ni minns min idé med neutralt och festligt? Ja, den här borde ju kvala in i den kategorin. Det var dock en makeup som bars en helt vanlig veckodag. En makeup gjord med Makeupcosmetics underbara pigment och så en gnutta MAC. Jag hade den till jobbet faktisk, men hann inte lägga upp den på morgonen och sen glömde jag bort det så nu mins jag knappt vad det var jag använde, eller hur. Skuggorna är nedklottrade på en lapp men bas och så har jag ingen aning om längre.

Jag gissar på min Color Fresco från L'Oreal som bas. Den har jag använt rätt mycket nu eftersom min syntetpensel gick sönder för ett tag sedan så paint pots och Dignity är uteslutna. Eller nästan alla fall. Svårt att fixa med dem utan pensel. Sen gissar jag att jag tog Makeupcosmetics vackra auberginefärgade skugga Kinda och lade i det yttre v.et.

Sen är det Naked, en hudfärgad historia från MAC med massa glitter i, men glittret sallar av direkt och återfinns sedan överallt utom på ögonlocken. Själva färgen på Naked är dock bra då den är nära min egen hudfärg. För att ge lite mjukt skimmer åt makeupen har jag sedan applicerat babyrosa skimmerskuggan Baby Shimmer, också från Makeupcosmetics, över makeupen.

Därefter brun eyeliner i gelform från MsChic längs övre fransraden och under halva nedre. Mascara och lösögonfransar. Ifyllda bryn. Enkelt men ganska fint.

Kommentarer

Postat av: Mimmi
Publicerad 2009-05-30 18:06:03

De där lösfransarna går verkligen inte av för hackor. Ja, inte sminkningen heller förstås!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-30 18:06:32

Det här var verkligen hur fint som helst! Var det det här barnen var så till sig över? För isf förstår jag varför, superfin sminkning och fransarna är så läckra! Det kommer alltid fram bättre att de är korsade på dig än vad det gör på mig...

Postat av: mia
Publicerad 2009-05-30 23:05:11

Oh så snyggt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-05-31 16:51:14

Mimmi! Tack!



Emma! Japp, det var denna! ;D



Mia! Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela