Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Juliane och Jag

Publicerad 2009-05-08 15:40:39 i Boktema 2009,

Okej, målet var ju alltså att tolka Juliane och Jag. Inte helt lätt faktiskt. Jag kände dock att jag ville göra något som Juliane och Kim skulle godkänna, en sminkning som de skulle kunna tänka sig att bära alltså. Valet föll på svart och lila och jag bestämde mig för att hala fram svarta Pollution och lila Mystic Night, namnet är ju så passande. Jag kunde heller inte motstå frestelsen att ge mina kinder ett par svep med Moon River, det rouget tycks passa in i de flesta bokteman.


Hyn

Foundation: Elemental Beauty Nude

Concealer under ögonen: MAC Studio Finish Concealer NW 20

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Fair          

Puder: Elemental Beauty Matte

Rouge:MAC Mineralize Moon River

Ögon

Ögonbryn: Clarins ögonbrynspenna Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Nars krämskuggan Eldorado
Ögonskuggor: Everyday Minerals Mystic Night,  Fyrinnae Neo Universe och MUS Pollution

Highlighter: MUS Microshadow Next

Eyeliner: Clinique Brush On Cream Eyeliner Black

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Eyes

Mascara: Estée Lauder Double Wear Mascara Black

Korslagda lösögonfransar från ebay, med Ardelllim

Läppar

Läppglans: Clarins Lip Colour Tint 11



Grunden för skuggorna är guldskimriga Eldorado från Nars. Därefter applicerade jag Mystic Night i inre ögonvrån och Pollution i den yttre, samt ovanför den lila skuggan, en bit in mot ögonvrån. Mörkt blev det, väldigt mörkt. Jag var tvungen att trycka dit lite Neo Universe ovanpå Mystic Night så att det skulle synas att det var lila och det är egentligen för mörkt ändå. När de mörka skuggorna var på plats applicerade jag highlighter, målade eyeliner och mascara och fäste därefter lösögonfransar. Dessa är av den korslagda modellen, min personliga Ebayfavorit tror jag, de ser rätt naturliga ut och är lite mjukare i kanterna än vad t ex flygfransarna är. Inte de mest dramatiska dock, men antagligen de användbaraste. När fransarna var på plats applicerade jag kajal under ögat, samt lite Mystic Night ovanpå kajalen. Kinderna fick lite färg och skimmer med Moon River och läpparna målades med Clarins Lip Tint Colour i nummer 11.

Kommentarer

Postat av: Susanne
Publicerad 2009-05-08 15:57:51

Intenst og nydelig!

Postat av: kerstin
Publicerad 2009-05-08 17:36:10

Snyggt! Skuggorna har nästan lite wet-look, väldigt intensiv o fin färg!

Postat av: stephy
Publicerad 2009-05-08 17:45:11

men vad snygg du är! super fin sminkning med! :D

Postat av: CC
Publicerad 2009-05-08 17:56:04

Härligt! Läckert o dramatiskt snyggt :)

Postat av: Alexlyndra
Publicerad 2009-05-08 18:19:04

Oj oj Emma! Mörka makeups faller mig alltid i smaken och du har nu skapat en ny, väldigt vacker och edgy, mörk makeup!

Postat av: Ardeth
Publicerad 2009-05-08 18:40:23

Urtjusigt :o)

Postat av: Linda
Publicerad 2009-05-08 23:00:10

Du klär verkligen i dessa skarpa, dramatiska sminkningar, så snyggt!

Postat av: Suss
Publicerad 2009-05-09 00:48:35

du passar så otroligt bra i mörka färger!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2009-05-09 12:45:59

Så vackert! Soistikerat och samtidigt mystiskt! JAg tror Juliane och Kim hade älskat din look!

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-09 13:51:19

Susanne: Tack!



Kerstin: tack Kerstin. Ja nu när du säger det så, dte stämmer nog. Måste vara basen, för Pollution är egentligen matt.



Stephy: tack så mkt sötis!



CC: Tack tack!



Alexlyndra: Tack så mkt! ja mörkt är fint! Fast den kunde ju ha varit lite mer lila...



Ardeth: tack!



Linda: Tack så mkt, vad glad jag blir!



Suss: Tack Suss! Jag gillar mörkt, det är fint... Kanske finare vintertid egentligen, men va fan...



Sminkan: Tack så mkt raring! Ja jag tror också att de hade gillat den! fast din skuggorna i spegelnlook mer...

Postat av: adrasteiah
Publicerad 2009-05-11 12:22:08

Mmm.. kraftfullt och härligt! Me like! =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-12 11:51:42

Adrasteiah: Tack så mkt, vad glad jag blir!

Postat av: Inthemake
Publicerad 2009-05-12 13:03:53

Damn girl...snyggt som skam...dina ögon blev lite gråaktiga, nice ;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-12 13:30:53

Inthemake: Tack:) Ja det kanske de blev, har inte tänkt på faktiskt...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela