Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Emma testar: Estée Lauder Double Wear Zero-Smudge Lengthening Mascara

Publicerad 2009-05-03 13:08:47 i Emma testar,


Jag är galen i tubmascaror och då denna mascara kammade hem högsta betyg i ett tubmascaratest i damernas värld, så blev jag såklart sugen på att prova. För lite drygt en månad sedan besökte jag Kicks och införskaffade då denna mascara. 240 kronor kostade den, rätt saftigt men ändå betydligt bättre än många andra mascaror från dyra märken. Jag hade dessutom lite kuponger, så då kändes det som ett rätt okej köp.


Högst betyg i testet hade den alltså fått, så mina förväntningar var ganska höga. Jag kan här dessutom erkänna att jag tror mer på dyrare märken. Ja jag vet att billiga grejer kan vara hur bra som helst, men jag gillar när det är lite glammigt och fint, och dessutom så har jag hört en del gott om Estée Lauders mascaror. Mascara applicerades alltså på fransarna och det gick bra. Den här mascaran är inget mirakel på fransarna, men den ger en viss volym och lite längd och fransarna blir riktigt svarta av den. Dessutom så sitter den faktiskt bra, vilket ju är ett stort plus då det inte är så kul att se ut som en panda i slutet av dagen. Borsten då? Ja, den är okej. Varken fantastiskt bra eller hiskeligt dålig.


Så, hur är det med borttagningen då? Ja jag kan bara säga att jag och damernas värld har lite olika åsikter om vad en tubmascara är för något och tyvärr gäller detsamma kvinnan på Kicks som sålde den till mig. För detta kära vänner är verkligen ingen tubmascara. Det är en helt vanlig mascara som sitter lite bättre än vanliga mascaror, men tuber, nix. Vid borttvättning blir det inga tuber, den löses upp som en helt vanlig mascara. Okej, den är ganska lätt att få bort, men det blir inga tuber, tummen ner för det alltså.


Så hur blir då omdömet. Double Wear Mascara är inte dålig, men lite för medelmåttig och dyr för att jag ska köpa den igen. Hade det varit en tubmascara hade den fått högre betyg och jag hade nog köpt den igen, för den ger helt okej volym och sitter bra, möjligtvis önskar jag att den definierade fransarna lite mer. Men det är som sagt ingen tubmascara, och det är den största nackdelen för mig, för tuber är verkligen det enda jag vill ha i mascaraväg just nu. 

3/5 får double Wear mascara i betyg av mig

//Emma

Kommentarer

Postat av: Riggan
Publicerad 2009-05-03 17:30:10

Den här har varit min favorit ganska länge, fast jag har alltid kört med EL:s primer under, sitter som berget tills man tvättar av den, och jag har fått längre fransar också =) Däremot förstår jag inte riktigt hur DV fick för sig att kalla den för tubmascara :-/

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-03 17:33:48

Riggan: Ja jag kan tänka mig att den är bra då. egentligen är det ju ingen dålig mascara, men det är ju inga tuber, så efter att ha läst DV-recensionen blev jag rätt besviken... Dumt av dem att säga att det var tuber! Och vad bra att höra någon som har använt den länges åsikt! Jag funderade lite på om jag hade fått ett måndagsexemplar och om det var därför det inte blev några tuber, men så är alltså inte fallet.

Postat av: stephy
Publicerad 2009-05-03 17:57:29

jisses jag känner mig super dum, men vadär en tub maskara?

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-03 18:24:44

Stephy: En mascara som bildar tuber när det är dags att tvätta av den, alltså om man sköljer med varmt vatten så löses den inte upp, utan glider av i tuber... Äh, du är inte dum, knappast alla som vet. jag är lite insnöad bara...

Postat av: Anonym
Publicerad 2009-05-03 22:43:30

Ja jag måste ju säga att jag hajjade till vid "tubmascara" och fick läsa om rubriken igen :) Har aldrig hört den beskrivas som något sådant så där lyckades ju DV riktigt bra :D

Det här är en av mina absoluta favoritmascaror, men så har jag en förkärlek till just Estée Lauders också.

Postat av: LGB
Publicerad 2009-05-03 23:03:27

anonymisen här ovan var jag :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-03 23:14:56

LGB: Ja jag blev själv lite förvånad först, tyckte att jag borde hört talas om den tidigare, men tänkte att den kanske var ny. Nej, DV var inte så smarta där... Var faktsikt tvungen att leta reda på testet innan för jag blev så osäker, men jo då, de testar tubmascaror. Både L'Oreal Double Extension Beauty Tubes och Clinique Lash Power är med i testet, och visst, det är ju tubmascaror, men denna, nix...

Postat av: sminkjante
Publicerad 2009-05-04 12:41:12

Denna mascara var jag sugen på när den kom men glömde bort att köpa den. Tack för ett bra test, nu slipper jag undra.

Postat av: Marybeth
Publicerad 2009-05-05 17:09:41

Bu för Damernas värld! Låter inte som någon höjdarmascara heller.. tur att du gjorde en så bra recension, behöver jag inte köpa den.. :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2009-05-06 13:58:09

Sminkjante: Ja jag rekommenderar den som sagt inte. Man kan få en mkt bättre mascara för de pengarna...



Marybeth: Haha, ja jag undrar liksom hur de tänkte. Och nej, köp den inte, du kan hitta mkt bättre!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela